Print Friendly, PDF & Email
… بسیاری از این رسانه ها به ضد دولتی بودن تظاهرات در ایران اشاره کرده و نوشته اند مردم از افزایش قیمت ها و فساد مالی نگرانند.

رسانه های غربی تظاهرات مردم ایران علیه گرانی/ اعتراضات گسترده به دولت

اعتراضات مردم ایران به شرایط اقتصادی بوجود آمده در دولت دوازدهم انعکاس گسترده ای در رسانه های غربی داشته است.

 

 

بی بی سی، گاردین، فاکس نیوز، واشنگتن اگزمینر، دویچه وله، دیلی تگراف، دیلی بیست، ای بی سینیوز و … از جمله رسانه هایی هستند که به این موضوع پرداخته اند.

 

 

بسیاری از این رسانه ها به ضد دولتی بودن تظاهرات در ایران اشاره کرده و نوشته اند مردم از افزایش قیمت ها و فساد مالی نگرانند.

 

 

بی بی سی در گزارشی زیر عنوان “شهرهای ایران با اعتراضات ضد دولتی تکان خورد” می نویسد: تظاهرات ضد دولتی که روز پنجشنبه در ایران آغاز شد اکنون به چندین شهر بزرگ کشیده شده است.

 

 

روزنامه گاردین در انعکاس این خبر تیتر زد: اعتراضات به فساد مالی و افزایش قیمت ها به شهر تهران رسیده است.

 

 

این روزنامه انگلیسی افزود: اعتراضات ضد دولتی مردم ایران به افزایش قیمت ها و فساد مالی، به تهران و چند شهر دیگر هم کشیده شده است. این بزرگترین تظاهرات در ایران پس از ناآرامی های سال ۸۸ می باشد.

 

 

مقایسه اعتراضات کنونی با ناآرامی های سال ۸۸ توسط گاردین درحالی است که  این اعتراضات “معیشتی” و “مشروع” است به خلاف فتنه انتخاباتی و شورش سال ۸۸ که اقدام علیه اصل نظام، واجد مطالبات ناحق و رفتار مجرمانه بود.

 

 

شبکه خبری فاکس نیوز در وب سایت خود نوشته، ایران با اعتراضات ضد دولتی تکان خورد.

 

 

این رسانه آمریکایی با تلاش برای مداخله در امور داخلی ایران می افزاید، تظاهرات کنندگان ایرانی لایق حمایت ترامپ هستند [!].

 

 

واشنگتن اگزمینر، دیگر رسانه آمریکایی می نویسد: ترامپ از ایران خواسته به تظاهرات کنندگان احترام بگذارد و گفته، جهان درحال تماشای رفتار شماست.

 

 

گفتنی است، ترامپ که امروز در حمایت از مردم ایران و اعتراض‌ مسالمت‌آمیز توییت می‌زند، حدود سه ماه پیش “همین مردم” و کشورشان را “شیطان” “سرکش” و “تروریست” توصیف کرده بود.

 

 

دویچه وله با انتخاب عکس حسن روحانی برای خبر خود آورده است: تظاهرات در ایران درپی اشتباهات اقتصادی انجام می شود.

 

 

به نوشته این رسانه آلمانی، تظاهرات مردم ایران در اعتراض به افزایش قیمت ها و رکود اقتصادی می باشد و به چندین شهر بزرگ و کوچک کشیده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet