Print Friendly, PDF & Email

 

کاخ سفید و کنگره در کنار تروئیکای اروپایی در یک هماهنگی آشکار مشغول شبیخون اقتصادی علیه ملت ایران هستند. اما در این سوی میدان هیچ نشانه‌ای از آرایش جنگ اقتصادی در دولت مشاهده نمی‌شود.

دولت روحانی اکنون در هفتمین سال فعالیت خود به سر می برد. افکار عمومی مدت هاست که منتظر شنیدن گزارش عملکرد از جانب دولت است. اما متاسفانه دولتمردان بجای ارائه کارنامه به مردم و تشریح گزارش عملکرد، بعضا به بیان اظهارات جنجالی اقدام می کنند.

نکته قابل توجه اینجاست که اکثریت قریب به اتفاق اظهارات جنجالی دولتمردان، متناقض و خلاف چیزی است که این افراد پیش از این بیان کرده بودند.

روحانی- ۳۰ بهمن ۹۸- در نشست هیات دولت گفت: «کسی که می گوید تحریم اثر ندارد، حامی آمریکا است».

این اظهارنظر در حالی است که آقای روحانی- آبان ۹۷- در جلسه هیات دولت گفته بود: «آمریکایی‌ها هر کاری هم بکنند اما آن‌قدر راه و مسیر برای فروش نفت داریم که تحریم آنها بی‌اثر است».

روحانی همچنین- خرداد ۹۸- در جلسه هیات دولت گفته بود: «به رغم تبلیغات بدخواهان، اوضاع کشور بسیار خوب است و فشارهای آمریکا به زودی زود بی اثر خواهند شد…ملت ایران بداند که فشار آمریکا به اوج رسیده و از این به بعد این تحریم ها و فشارها ظرفیت خود را از دست خواهند داد».

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه نیز- مرداد ۹۷- در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفته بود: «تحریم ها بر وضعیت داخلی ایران تأثیری ندارد».

**تقلای آمریکا برای مذاکره و تصویب FATF

بنابر مستندات متعدد و با توجه به اذعان رسانه ها و اندیشکده ها و مقامات آمریکایی، واشنگتن به هیچ عنوان توان حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

از سوی دیگر، تحریم های ضدایرانی اکنون به سقف خود رسیده و در عین حال نتوانسته هدف اصلی واشنگتن را برآورده کند. به همین خاطر است که آمریکای مستأصل به تحریم های نمادین روی آورده است. آخرین نمونه، تحریم اعضای شورای نگهبان توسط آمریکاست.

این تحریم آنقدر مضحک و نمایشی بود که آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در واکنش به آن با کنایه و طنز گفت: «بله ما را تحریم کردند، من دارم به این فکر میکنم اینهمه پولهایی که در صندوقهای آمریکا میریزم را چکار کنیم!؟ اینهمه در بانکهای آمریکا پول ریختیم، حالا نمیشود آنها را برداشت کنیم بعد هم نمیتوانیم آنجا به جشن کریسمس برویم و شرکت کنیم! ».

آمریکا که ناتوان از حمله نظامی به ایران و درمانده از تحریم های ضد ایرانی است، برای رهاشدن از این استیصال محتاج مذاکره با ایران است. اما هدف واشنگتن از مذاکره، به هیچ عنوان، معامله و توافق نیست، بلکه هدف اصلی، دیکته کردن دستورات زورگویانه و استکباری است.

به عبارت دیگر، موضوع مذاکره، توانمندی های قدرت ساز ایران است. برای همین است که اروپا و آمریکا، همصدا بر آغاز مذاکرات حول توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران تاکید می کنند.

آمریکا به موازات تقلا برای مذاکره، برای تصویب دستورات FATF نیز دست و پا می زند. تصویب لوایح پالرمو و سی اف تی در ایران آنقدر برای آمریکا ضروری و مهم است که «مایک پمپئو» صراحتا اذعان می کند که «ایران باید همین حالا لوایح مرتبط با FATF را

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet