Print Friendly, PDF & Email
نشست خبری فیلم سینمایی به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا برگزار شد.

حاتمی کیا حاتمی‌کیا: خود را سرباز این نظام می‌دانم/ این مظلومیت شیعه است که نمی توان خیلی چیزها را نشان داد

 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری فیلم سینمایی به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، در حالی در پردیس ملت آغاز شد که بابک حمیدیان یکی از بازیگران اصلی این فیلم در این جلسه حضور نداشت.

 

در همان ابتدا، گبرلو مجری نشست خبری اسم فیلم را اشتباه گفت که با خنده حضار همراه شد!

 

سپس، حاتمی کیا در ابتدای صحبت های خود درباره ساخت این فیلم گفت: این فیلم را یک سرباز وطن ساخته است؛ من خود را سرباز این نظام می دانم و دلم برای جهادگران این مرز و بوم می تپد.

 

کارگردان «آژانس شیشه ای» در ادامه اظهار داشت: دلم می خواست همه مظلومیت شهدای مدافع حرم را نشان می دادم اما بنا به دلایلی ترجیح دادم کلی تر به این جریان نگاه کنم.

 

او درباره پرداختن به موضوع داعش در این فیلم گفت: من روزی کل گروه را جمع کردم و اجبار کردم همه فیلم‌هایی که داعشی‌ها ساختند، اعم از سربریدن و صحنه‌های دلخراش را ببینیم. ترکیب داعش به شدت اگزجره است و من تلاش کردم تا جایی که ممکن است این اگزجره بودن را در بستر قصه نشان دهم. با این حال در سکانس سر بریدن، تمام تن و بدنم لرزید و نخواستم فیلم خشن بسازم.

 

وی در واکنش به سوال یک خبرنگار مبنی بر کاریکاتوری و خنگ جلوه دادن داعشی ها در فیلم به وقت شام، بیان کرد: شما اگر یک فریم از داعش عکس انداختید، اسمم را آن چیزی که گفتید، می‌گذارم! به نظرم داعش اصلی جای دیگری است. من فیلم های داعشی ها را دیدم و به نظرم اخلاق داعشی ها پست مدرن است. داعش کماکان هست و فقط زمین را از دست داده؛ این ها آتشی نیستند که با آب خاموش شوند و به نحو دیگری روشن می شوند.

 

در ادامه، حاتمی کیا در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر شباهت جلوه های ویژه این فیلم به بازی های کامپیوتری گفت: جلوه‌های ویژه فیلم به اندازه توان سینمای ماست. افتخار می کنم جوان های ایرانی جلوه های ویژه را ساختند و یک دلار هم خرج آن نکردیم. من بازی های کامپیوتری انجام نمی‌دهم و از شباهت جلوه های ویژه این فیلم به بازی های کامپیوتری اطلاعی ندارم. این فیلم هیچ ربطی به مدل های هالیوودی ندارد.

 

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا مخاطب در چند فیلم اخیرش با قهرمانان داستان ارتباط برقرار نمی کند و اتفاقات گل درشت می بیند، گفت: به مقدسات قسم می خورم که خواستم از بچه های مظلومی که در این راه شهید می شوند، فیلم بسازم. سراغ حاج قاسم سلیمانی رفتم و گفتم برخی طعنه می زنند که چرا درباره این شهدا  فیلم نمی سازید. اف به این زبان‌هایی که طعنه می زنند و خیرخواهی پشتش نیست. این مظلومیت شیعه است که من نمی توانم خیلی چیزها را نشان دهم و مجبور شدم یک پلان چند ثانیه ای از حرم حضرت زینب بگیرم. آیا این درست است؟!

 

حاتمی کیا درباره همکاری خود با سازمان رسانه ای اوج گفت: اوج به من برای کار پیشنهاد نمی دهد. همیشه این من هستم که سراغ آنها می روم و پیشنهاد همکاری می دهم.

 

حاتمی کیا درباره نمایش فیلم به وقت شام، در کشورهای دیگر و اکران آن در جشنواره های خارجی گفت: من مخالف جشنواره های خارجی نیستم؛ اتفاقا دوست دارم فیلمم در آنجا هم به نمایش در آید. من از اینکه جوانان ما برای جشنواره‌ها فیلم می‌سازند، ناراحت می‌شوم. دوست دارم جوانان ما فیلم‌هایی بسازند که حرف‌ کشور را بزند. اگر خدا بخواهد، فیلم را به کشورهای همسایه هم می فرستیم و تمایل به اکران در آنجا هم داریم.

 

وی درباره ساخت فیلمی از شهدای سانچی گفت: نمی توانم آینده را ببینم و جواب قطعی به این موضوع بدهم. من مدتی در کشتی زندگی کردم و شرایط کار و زندگی در آن را می دانم اما درباره ساخت فیلمی از سانچی هنوز تصمیم قطعی ندارم. این را هم بگویم، من هنوز همان حاتمی کیا هستم و واقعا شرمم می آید که چرا گزارش یک جشن پخش نمی شود.

 

سپس، خزاعی درباره چگونگی ساخت این فیلم گفت: پیش بینی ما برای تولید این فیلم، بازه زمانی ۱۸ ماهه بود؛ اما با تمام سختی ها با وجود یک گروه همدل، کار را به جشنواره رساندیم. با اینکه همه جا اعلام شد، تمام امکانات در اختیار ما قرار گرفته است؛ اما چنین چیزی نبود. مشکلات و دردسرها زیاد بود و مجبور شدیم در برهه ای از زمان با همیاری ارتش کار را جلو ببریم.

 

وی در مورد بودجه ساخت این فیلم گفت: فکر میکنم نتیجه از هرچیز مهمتر است و بودجه زیاد مهم نیست.

 

خزاعی تهیه کننده به وقت شام، با اشاره به اهمیت ساخته شدن چنین اثری گفت: خیلی از خانواده های شهدای مدافع حرم در انتظار ساخت فیلمی این چنین بودند و امیدوارم توانسته باشیم تا حدی دین خود را به این شهدا و خانواده هایشان ادا کنیم. خوشحالم که شما خبرنگاران، پتانسیل فیلم برای اکران بین الملل را تایید می کنید و من برای این اتفاق، همه توانم را به کار می گیرم.

 

وی درباره هجمه و انتقادهای زیاد به ساخت این فیلم بیان کرد: نمی دانم چرا هجمه زیادی به این فیلم از زمان تولید تا به الان وارد شده است و اتفاقا نقدها علیه ما شدیدتر است. آیا این به دلیل حمایت سازمان اوج از تولید فیلم های ارزشی است؟! چرا باید این کار بزرگ را زیر سول ببریم.

 

در ادامه این نشست، هادی حجازی‌فر درباره ایفای نقش در این فیلم گفت: من به شدت از ایفای این نقش می‌ترسیدم، برای اینکه نکند به فیلم آقای حاتمی‌کیا آسیب بزنم.

 

متاسفانه تیتری در یکی از رسانه‌ها منتشر شد که من خودم را در این فیلم دوست نداشتم. باید بگویم که من در این فیلم یاد گرفتم و عجیب خودم را در آن دوست دارم.

 

کارن همایونفر آهنگساز این فیلم هم گفت: تمام موسیقی این فیلم در سرزمین خودمان و همراه با تکنسین های جوان ایرانی ساخته شد.

 

همچنین؛ محمد شعبان بازیگر سوری این فیلم اظهار داشت: با سبک کاری که حاتمی کیا دارد، فکر نمی کنم در سوریه کارگردانی بتواند ۲۰ درصد این فیلم را هم نشان دهد. اصلا شاید در سوریه نتوان چنین فیلمی ساخت.

 

۱۱۵

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet