Print Friendly, PDF & Email

 

نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات در جنوب استان ادلب موفق شدند منطقه جبل زاویه را به کنترل دربیاورند و در شمال غرب استان حماه در آستانه آزاد سازی دشت الغاب هستند.
نیروهای ارتش سوریه ظهر روز چهارشنبه (هفتم اسفندماه) پس از پیشروی های گسترده در جنوب استان ادلب (منطقه جبل زاویه) عملیات را برای پاکسازی سایر نقاط اشغالی در این محور ادامه دادند.
براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری حملات را از غرب شهرک های تازه آزاد شده «کفرنبل و کفرسجنه» و شمال و شمال غرب شهرک «قصابیه» در محور جنوبی منطقه جبل زاویه علیه عناصر تروریستی از سر گرفتند.
به گفته منابع میدانی، پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر در نهایت شهرک های «البریج، فطیره، الملاجه، سفوهن، فلیفل، کفرموس، کورسعه، الشیخ جرت، حسانه، خربه قنطره، خربه الوبیده، کوکبه، معره موخص، کفرعوید، الفقیع، ترملا، ام نیر، حوراته و الصهریه» پاکسازی شدند.
نیروهای ارتش سوریه از ظهر تا شب چهارشنبه مساحت ۱۱۰ کیلومتر مربعی را از اشغال گروهک های تروریستی خارج کردند و موفق شدند منطقه «جبل زاویه» را در جنوب استان ادلب به طور کامل به کنترل دربیاورند.

با پاکسازی منطقه «جبل زاویه»، امنیت جنوب استان ادلب تا حدود زیادی تامین شد و نیروهای سوری به ورودی کوه راهبردی «شحشبو» رسیدند؛ در جریان این عملیات دهها تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.
با خارج کردن کوه راهبردی «شحشبو» از اشغال گروهک های تروریستی، معدود مناطق اشغالی در جنوب استان ادلب و بخش هایی از شمال غرب استان (دشت الغاب) پاکسازی خواهند شد و نیروهای ارتش سوریه به جاده «عنکاوی – سقیلبیه» نزدیک تر می شود.
همزمان با پیشروی ها در منطقه جبل زاویه در جنوب استان ادلب، نیروهای سوری عملیات غافلگیرانه ای را در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه از محورهای «حویض و جید» انجام دادند و موفق شدند شهرک های «حویجه و حواش» را در جنوب شرقی این دشت پاکسازی کنند.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته (پنج شنبه هشتم اسفند ماه) عملیات را در جنوب استان ادلب و مناطق شمال غرب استان حماه ادامه دادند و توانستند مناطق «میدان غزال، العریمه، شهرناز، حویجه، حواش، عمیقه، عنکاوی، قلیدین، القاهره، زاکوم و دقماق» را از اشغال تروریست ها خارج کنند.
به گزارش مشرق، نیروهای سوری در جریان درگیری ها موفق شدند مساحت حدود ۲۱۰ کیلومتر مربع را در جنوب استان ادلب و شمال غرب استان حماه را به کنترل در بیاورند و ضربات مهلکی را به گروهک های تروریستی وارد کنند.
به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در محور شمال غرب استان حماه در تلاش هستند مناطق شمال شرقی دشت الغاب از جمله «الحمیدیه، قسطون، حمیمات، منصوره، تل واسط و الزیاره» را پاکسازی و به کنترل درآورند.

در حال حاضر، حدود ۳۵ درصد از دشت الغاب (بخش های شمال شرق) در اشغال گروهک های تروریستی است و اگر نیروهای ارتش سوریه موفق به پاکسازی این مناطق شوند به حومه جنوبی شهر مهم و راهبردی «جسرالشغور» و شمال شرق استان لاذقیه خواهند رسید.
به گزارش مشرق، مقصد بعدی نیروهای ارتش سوریه در محور جنوبی استان ادلب منطقه مهم و راهبردی «جبل اربعین» است؛ نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی این منطقه به ورودی های شهر ادلب و جاده «سراقب – اریحا – جسرالشغور» خواهند رسید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet