Print Friendly, PDF & Email
«حسن روحانی در آستانه ششمین سال ریاست جمهوریش با مشکلات زیادی روبروست و در این میان رابطه اش با مجلس هم هر روز تیره تر میشود؛ مجلسی که شاید روحانی به حمایتش دل خوش کرده بود.»

 شبکه بی بی سی فارسی در گزارشی با عنوان “رویارویی مجلس و دولت؛ روحانی برای پاسخ به مجلس می رود” به بررسی موضوع سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور پرداخت.

 

بی بی سی با اشاره به انتخاب مجدد روحانی برای ریاست جمهوری در سال ۹۴ گفت: اینبار روحانی حدود ۲۴ میلیون رای در سبدش داشتو البته انتظارات از او هم بیشتر شده بود.

 

این شبکه در ادامه با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: تاکمتر از یکسال پیش، امیدها پر رنگ بود بویژه با امضای “برجام” اما حالا ورق برگشته است و نارضاتی ها از وضعیت اقتصادی، بیکاری و گرانی داده مردم را درآورده است. مجلس ایران چهار روز پیش طرح سوال از رئیس جمهور را با امضای ۸۲ نفر از نمایندگان در پنج مورد و  با محورمشکلات اقتصادی و معیشتی اعلام وصل کرد؛ طرحی بدون همراهی و موافقت فراکسون امید مجلس.

 

به گزارش بی‌بی سی، دولت ایران میگوید روند رای گیری برای سوال از رئیس جمهور درست نبوده و غیر قانونی است و همین باعث شد تا فضای رسانه ها دو دسته شوند؛ مخالفان سوال از رئیس جمهور میگویند این کار انگیزه سیاسی دارد و و هدف ضربه زدن به دولت است. اما موافقان مگویند: دولت را مسئول پاسخ دهی به مشکلات اقتصادی،بویژه بازار نابسامان ارز می دانند و می گویند دولت با سکوتش در مقابل مشکلات به دنبال امیتازگیری از لایه های قدرت است.

 

بی بی سی در ادامه با اشاره به واکنش ها در فضای مجازی به سکوت طولانی مدت روحانی در برابر مشکلات اقتصادی گفت: این روزها هشتکی به نام #روحانی_کجاست با دعوت رئیس دولت به پاسخگویی در توییتر راه افتاده است.

 

بر اساس قانون، حسن روحانی حداکثر یک ماه برای پاسخگویی به مجلس وقت دارد اما  او روز یکشنبه به علی لاریجانی، رئیس مجلس، پاسخ داده؛ پاسخی با دلی چرکین و حاکی از نارضایتی». او در نامه اش نوشته است که « بی تردید سؤال از رییس جمهوری کشور با مراعات حداقل دو نکته می تواند مبارک باشد؛ اولاً در چارچوب قانون اساسی باشد، ثانیاً در زمان و شرایط مناسب کشور اقدام شده باشد، که متاسفانه هیچکدام از این دو حاصل نشده است. اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی انشاء الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سوالات پاسخ خواهم داد.»

 

بی بی سی افزود: شاخ به شاخ شدن مجلس با دولت در روزهای اخیر محدود به سوال از رئیس جمهوری نشده و همزمان با طرح سوال از روحانی، ۱۹۳ نماینده مجلس در نامه ای به رئیس جمهوری، خواهان تغییر حداکثری در کابینه شده اند. این نمایندگان می گویند این کار به صلاح کشور است. به این ها باید موارد دیگر را هم اضافه کرد. اعلام وصل طرح استیضاح علی ربیعی، وزیرتعاون و کار رفاه اجتماعی با امضای ۴۰ نماینده؛ دومین استیضاح وزیر کار در کمتر از ۵ ماه.

 

شبکه دولتی بی بی سی در پایان افزود: حسن روحانی در آستانه ششمین سال ریاست جمهوریش با مشکلات زیادی روبروست و در این میان رابطه اش با مجلس هم هر روز تیره تر میشود؛ مجلسی که شاید روحانی به حمایتش دل خوش کرده بود.

 

به گزارش جام نیوز، در همین رابطه امید منتظری روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با بی بی سی با اشاره با ناکامی های دولت روحانی در براوردن کرده وعدهای خود گفت: «در شرایط فعلی هر عمل حسن روحانی می تواند به معنای قماری برای او تلقی شود؛ او اکنون خود را تنها می‌بیند، چرا که تمام دستاوردهایش از بین رفته است؛ برجام، مهار تورم و البته دریاچه ارومیه.»

 

 

منتظری افزود: «افول روحانی می تواند به معنای شکست اصلاح طلبان باشد و ناچارا رهبری اعتراضات به خارج از کشور منتقل خواهد شد!»

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet