Print Friendly, PDF & Email
روحانی

آیا این نوع برچسب‌زدن‌های تحقیرکننده باعث یک تفاخر اجتماعی نمی‌شود و ادبیات اشرافی‌گری را در جامعه رواج نمی‌دهد؟ چرا روحانی باید از ادبیات فخرفروشانه اشراف نوکیسه آنهم در یک تریبون عمومی استفاده کند؟

در گفتگوی تلویزیونی اخیر رئیس‌جمهور با رسانه ملی،‌ حسن روحانی در پاسخ به سئوال رضا رشیدپور درباره مسکن مهر گفت:

 در دولت یازدهم تلاش وزارت راه و شهرسازی، تکمیل مسکن مهر و خدمات‌رسانی به آن بوده، اینکه یک قوطی به نام مسکن مهر درست کنیم، مسکن نیست و فقط یک سرپناه موقت است. از اول گفتیم که دولت متعهد است کاری را که از قبل شروع شده، انجام دهد و تا پایان امسال نیز تقریباً پرونده مسکن مهر بسته می‌شود و در حال حاضر نیز اکثراً برق‌رسانی و خدمات‌رسانی به این پروژه‌ها انجام شده است.

به کار بردن تعبیر قوطی از سوی رئیس جمهور برای مسکن مهر باعث انتقاد ناظران سیاسی شد که چرا حسن روحانی در این جایگاه  باید از این الفاظ و صفات ناپسند برای خانه و کاشانه عده‌ای از هموطنان که از قشر ضعیف جامعه هستند و با این طرح توانسته‌اند خانه‌دار شوند، استفاده کند. حتی برخی از فعالان رسانه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند از مردمی که به خانه و کاشانه‌شان بی‌احترامی شده، عذرخواهی کند.

**چند سئوال و نکته مهم درباره این تعبیر حسن روحانی مطرح می‌شود:

* سئوال اصلی اینجاست که بکار بردن چنین موضوعی توسط رئیس جمهوری که دولت خود را تدبیر و امید می‌نامد مورد ناامیدی و ناراحتی و سرخوردگی بخشی از مردم و متعاقب آن اعتراض اجتماعی و یا شاید آشوب نمی‌شود؟

* آیا قوطی نامیدن خانه عده‌ای از مردم جامعه باعث یک تضاد اجتماعی نمی‌شود. اگر مسکن مهر و خانه اقشار ضعیف را قوطی بنامیم، پس خانه مسئولان و ثروتمندان را باید چه بنامیم؟ قوطی نامیدن مسکن مهر به نوعی یادآور زاغه‌هایی بود که در اصطلاح عامه به آن حلبی‌آباد می‌گفتند.

* آیا این نوع برچسب‌زدن‌های تحقیرکننده باعث یک تفاخر اجتماعی نمی‌شود و ادبیات اشرافی‌گری را در جامعه رواج نمی‌دهد؟ چرا رئیس‌جمهور باید از ادبیات فخرفروشانه اشراف نوکیسه آنهم در یک تریبون عمومی استفاده کند؟

* چند وقت پیش بود که حسن روحانی نسبت به ادبیاتی که در تریبون نماز جمعه آنهم برای آشوبگران بکار برده شد، خود انتقاد کرد و گفت چرا به مردم بی‌احترامی می‌کنید، آیا قوطی نامیدن مسکن عده‌ای از مردم توهین به آنان و زیر سئوال بردن نحوه زندگی آنان و زیست یک انسان نیست؟

* دولت طرح مسکن اجتماعی را در برابر مسکن مهر مطرح کرد و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت‌های یازدهم و دوازدهم وعده‌های فراوانی به مردم داد، آیا بهتر نبود که رئیس جمهور به جای حمله به مسکن مهر در خصوص کارهایی که در خصوص مسکن اجتماعی صورت گرفته توضیح می‌داد.

* هدف این نوع مصاحبه‌ها چیست؟ آیا قرار است در این گفتگوها مردم امیدوار و برنامه‌های دولت برای آینده توضیح داده شده و فعالیت‌های آن مورد ارزیابی قرار بگیرد یا اینکه فضای سیاه نمایی و تخریب علیه دولت قبل شکل بگیرد که اصل موضوع که برنامه دولت فعلی است، در آن فراموش شود.

به هر جهت این تعبیر امروز عده‌ زیادی را مکدر کرد و به نظر می‌رسد در این راستا توضیحاتی باید داده شود که چرا این تعبیر به کار برده شد و منظور رئیس جمهور چه بود و در آینده چه اتفاقی برای قوطی هایی که روحانی به آنها اشاره کرده خواهد افتاد و مردم با چه رویی باید در این خانه‌ها زندگی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet