Print Friendly, PDF & Email
مدیران سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده، در اظهارنظری مشترک، در مورد تلاش های روسیه برای دخالت در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در پاییز آینده هشدار داده اند.

انتخابات آمریکا هشدار مدیران اطلاعاتی آمریکا؛ از احتمال دخالت روسیه تا جنگ با کره شمالی + فیلم

،مدیران جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در نشست امسال «ارزیابی تهدیدهای جهانی» علیه امنیت ملی آمریکا که روز سه‌شنبه در سنا برگزار شد، طیفی از چالش‌های عمده امنیتی، از جمله دخالت روسیه در انتخابات و برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی را بررسی و به پرسش‌های قانونگذاران پاسخ دادند.

 

در گزارش ۲۸ صفحه‌ای جامعه اطلاعاتی آمریکا، که روز سه‌شنبه و پیش از آغاز این نشست به میزبانی کمیته اطلاعات سنا منتشر شد، پیش‌بینی شده است که روسیه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال جاری، از طریق عملیات گسترده سایبری و ارائه اطلاعات غلط و همچنین آغاز کمپینی علیه ایالات متحده و متحدان آن در فضای مجازی، دخالت کند.

 

جدیدترین گزارش تهدیدهای جهانی علیه امنیت ملی آمریکا، خطر یک درگیری نظامی با کره شمالی را در مقطع کنونی بیش از هر زمان دیگری پس از پایان جنگ سرد در اوایل دهه ۹۰ میلادی ارزیابی کرد.

 

به گزارش صدای آمریکا، دنیل کوتز مدیر اطلاعات ملی (دی‌اِن‌آی)، مایکل پمپئو مدیر آژانس مرکزی اطلاعات (سی‌آی‌اِی)، مایکل راجرز مدیر آژانس امنیت ملی (ان‌اس‌اِی)، ژنرال رابرت اشلی مدیر آژانس اطلاعات دفاعی (دی‌آی‌اِی)، کریس رِی رئیس اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و رابرت کاردیلو مدیر آژانس ملی اطلاعات مکانی (ان‌جی‌اِی) آمریکا در نشست سنا حضور داشتند.

 

بر اساس ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا، خطر حملات سایبری به شبکه‌های رایانه‌ای نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی آمریکا نیز در سال ۲۰۱۸ میلادی، در مقایسه با سال گذشته، افزایش یافته و همچون گذشته دولت‌های خارجی، گروه‌های پیکارجو و سازمان‌های خلافکار و برخی افراد با قابلیت‌های خاص مظنونان اصلی چنین حملاتی هستند.

 

مدیر اطلاعات ملی آمریکا عمده حملات سایبری که کشورهای دیگر می توانند علیه ایالات متحده انجام دهند را از ناحیه روسیه، چین، ایران و کره شمالی دانست و گفت آمریکا باید تدابیری را در نظر بگیرد که احتمال وقوع این حملات و همچنین گستره آنها به حداقل رسیده و در صورت انجام حمله نیز پیامدهای آن به کمترین حد ممکن برد.

 

دن کوتز در ادامه نشست کمیته اطلاعات سنا همچنین هشدار داد که وقت برای اقدام ایالات متحده علیه تهدیدهای ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی به سرعت در حالی سپری شدن است و ما به «زمان تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پاسخ به آن» خیلی نزدیک شده‌ایم، هرچند هدف اصلی یک راه‌حل مسالمت‌آمیز است.

 

Flash version 9,0 or greater is required

You have no flash plugin installed

Click here to download latest version

فیلم

 

دن کوتز در ادامه با اشاره به اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا گفت روسیه اعتقاد دارد که دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به میزان زیادی موفقیت آمیز بوده است.

 

وی هدف اصلی روسیه از این دخالت را “تضعیف اعتماد به سیستم دموکراسی آمریکایی” عنوان کرد.

 

این هشدار در شرایطی عنوان شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، همواره موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و اتهام کمک مسکو به پیروزی خود را بی‌اساس دانسته است.

 

چند روز پیش رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که به باور او روسیه در حال تلاش برای مداخله در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره است که اوایل نوامبر ۲۰۱۸ (آبان آینده) برگزار می‌شود.

 

در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، طبق معمول هر دو سال یک‌بار، یک‌سوم از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا و همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شوند.

 

وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظر اخیر خود هشدار داد تضمینی وجود ندارد که دولت آمریکا بتواند “این بار” جلوی نفوذ روسیه به انتخابات آمریکا را بگیرد.

 

تیلرسون افزود: “فکر نکنم بتوانم بگویم ما الآن آماده‌تریم. چون روسیه هم خودش را تطبیق داده و تقویت کرده است.”

 

از سوی دیگر، روسیه در سال‌های اخیر بارها آمریکا را به دخالت در انتخابات این کشور و تلاش بر تاثیرگذاری بر آن متهم کرده است.

 

 

۱۰۶

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet