Print Friendly, PDF & Email
«عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا تلاش های هماهنگی برای مقابله با ایران دارند و مشاهده اثر انگشت دشمنان ایران در ناآرامی های اخیر چندان سخت به نظر نمی رسد…»

ران پل رد پای «سیا» در اغتشاشات ایران/ عربستان و اسرائیل وارد عمل شدند

پایگاه آمریکایی “انتی وار” (antiwar) با انتشار گزارشی به انعکاس اظهارات “ران پل” نویسنده و سیاستمدار کهنه کار آمریکایی در رابطه با نقش آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در اغتشاشات اخیر ایران پرداخته است.

 

“ران پل” برای چند دوره، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا بوده و همچنین از سال ۱۹۸۸ برای سه دوره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده است.

 

“ران پل” در برنامه تحلیلی خود تحت عنوان “گزارش آزادی” عنوان می کند:

تنها چند هفته پیش دونالد ترامپ و رکس تیلرسون [وزیر امور خارجه آمریکا] درباره این موضوع گفتگو می کردند که برنامه ای در دست اجرا دارند و به گونه ای بیان می کردند که به زودی در رابطه با ایران اتفاقاتی رخ خواهد داد.

 

Flash version 9,0 or greater is required

You have no flash plugin installed

Click here to download latest version

برنامه «گزارش آزادی»

 

من فکر نمی کردم که آن ها قصد حمله به ایران و یا هر اقدامی شبیه به آن را داشته باشند؛ به هر حال رویکرد آن ها به گونه ای پنهان کارانه بود.

 

حقیقت آن است که از آن زمان اتفاقات زیادی رخ داده است؛ به صورت ناگهانی اعتراضات در ایران صورت می پذیرد و به صورت گسترده پیش می رود؛ برخی از مشکلات اقتصادی سخن به میان می آورند، برخی از مشکل با حاکمیت می گویند و برخی دیگر نیز عنوان می کنند که احتمالا پای دولت های خارجی در میان باشد. اما در این میان تعدادی از مردم ایران جان خود را از دست داده اند.

 

ترامپ از ابتدای مبارزات انتخاباتی خود رویکردی تند درباره ایران داشته و اعلام کرده است که آن ها دشمن ما و شرور و بدکار می داند؛ او به توافق هسته ای علاقه نداشته و تلاش می کند قدرت هسته ای  ایران را از بین ببرد؛ هر چند چنین اقدامی کاملا با آنچه بازرسان سازمان ملل به آن معتقدند، در تعارض است. پس ما موضع ترامپ را به خوبی می دانیم و من فکر نمی کنم که ترامپ به دنبال تغییر رویکرد خود باشد چرا که با شروع اعتراضات در ایران، ترامپ به شدت از ناآرامی ها حمایت کرده است همانطور که اسرائیل عمل کرده است و البته سعودی ها؛ آن ها نیز به سختی از ناآرامی ها در ایران حمایت می کنند چرا که این هدف آن ها بوده است.

 

با وجود اینکه این موضوع می تواند باعث گسترش خشونت ها در منطقه شود. هر چند آمریکا عنوان می کند که در صورت گسترش خشونت ها ما شرایط را تحت کنترل خواهیم داشت و زمان زیادی به طول نخواهد انجامید و مسئله مهمی نخواهد بود و … اما شما به افغانستان نگاه کنید که پس از گذشت ۱۶ سال از حضور آمریکا، هیچ پیشرفتی در آن صورت نگرفته است و گویا به خانه اول بازگشته ایم.

 

مجری: به روشنی پیدا است که رد پای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و یا دولت آمریکا و یا هر دو آن ها، در اعتراضات ایران وجود دارد؛ البته این قابل انکار نیست که برخی از مردم ایران نسبت به گرانی قیمت ها ناراحت هستند اما در کشور خود ما نیز نگرانی ها و ناراحتی هایی نسبت به گرانی قیمت ها وجود دارد؛ اما این درست نیست که بگوییم به خاطر افزایش قیمت تخم مرغ در ایران، مردم به صورت ناگهانی یک روز صبح از خواب بیدار می شوند و به صورت کاملا هماهنگ شده و در بسیاری از شهرها تصمیم به براندازی نظام می گیرند؛ این همان چیزی است که در رابطه با سوریه به ما گفته می شد؛ البته در رابطه با سوریه عنوان می شد که با بالا رفتن قیمت نان همه به خیابان ریختند تا دولت را سرنگون کنند؛ به نظرم هضم کردن این موضوع یک مقدار سخت است؛ بویژه با توجه به رفتار و رویکرد ترامپ در قبال ایران؛ دست کم اوباما در سال ۲۰۰۹ (فتنه ۸۸) وقتی تلاش می کرد تا دولت ایران را سرنگون کند، مقداری باتدبیر و محتاطانه اقدام می کرد؛ اما ترامپ کاملا با صدای بلند مواضع خود را اعلام می کند؛ “مردم به خیابان ها بریزید، این خیلی عالی است، حکومت را سرنگون کنید، ما با شما هستیم.”

 

در حال حاضر ما از یک سوی رئیس سازمان سیا را داریم که کاملا موضعی ضد ایرانی دارد و از سوی دیگر نیز پرزیدنت ترامپ که از ایران اعلام نفرت می کند؛ به نظرم اگر این قطعات پازل را کنار هم بگذاریم به روشنی درخواهیم یافت که این بار نیز تلاش های دولت آمریکا برای تغییر رژیم در کشوری دیگر را در صحنه داریم.

 

ران پال: البته ما نمی توانیم آن ها را سرزنش کنیم چرا که شیوه آن ها در سیاست خارجی این است؛ آن ها مداخله گر هستند؛ آن ها نومحافظه کار هستند و معتقدند که ما به دلایل مختلفی مسئولیت داریم؛ گاهی افراد به علت صنعت پیچیده نظامی و تسلیحاتی گمان می کنند که آمریکا مسئولیت دارد که خوبی و خاص بودن خود را در تمام جهان گسترش دهد! و به همین علت است که ما اکنون در حدود ۱۵۰ کشور جهان حضور نظامی داریم یعنی پرسنل نظامی ما در آن کشورها هستند؛ این موضوعی است که مردم ما از آن خبر ندارند و حتی باید گفت که برخی از افراد کنگره آمریکا نیز از آن بی اطلاع هستند. اما واقعیت آن است که بودجه نظامی ما هر سال در حال افزایش است.

 

مجری: برخورد رسانه های ما در رابطه با تظاهرات های ایران نیز جالب است؛ آنقدر که با شیرینی و شادی به این موضوع می پردازند، ممکن است قند خون انسان بالا برود!

 

شما به گفتگوهای تیلرسون و ترامپ اشاره کردید، اما همچنین آمریکایی ها و اسرائیلی ها در هفته های گذشته ملاقات هایی داشته اند؛ بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی “هاآرتص” مشاور امنیت ملی اسرائیل با مقامات آمریکایی دیدار کرده و در رابطه با استراتژی جدید برای مقابله با ایران گفتگو کرده اند. جزئیاتی در رابطه با این جلسه فاش نشده است اما چند هفته بعد شما می بینید که نا آرامی ها در خیابان های ایران شکل می گیرد.

 

عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا تلاش های هماهنگی برای مقابله با ایران دارند و مشاهده اثر انگشت دشمنان ایران در ناآرامی های اخیر چندان سخت به نظر نمی رسد.

 

ران پل: جالب است که آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در رابطه با اغتشاشات ایران مانند اشخاصی که در ورزشگاه ها لیدر تشویق هستند، عمل می کنند.

 

مجری: نکته دیگری که در مورد اعتراضات ایران وجود دارد آن است که دولت آمریکا اعتراضات ایران را صلح آمیز می خواند؛ حال هر کاری که معترضان انجام دهند باز هم دولت آمریکا اعلام می کند که این اعتراضات صلح آمیز است؛ حمله به پایگاه های پلیس، کشته شدن چند نفر توسط معترضین، ورود به پایگاه های نظامی و تلاش برای به دست آوردن تسلیحات، به آتش کشیدن ماشین های پلیس و …؛ جالب است که در آمریکا اگر کسی بسیار کمتر از این کارها را انجام دهد نیز کشته خواهد شد؛ کافی است مقابل یک افسر پلیس ایستادگی کنید؛ کشته خواهید شد.

 

روشن است که این رویکرد دولت آمریکا با اهدافی صورت می پذیرد: در دست داشتن بهانه برای فشار به حکومت ایران، اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، به دست آوردن بهانه ای برای لغو توافق هسته ای توسط ترامپ، فشار آوردن به روابط ایران و روسیه؛ به هر حال این اعتراضات برای ترامپ و سیاست های ضد ایرانی او، یک فرصت طلایی است.

 

ران پل: برای آنکه دخالت سازمان سیا در اعتراضات اخیر ایران روشن شود کافی است به اظهارات ترامپ درباره ایران توجه کنیم؛ البته تاریخ نیز حرف هایی برای گفتن دارد؛ سازمان سیا در کودتای سال ۱۹۳۵ ایران دخالت داشت و یک دیکتاتور ظالم و بی رحم را در ایران روی کار آورد؛ موضوع خنده دار آن است که اکنون نیز شاهزاده ایرانی اعلام می کند که می تواند در بازسازی ایران شرکت کند! بیرون آوردن او و در معرض توجه قرار دادن این شاهزاده نیز اقدامی بسیار نامطلوب است.

 

مجری: او همیشه به سازمان سیا و نومحافظه کاران آمریکایی نزدیک بوده و مطمئنا دوست دارد که به ایران بازگشته و تاج و تخت پدرش را بازپس بگیرد.

 

ران پل: من فکر نمی کنم که آمریکا مسئولیت قانونی برای مداخله در مسائل ایران را داشته باشد؛ بلکه دلایلی زیادی بر خلاف چنین اقداماتی وجود دارد و قانون اساسی ما نیز آن را تایید نمی کند اما چه کسی علاقه ای به شنیدن آن دارد؛ ما از چنین اقداماتی هیچ بهره ای نمی بریم و تنها مشکلات را بیشتر می کنیم.

 

در نهایت باید گفت که در ۱۵ سال گذشته صدها هزار انسان توسط تسلیحات آمریکایی کشته شده اند و اگر در مواردی مانند کره شمالی اوضاع از کنترل خارج شود می تواند به استفاده از بمب اتمی و کشته شدن انسان های بیشتری بیانجامد؛ پس چه بهتر که ما به کار خودمان برسیم و مداخله در امور دیگر کشورها را کنار بگذاریم.»

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet