Print Friendly, PDF & Email

خروج از پایگاه «التاجی»، نتیجه سیلی گروه‌های مقاومت جدید به تروریست‌های آمریکایی + نقشه میدانی و عکس

گروه های مقاومت عراقی در ماه های گذشته نیروهای ارتش تروریستی آمریکا را در مناطق مختلف این کشور بارها تحقیر و نقره داغ کردند و در نهایت واشنگتن را مجبور کردند ۸ پایگاه و کمپ نظامی را تخلیه کند.

؛ در ماه های اخیر چندین گروه مقاومت با هدف بیرون راندن نیروهای خارجی از خاک عراق تشکیل و اعلام موجودیت کردند و دور جدیدی از حملات را علیه نظامیان ائتلاف غربی به اصطلاح مبارزه با داعش انجام دادند.

گروه های مقاومت تازه تاسیس شده عراقی نوک پیکان حملات موشکی و خمپاره ای را بیشتر به سوی نیروهای ارتش تروریستی آمریکا نشانه رفتند و چندین مرتبه پایگاه هایشان را هدف قرار دادند و خسارت های مالی و جانی سنگینی به آنان وارد آوردند.

حملات گروه های مقاومت عراقی فقط به پایگاه ها خلاصه نشد و کاروان های نظامی نیروهای تروریست آمریکایی که در مسیرهای مختلف در حال تردد بودند از خشم رزمندگان در امان نماندند و در عملیات های متعدد هدف قرار گرفته شدند.

آمریکایی های غافلگیر شده و بهت زده که نمی دانستند از کجا ضربه می خورند در ابتدا جزئیات اخبار مرتبط به ضربات متحمل شده از سوی نیروهای مقاومت را سانسور می کردند تا از علنی شدن شکست ها در عراق جلوگیری کنند و حدودی از فشار وارد شده بکاهند.

به گزارش مشرق، پنهان کاری آمریکایی ها موضوعی نبود که تا آخر ادامه پیدا کند چرا که گروه های مقاومت همزمان نبرد را به میدان و سنگرهای رسانه کشاندند و با پخش تصاویر حملات صورت گرفته، ضربه ای دیگر را به واشنگتن وارد می کردند که دیگر قابل انکار نبود.

آمریکایی های درمانده و سردرگم که فقط گوشه ای از قدرت جبهه مقاومت را در خاک عراق لمس کردند و دیدند لاف های رسانه ای وزیر خارجه متکبر، مرتجع و بی اعتبار خود حتی مصرف داخلی ندارد تصمیم گرفتند از مهلکه به وجود آمده بگریزند و بیشتر از این آبروریزی نکنند.

خروج نظامیان ارتش تروریست آمریکا و نیروهای ائتلاف از پایگاه نظامی «التاجی» در شمال بغداد که روز یک شنبه (دوم شهریورماه) صورت گرفت به خوبی نشان داد کاخ سفید دیگر تاب و تحمل ندارد که از گروه های مقاومت عراقی ضربه بخورد و نتواند واکنشی هم نشان دهد.

پایگاه مهم و راهبردی «التاجی» که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر بغداد واقع شده از اوایل سال ۲۰۲۰ چندین مرتبه از سوی گروه های مقاومت تازه تاسیس شده عراقی هدف قرار گرفت و نیروهای تروریست آمریکایی و نظامیان ائتلاف از موج حملات در امان نماندند.

«التاجی» یکی از پایگاه های اصلی استقرار نظامیان ائتلاف به ویژه آمریکایی ها بود و نیروهای عراقی در این مقر آموزش می دیدند؛ این پایگاه از محور شرقی به استان دیاله و از محور شمال شرقی به مناطق مهمی و ناامنی از جمله «الطارمیه» متصل می شود.

مسیر راهبردی مرکز به شمال (بغداد – نینوا – دهوک – ترکیه) از کنار این پایگاه نظامی عبور می کند و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است؛ اگر از جاده اصلی حومه پایگاه التاجی به سمت جنوب حرکت کنیم به محله های بسیار مهم شمال بغداد(الکاظمین و الشعله) خواهیم رسید.

به نظر می رسد، آمریکایی ها قصد دارند روند خروج نیروهای خود از برخی پایگاه های نظامی و انتقال آنان به پایگاه های بزرگتر و امن تر را ادامه دهند تا حملات کاهش یابد و در امان باقی بمانند اما گروه های مقاومت عراقی از جمله «ذوالفقار، جنود سلیمانی، عصبه الثائرین، اصحاب کهف و …» خروج کامل نظامیان ارتش تروریستی آمریکایی را خواستار هستند.

از سویی دیگر، گروه های مقاومت عراقی همچون «ذوالفقار» با صدور بیانیه ای اعلام کردند این راهبرد آمریکایی ها به نتیجه ای نخواهید رسید و علاوه بر این که در روزهای آینده حملات علیه آنان را افزایش خواهند داد، روش مواجه تغییر می کند.

ائتلاف غربی به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریست ها ۱۸ پایگاه نظامی و چندین کمپ آموزشی، مستشاری و مقر مخفی در خاک عراق داشت اما در ماه های گذشته ۹ پایگاه و کمپ (التاجی، بسمایه، القائم، کی۱، القیاره، نینوا، الحبانیه، ابوغریب، الرمانه) را به صورت کامل یا جزئی تخلیه کرده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، نظامیان آمریکایی و ائتلاف در ۹ پایگاه نظامی عراق از جمله «عین الاسد، الرطبه، النصر، بلد، اتروش، باشور، اربیل، الحریر، مخمور » حضور دارند و تاکنون خبری در خصوص تخلیه این پایگاه ها اعلام نشده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet