Print Friendly, PDF & Email

بدین ترتیب آمریکا هم به جمع ایتالیا و اسپانیا پیوست که آمار جان‌باختگان آنها پنج رقمی شده است. مثلث اسپانیا، ایتالیا و آمریکا روی هم نیمی از آمار جان باختگان کرونا در جهان را تشکیل می‌دهند.

شمار قربانیان بیماری کووید۱۹ در آمریکا به ۱۰۳۰۰ نفر رسیده و شمار مبتلایان به ویروس کرونا هم در این کشور از مرز ۳۵۰ هزار نفر گذشت. بیش از ۹۰ درصد مردم این کشور دستور ماندن در خانه دریافت کرده‌اند و نیویورک که تعداد جان باختگان آن نسبت به روز گذشته، یکشنبه، کاهش داشته، با مشکل دفن اجساد روبرو شده است.

همزمان در حالی که اسپانیا و ایتالیا شاهد کاهش آمار قربانیان بوده‌اند در فرانسه بدترین روز این کشور به لحاظ تعداد جان باختگان رقم خورده است.

وبسایت داده‌شمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا که به طور زنده آمار مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را اعلام می‌کند، تعداد جان باختگان کووید۱۹ در آمریکا را تا ظهر روز دوشنبه ششم آوریل، ۱۰۳۳۵ نفر اعلام کرد.

بدین ترتیب آمریکا هم به جمع ایتالیا و اسپانیا پیوست که آمار جان‌باختگان آنها پنج رقمی شده است. مثلث اسپانیا، ایتالیا و آمریکا روی هم نیمی از آمار جان باختگان کرونا در جهان را تشکیل می‌دهند.

روز دوشنبه آلمان هم با ثبت بیش از ۱۰۱ هزار مبتلا، به جمع کشورهای شش رقمی در جدول کرونا پیوست.

در همین حال، فرانسه که با حدود ۹۸ هزار مبتلا در ردیف پنجم جهان و پس از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و آلمان قرار دارد، روز دوشنبه با اعلام ۸۳۳ قربانی طی ۲۴ ساعت گذشته، بدترین آمار روزانه خود را به ثبت رساند.

با وجود این، روند نزولی آمارها در اسپانیا و ایتالیا مقام‌های اروپا و همچنین آمریکایی را امیدوار کرده است چرا که می‌گویند مختصات نمودارهای این دو کشور بسیار مشابه آن چیزی است که در چند کشور دیگر چون فرانسه و آلمان و بریتانیا هم به ثبت رسیده و همچنین شهر نیویورک در آمریکا هم با نموداری مشابه روبروست.

نیویورک که کانون اصلی کرونا در آمریکاست و به تنهایی حدود نیمی از قربانیان کووید۱۹ در این کشور را متحمل شده است، طی ۲۴ ساعت گذشته نیویورک ۵۹۳ مرگ بر اثر کرونا ثبت کرده که به نسبت یک روز قبل که این آمار ۶۳۰ قربانی بود کاهش نشان می دهد هر چند اندرو کومو، فرماندار این ایالت گفته برای قضاوت کردن درباره خوشایند بودن این آمار خیلی زود است و نمی توان آن را مصداق نزولی شدن نمودار کرونا در نیویورک دانست مگر این که روند نزولی یا ثبات این آمار در چند روز آینده هم ادامه یابد.

دیگر تحولات کرونا در آمریکای شمالی:
جراح کل آمریکا، که یک مقام بهداشتی در داخل کابینه این کشور است گفته “آمریکایی‌ها بدترین هفته را پیش رو دارند و تعداد جان باختگان کرونا در هفت روز آینده به بدترین نقطه خود خواهد رسید”.

گزارش جدید دولت آمریکا نشان نشان می‌دهد که بیمارستان ها در حال دست و پنجه نرم کردن با “کمبود شدید تست کرونا و اقلام محافظتی چون ماسک پزشکی، روپوش بهداشتی و عینک‌های جراحی و محافظتی هستند”. کمبود این اقلام سلامت پزشکان و کادر درمانی را به شدت با خطر روبرو خواهد کرد.

در کانادا، فرماندار ایالت اونتاریو که میزبان ۴۲ درصد از جمعیت این کشور است، گفته بیمارستان ها احتمالا تا یک هفته دیگر با کمبود اقلام حفاظتی چون ماسک صورت روبرو خواهند شد..

در تگزاس، ماموران گارد ایالتی در جاده های ورودی از ایالت لوئیزیانا مستقر شده اند تا ضمن ثبت مشخصات مسافران، از آنها بخواهند که خود را به محض ورود به تگزاس برای ۲ هفته قرنطینه کنند.

در نیویورک که بدترین آسیب‌ها را از این همه گیری متحمل شده، روز یکشنبه تعداد قربانیان به ۵۹۴ نفر کاهش یافت. این آمار در روز شنبه ۶۳۰ نفر ثبت شده بود. با وجود این، اندرو کومو، فرماندار این ایالت گفته هنوز خیلی زود است که از این آمار به عنوان نشانه آغاز سیر نزولی نمودارهای کرونا در نیویورک یاد کرد.

روز دوشنبه، ۱۷ فروردین شمار مبتلایان شناسایی شده به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۳۳۱ هزار نفر رسید که از این میان بیش از ۷۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲۷۵ هزار نفر هم با عبور از روزهای بحرانی سلامت خود را دوباره به دست آورده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet