Print Friendly, PDF & Email

سفیر اتریش در تهران می‌گوید ایران در برخی حوزه‌ها خیلی جلوتر از کشورهای اروپایی است.

 کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: استفان شولتس که سه سال است در تهران حضور دارد، می‌گوید به ۲۵ استان سفر کرده و با فعالان اقتصادی مختلف ملاقات کرده است. او در گفت‌وگو با روزنامه همشهری می‌افزاید: همیشه رایزن بازرگانی سفارت نیز همراه من است، ایران فراتر از یک کشور، یک تمدن است.

او که در ۱۲ کشور سفیر بوده، می‌گوید: جمعیت ۱۵ میلیون نفری تهران، دو برابر جمعیت کل اتریش است.

شولتس در ادامه اظهار داشت: من ۵ فرزند دارم. همه آنها بزرگ شده‌اند. گاهی به ما سر می‌زنند و مدتی پیش ما می‌مانند، ۲ تا از آنها چند وقت قبل در تهران عمل جراحی داشتند. واقعا باید بگویم که پیشرفت‌های پزشکی در ایران خارق‌العاده است. کیفیت خدمات پزشکی در تهران با وین برابری می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: باید بگویم در تهران شاهد مدرنیزاسیون سریع بوده‌ام. استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در زندگی شهری در تهران بسیار مشهود است. خرید آنلاین بسیار رشد کرده است. خیلی چیزهایی که اینجا وجود دارد، در کشور ما اصلا امکان‌پذیر نیست؛ بس که قوانین و مقررات دست و پا گیر وجود دارد. انقلابی که در حوزه تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی در اینجا رخ داده، بسیار قابل توجه است. گاهی به شرکت‌های اتریشی می‌گویم این اپلیکیشن یا آن اپلیکیشن را دیده‌اید؟ چقدر راحت می‌شود خرید کرد، یا چیزی را به جایی فرستاد، در اطراف تهران از یک کشاورز سیب‌زمینی خریدیم، خیلی راحت دستگاه پوز را آورد و کارت کشیدیم. ایران در این حوزه‌ها خیلی جلوتر از بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله کشور خود من است. به اعتقاد من، اقتصاد ایران در یک مسیر دگرگونی بسیار سریع قرار دارد؛دگرگونی از یک اقتصاد تجارت‌محور به سمت یک اقتصاد تولیدمحور، بخش خدمات در ایران به سرعت در حال رشد است. ایران ظرفیت آن را دارد که به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود، در بسیاری از حوزه‌ها، این اتفاق افتاده، اما منظور من خیلی فراتر از اینهاست. شرکت‌های جوان در حوزه استارتاپ‌ها شگفتی‌آفرین بوده‌اند. این درست همان حوزه‌ای است که من می‌خواهم اتریش در آن از ایران بیاموزد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet