Print Friendly, PDF & Email

خبرگزاری فارس: 123 کشته و 160 اسیر، ره‌آورد 2 روز گذشته ائتلاف سعودی در یمن

ده‌ها جسد متعلق به نیروهای مورد حمایت ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی که در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه «الحدیده» کشته شده بودند، به استان «عدن» این کشور منتقل شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ائتلاف متجاوز عربستان سعودی و اماراتی در درگیری‌های ۲ روز گذشته در ساحل غربی یمن ده‌ها کشته و زخمی برجی نهاده‌اند.

وبگاه خبری «یمنی پرس» به نقل از منبعی اختصاصی گزارش کرد که ۲ کامیون مخصوص حمل اجساد امروز (یکشنبه) وارد شهر عدن شده‌اند که ۱۲۳ جسد متعلق به نیروهای مزدور وابسته به ائتلاف مذکور را به این شهر منتقل کرده‌اند.

براساس این گزارش، همه این اجساد متعلق به ساکنان استان‌های جنوبی یمن است که شیخ‌نشین امارات آن‌ها را وادار به جنگ در جبهه ساحل غربی و «الحدیده» کرده بود.

وزارت دفاع یمن پیشتر اعلام کرده بود که در درگیری‌های اخیر بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با متجاوزان ائتلاف عربستان سعودی و اماراتی، بیش از ۵۰۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند که بیشتر آن‌ها از شهروندان مناطق جنوبی یمن هستند.

نیروی دریایی یمن جمعه گذشته یک فروند موشک «توچکا» به مواضع نیروهای مزدور ائتلاف سعودی با دقت بالا شلیک کرده بود که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر از این نیروها شد.

شبکه المیادین به نقل از «علی العماد»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گزراش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور دیروز شنبه موفق شده‌اند ۱۶۰ نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز را در جبهه ساحل غربی به اسارت درآورند.

«محمد البخیتی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله و از فرماندهان میدانی یمن در گفت‌گو با این شبکه گفت که ابتکار عمل در دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور است.

او گفت که نیروهای یمنی اواخر ماه مبارک رمضان یک قایق فرانسوی را در نزدیکی ساحل الحدیده توقیف کرده‌اند. براساس گزارش روزنامه فرانسوی «فیگارو» نیروهای ویژه فرانسه به ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی در حمله به الحدیده کمک می‌کنند.

شبکه «اباء» نیز به نقل از یک منبع نظامی یمن گزارش کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌ای مردمی یمن موفق شده‌اند طی چند روز گذشته، خطوط امداد رسانی نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی را در ۳ نقطه (الفازه، الحاج، والدَریهمی) قطع کرده و تنها راه نجات آن‌ها دریاست.

این منبع تأکید کرد که محاصره نیروهای متجاوز در این مناطق برای دومین روز متوالی ادامه دارد.

ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی سه‌شنبه این هفته با چراغ سبز غرب و آمریکا و با هدف به زانو درآوردن نیروهای انقلابی یمن، عملیات نظامی گسترده‌ای موسوم به «پیروزی طلایی» در جبهه ساحل غربی این کشور شروع کرد و مدعی شد که فرودگاه شهر الحدیده را به اشغال خود درآورده است.

مقامات یمنی و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حضور در این فرودگاه، ادعای اشغال این فرودگاه از سوی رسانه‌های عربستان سعودی و امارات را تکذیب کردند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet