Print Friendly, PDF & Email

به دنبال وقوع طوفان و بارش باران روز جمعه (۲۰ شهریور) در مکه مکرمه و واژگونی یک دستگاه جرثقیل کنار مسجدالحرام، ۱۰۷ نفر از جمله ۸ زائر ایرانی جان باختند که پس از گذشت دو روز از وقوع حادثه خبر درگذشت یک دانشمند برجسته ایرانی در بین کشته شدگان اعلام شد.

دکتر سید احمد حاتمی عضو هیات علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران دارای مدرک فوق دکترای مهندسی مکاترونیک و دکتری مهندسی مکانیک طراحی کاربردی از انگلستان بود که وی مدیریت چندین پروژه ملی  از آن جمله طراحی و آزمایش مدل مقیاسی حامل، طراحی و آزمایش مدل مقیاسی رحا و ساخت دستگاه کشش نخ بدون تماس نوری  را در کارنامه خود دارد.

بر اساس آنچه که روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران منتشر نموده است دکتر سید احمد حاتمی کلشتری در زمانی که در  کار کمک به مصدومان حادثه سقوط جرثقیل نزدیک کعبه بوده، خود دچار سانحه می‌شود و بعد از انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

ابهام در نحوه درگذشت این دانشمند ایرانی در بیمارستان عربستان سعودی در حالی است که سخنگوی وزارت ارشاد از عدم رسیدگی دولت عربستان به مصدومین حادثه خبر می دهد و بیان می کند: در عربستان اقدامات کافی در جهت درمان صورت نمی گیرد لذا بسیاری از مصدومان باید به کشورهای خود برگردند که از این رو ایرانی ها هم باید برای ادامه طول درمان به کشور برگردند که البته این موضوع شامل حال آنهایی می شود که به علت شدت جراحت امکان ادامه مناسک حج را ندارند.

شایان ذکر است که مرحوم دکتر احمد حاتمی دارای چندین ثبت اختراع در ایران و انگلستان و مقالات متعدد علمی در نشریات معتبر و کنفرانس‌های بین‌المللی و ملی می باشد و ایشان با ۲۸ سال سابقه کار در سطوح مختلف مدیریتی و تخصصی و کارشناسی در پژوهشگاه فضایی ایران و پیش از آن در وزارت جهاد کشاورزی به جامعه علمی کشور خدمات ارزنده‌ای نموده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet