Print Friendly, PDF & Email
به نقل از کاخ الیزه گزارش شده است که سفر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، به ایران که قرار بود طی چند روز آینده صورت گیرد به تعویق افتاده است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه بازی جدید حامی منافقین در اغتشاشات اخیر ایران

 خبرگزاری‌ها روز چهارشنبه (۳ ژانویه/ ۱۳ دی) به نقل از کاخ الیزه خبر دادند که سفر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، به ایران که قرار بود در چند روز آینده صورت گیرد به تعویق افتاده است.

 

لودریان قرار بود روز جمعه، پانزده دی، به ایران سفر  کند. گفته شده بود که سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران برای آماده کردن مقدمات سفر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به ایران برنامه‌ریزی شده بود.

 

به گزارش دویچه وله، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، سفر ژان ایو لودریان به ایران را تایید نکرده است. او در پاسخ به این پرسش که پس از ناآرامی‌های ایران، لودریان همچنان قصد سفر به ایران را دارد یا خیر؟ گفته است در حال حاضر در این باره اطلاعی ندارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین از بازداشت اغتشاشگران در ایران ابراز نگرانی کرده است. با تعویق سفر لودریان به ایران، سفر امانوئل مکرون به ایران نیز عملا تا اطلاع ثانوی منتفی شده است.

 

تعویق سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران درحالی صورت گرفته است که ساعاتی پیش گزارش شد که حسن روحانی، رئیس جمهوری، با همتای فرانسوی خود تلفنی گفتگو کرده است.

 

به گزارش بی بی سی، خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است که در این گفتگوی تلفنی مکرون خواهان “خویشتنداری” مقامات ایرانی در برخورد با اغتشاشاگران شده است.

 

در این گفتگوی تلفنی، دکتر روحانی از همتای فرانسوی خود خواسته است تا درقبال گروهک تروریستی منافقین که در فرانسه مستقر است، اقدام کند. پیشتر مریم رجوی، سرکرده این گروهک تروریستی، از ابتدای ناآرامی ها، به حمایت آشکار از اغتشاشگران پرداخته و تلاش کرده بر آتش خشونت ها بیافزاید.

 

به گزارش صدای آمریکا، نه تنها مریم رجوی، بلکه فرح پهلوی، بیوه آخرین شاه ایران و پسرش رضا پهلوی نیز به حمایت از اغتشاشگران پرداختند.

 

پیش از این نیز فرانسوی ها در مذاکرات هسته ای نقش بازیگر بد را ایفا کرد و پس از عدم تایید پایبندی ایران به برجام از سوی دونالد ترامپ، دولت فرانسه همبازی آمریکایی شده و به انتقاد از ایران به خاطر حضور در عراق و سوریه پرداخته و برنامه دفاعی ایران را زیر سوال برد.

 

در واکنش به این اقدامات فرانسوی ها، علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المللی، روز یکشنبه (۱۷ دسامبر/۲۶ آذر) در اظهاراتی گفت: “فرانسه اگر می‌خواهد به دنبال حیثیت بین المللی باشد نباید تابع محض آمریکایی‌ها باشد و باید یاد بگیرد که نوچه ترامپ در اروپا نباشد زیرا در حال حاضر رئیس‌جمهور فرانسه نوچه ترامپ در اروپا است.”

 

 

۱۰۶

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet