Print Friendly, PDF & Email
«به زودی اطلاعیه ای رسمی از سوی محور مقاومت صادر خواهد شد و اتحاد جدید را برای مقابله با تصمیم اسرائیل و ترامپ اعلام خواهد کرد …»

قدس «قدس اشغالی» محور اتحاد جدید/ واکنش محور مقاومت به تصمیم جنجالی ترامپ

هفته نامه نیوزویک (Newsweek) از اتحاد جدید در محور مقاومت برای مقابله با تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی خبر داده است.

 

 

نیوزویک نوشت: گروه شیعه شبه نظامی حزب الله لبنان و گروه سنی حماس در فلسطین دو سازمان تاثیرگذار سیاسی و شبه نظامی مخالف اسرائیل هستند.

 

 

این دو گروه در واکنش به تصمیم اخیر “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر مقدس اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل، آشکارا با یکدیگر متحد شده اند.

 

 

در ادامه این یادداشت می خوانیم: حزب الله و حماس که هر دو از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کنند و در موارد متعدد با اسرائیل جنگیده اند در جریان جنگ داخلی سوریه در جبهه های مختلفی قرار داشتند.

 

 

از سال ۲۰۱۱، حزب الله برای حمایت از “بشار اسد” رئیس جمهور سوریه بسیج شده بود و حماس از گروه های مخالف برای سرنگونی اسد حمایت می کرد.

 

 

زمانیکه اسد و متحدانش یعنی روسیه و ایران توانستند بار دیگر کنترل خود را بر بیشتر بخش های سوریه تثبیت کنند، حماس بار دیگر به محور موسوم به مقاومت شامل ایران، سوریه و حزب الله نزدیک تر شد.

 

 

تصمصم جنجالی اخیر ترامپ درباره اورشلیم که فلسطینی ها نیز مدعی پایتختی آن برای خود هستند، دو گروه شبه نظامی [حماس و حزب الله] و دیگر متحدانشان را گرد یکدیگر جمع کرده است.

 

 

روزنامه دیلی استار (Daily Star) چاپ لبنان به نقل از یک مقام امنیتی ساکن این کشور که به حزب الله و حماس نزدیک است نوشت: به زودی اطلاعیه ای رسمی از سوی محور مقاومت صادر خواهد شد و اتحاد جدید را برای مقابله با تصمیم اسرائیل و ترامپ اعلام خواهد کرد.

 

 

این اتحاد شامل چندین گروه فعال دیگر در غزه و کرانه باختری و همچنین شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق می باشد.

 

 

در ادامه این گزارش ضمن انعکاس اظهارات “سید حسن نصرالله” دبیر کل حزب الله درباره تصمیم غیرعاقلانه ترامپ آمده است: از سوی دیگر پارلمان ایران روز چهارشنبه به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت کشور فلسطین را تصویب کرد.

 

 

گفتنی است، تصمیم ترامپ علیه قدس اشغالی بر منفوریت آمریکا در افکار عمومی جهان افزود و با اعتراض های گسترده ای همراه بود. حتی سازمان ملل هم علیرغم تهدیدات رئیس جمهور آمریکا با این تصمیم همراهی نکرد.

 

 

 

 

۱۱۱

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet