Print Friendly, PDF & Email

 حمایت از داعش، پروژه جدید واشنگتن برای فشار بر حشدالشعبی و قبضه قدرت در عراق + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی‌ها با پشتیبانی از هسته‌های خاموش داعش، پروژه خطرناکی را در عراق کلید زده‌اند و در تلاش هستند با فشار بر نیروهای بسیج مردمی، شکست‌های چند ماه اخیر را جبران و قدرت را در این کشور تسخیر کنند.

– نیمه اول سال گذشته، «عادل عبدالمهدی» در مقام نخست وزیر عراق، سیاست های متفاوتی را در امور داخلی و خارجی دنبال کرد که آمریکایی ها انتظار آن را نداشتند و به شدت عصبانی و خشمگین شدند.

سفر به چین و انعقاد چندین قرارداد مهم، رفت و آمدهای گسترده با روسیه، افتتاح گذرگاه مرزی القائم – البوکمال (برقرای خط زمینی تهران – مدیترانه) ، صدور فرمان یکپارچه شدن نیروهای بسیج مردمی و نیروهای مسلح و آشکار کردن نقش صهیونیست ها در حمله به مقرهای نظامی بسیج مردمی از جمله اقدامات عادل عبدالمهدی بود که برای آمریکایی ها غیر قابل تحمل بود.

آمریکایی ها همچنین فشار زیادی را به دولت عراق وارد کردند تا همکاری اقتصادی با ایران را به حداقل برساند و در اجرای تحریم ها مشارکت کند تا تهران در راستای پروژه فشار حداکثری بیش از پیش تنها و منزوی شود اما عادل عبد المهدی زیر بار نرفت و این مسئله واشنگتن را مصمم تر کرد که از دولت عراق انتقام بگیرد.

«کودتا» ، نخستین پروژه آمریکایی ها برای کنار زدن دولت عراق بود که با همکاری سرلشکر «عبدالوهاب الساعدی» در آستانه اجرا بود اما عادل عبدالمهدی با کمک متحدان خود توانست این توطئه را کشف و خنثی کند و این فرمانده را برکنار و در وزارت دفاع منتظر خدمت درآورد.

آشوب و درگیری های خیابانی در مناطق مرکزی و جنوبی عراق سناریوی دوم کاخ سفید برای ساقط کردن دولت عبدالمهدی بود که با سوء استفاده از شرایط اقتصادی و تظاهرات آرام مردمی این کشور چند ماه دنبال شد و اگرچه نخست وزیر مجبور به استعفا شد اما آمریکایی ها به تمامی اهداف خود از جمله «انحلال و اختلاف در سازمان بسیج مردمی و جنگ شیعی – شیعی» دست نیافتند و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، معرفی «عدنان الزرفی» به عنوان نخست وزیر پیشنهای توسط برهم صالح (رئیس جمهور عراق) با همکاری برخی از احزاب سیاسی بدون توجه به نظر فراکسیون بزرگ مجلس، هدف دیگر آمریکایی ها برای قبضه کردن قدرت در عراق بود.

مکلف کردن «عدنان الزرفی» دو تابعیتی (عراقی – آمریکایی) برای تشکیل دولت با حمایت و فشار واشنگتن صورت گرفت، اعتراض و مخالفت گسترده احزاب شیعی را به دنبال داشت و نقض آشکار قانون اساسی خوانده شد و اقدام جنجالی رئیس جمهور عراق با انتقادات کم سابقه در افکار عمومی مواجه شد.

جلوگیری از اجرای قانون خروج نیروهای خارجی (به ویژه نظامیان آمریکایی) که پس از شهادت فرماندهان جبهه مقاومت در پارلمان عراق به تصویب رسید یکی از اهداف اصلی کاخ سفید برای به قدرت رساندن «عدنان الزرفی» و بازگرداندن عراق به محور آمریکایی بود اما توافق احزاب شیعی در انتخاب و معرفی گزینه جدید برای نخست وزیری، شانس «عدنان الزرفی» را برای رسیدن به قدرت به صفر رساند.

اگرچه با کنار رفتن «عدنان الزرفی»، آمریکایی ها تا حدود زیادی ناکام ماندند اما باز هم سناریوی خلاء قدرت را در عراق با پروژه های خطرناک دنبال می کنند چرا که این راهبرد به آنان کمک خواهد کرد تا نفوذ خود را در این کشور از دست ندهند و همچنین اخراج نیروهایشان را به تعویق بیندازند.

حمایت و تقویت هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق، سناریوی جایگزین واشنگتن است که با همراهی رژیم های مرتجع منطقه صورت می گیرد و آمریکایی ها از چند ماه قبل هماهنگی ها و برنامه ریزی ها را برای اجرای این پروژه تدارک دیده بودند.

از ۲ ماه قبل با افزایش حملات عناصر مخفی داعش، نشانه هایی از اهداف آمریکایی ها برای احیای قدرت از دست رفته تروریست ها، ناامن کردن عراق و فشار بیشتر بر نیروهای بسیج مردمی دیده شد؛ همزمان فرماندهان بسیج مردمی نیز از افزایش تحرکات آمریکایی ها در مناطق مرزی مشترک خبر دادند و نسبت به ورود تروریست ها از خاک سوریه و استقرار دوباره آنان هشدار دادند.

به گزارش مشرق، جمعه شب (دوازدهم اردیبهشت ماه) تروریست های داعش یکی از سنگین ترین و بزرگترین حملات را علیه رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای پلیس عراق در منطقه «مکیشیفه» در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر تکریت و ۱۳۰ کیلومتری شمال بغداد انجام دادند. این منطقه جزء شهرستان سامراء محسوب می شود و نقطه اتصال شهر تکریت و سامراء به شمار می آید.

همزمان گروهی دیگر از هسته های خاموش داعش با تجهیزات مجهز نظامی، حملاتی را از ۴ محور علیه نیروهای عراقی در مناطق «تل الذهب، یثرب، مطیبیجه و…» در حومه شهر سامراء ترتیب دادند؛ در جریان درگیری ها ۱۱ تن از رزمندگان بسیج مردمی و ۹ تن از نیروهای هنگ دجله به شهادت رسیدند.

در نهایت نیروهای تیپ های ۳۵ و ۴۱ بسیج مردمی، هنگ دجله و پلیس فدرال با پشتیبانی رزمندگان سرایا السلام و نیروی هوایی ارتش و پس از درگیری سنگین چند ساعته توانستند حملات تروریست ها را به طور کامل در این مناطق دفع و شماری از آنان را محاصره و دستگیر کنند.

به گفته منابع میدانی، سناریوی آمریکایی ها برای حمایت از تروریست های داعش و افزایش حملات علیه رزمندگان بسیج مردمی و تشدید ناامنی ها به محدوده جنوب و شرق استان صلاح الدین، شمال شرق، شمال، شمال غرب و غرب استان دیاله، مناطق جنوبی و غربی استان کرکوک و مناطق غربی استان الانبار معطوف شده است.

به گزارش مشرق، بیشترین ماجراجویی های اخیر آمریکایی ها در نوار مرزی مشترک استان های الانبار و نینوا با سوریه گزارش شده است و گفته شده تروریست ها از این مناطق تحت پوشش واشنگتن وارد عمق خاک عراق شده اند و ناامنی ایجاد می کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، هفته گذشته گروهی از تروریست های داعش با کمک آمریکایی ها از شرق استان حسکه سوریه به منطقه «البعاج» در شمال غرب استان نینوا عراق انتقال داده شدند تا علیه نیروهای بسیج مردمی وارد عمل شوند.

اهداف اصلی محور غربی – عربی – صهیونیستی به ویژه آمریکایی ها برای به میدان آوردن دوباره تروریست ها و ادامه حملات فقط به فشار بیشتر به سازمان بسیج مردمی در میدان نبرد خلاصه نمی شود و در تلاش هستند نمایندگان جبهه مقاومت را در عرصه سیاست در تنگنا قرار دهند و تسلیم کنند چرا که به شدت به دنبال قبضه کردن کامل قدرت در عراق هستند و یکی از نتایج آن می تواند لغو قانون اخراج نیروهای خارجی از این کشور باشد.

از سویی دیگر، آمریکایی ها با پشتیبانی از هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش درصدد هستند رزمندگان بسیج مردمی را مجبور کنند از مناطق شمالی، غربی و مرکری عراق از جمله استان های «صلاح الدین، نینوا، الانبار و کرکوک خارج شوند.

با خروج نیروهای بسیج مردمی از این مناطق مهم و راهبردی، عناصر مخفی داعش می توانند مانور بیشتری دهند و قدرت خود را چند برابر کنند و دیگر تحت فشار نخواهند بود و راه برای جولان آمریکایی ها نیز در این محورها باز خواهد شد چرا که پایگاه های آنان در این نقاط واقع شده اند.

از سویی دیگر، گروه های بعثی در برخی مناطق استان های صلاح الدین، نینوا، الانبار و کرکوک حضور دارند و باید توجه داشت اگر نیروهای بسیج مردمی از این نقاط خارج شوند، بعثی ها با دلار های رژیم سعودی و سلاح های آمریکایی ها جان تازه خواهند گرفت و حتی می توانند پایتخت را در معرض خطر قرار دهند.

به گزارش مشرق، خارج شدن نیروهای بسیج مردمی همچنین باعث می شود برخی گروه های شبه نظامی در اقلیم کردستان یک بار دیگر برای تصرف مناطق نفت خیز  استان کرکوک و گرفتن امتیاز بیشتر از دولت مرکزی گام بردارند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد حملات هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش با حمایت های آشکار آمریکایی ها ادامه خواهد داشت و حتی امکان افزایش عملیات آنان وجود دارد اما هدف اصلی تروریست ها در مجموع اشغال مناطق نیست چرا که توانی برای حفظ زمین ندارند و در حال حاضر فقط راهبرد فشار و بالا بردن تلفات رزمندگان بسیج مردمی عراق را دنبال می کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet