دسته‌بندی نشده
Print Friendly, PDF & Email

ایالاتی که با جنگ های داخلی و کشورگشایی نظامی به آمریکا ملحق شده است امروزه بدلیل تبعیضات مختلف اقتصادی و سیاسی در ساختار آمریکا، چسبناکیشان به آمریکا به کمترین میزان خود از زمان استقلال آن رسیده است
 هرمز راسخی: این روزها فضای داخلی آمریکا و حوادثی که در این کشور رخ می دهد بی اختیار نام و یاد امام خمینی(ره) را زنده می کند. بی مناسبت ندیدیم تا در این باره به چند نکته اشاره کنیم:

۱٫ دوران حیات پر بار معمار انقلاب اسلامی مشحون از نکاتی است که شاید در زمان حیاتش جامه عمل نپوشید لاکن گذر زمان به مرور این حوادث را یکی پس از دیگری در نگاه و منظرمردم ایران قرار داد. بیداری اسلامی، مقاومت کشورهای مسلمان در برابر استکبار و… و بالاخره بزرگترین و در دسترس ترین سخنان ایشان فروپاشی دو ابر قدرت جهان یعنی شوروی سابق و آمریکا می باشد که یکی در دهه های گذشته تحقق یافت و از کنار آن کشورهای متفروپاشی عددی پای به عرصه سیاسی جهان گذاشتند و دومی آمریکا که نسل معاصر امام خمینی امروز با رفتارهای دونالد ترامپ تحقق این پیش بینی را هم دور از انتظار نمی بینند.

۲٫ با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و آشکار شدن افکار نژاد پرستانه وی مشخص شدن که وی فردی عملگرا در میدان استعمار بوده و از دخالت و سرکوب و استعمار عملی کشورها هیچ ابایی ندارد . گاو شیرده خواندن متحد سنتی آمریکا یعنی عربستان سعودی، بیرون کردن رنگین پوستان و مهاجران شاغل در آمریکا ، سیم خاردار کشی و دیوار کشی مرزهای آمریکا برای جلوگیری از تردد مردم کشورهای دیگر به آمریکا، برخوردهای تحکم آمیز با متحدان اروپایی  و تحقیر آمیز با دیگر ملت ها، جدا کردن کودکانی که در آمریکا از پدر و مادرانی غیر آمریکایی بدنیا آمده اند و نگهداری انان در اردوگاه های نامناسب و… از اهم مستندات این ادعاست.

۳٫ اما نکته اصلی این نوشتار برمی گردد به مواضع ترامپ که در سطور بالا به آن اشاره شد و آن فروپاشی آمریکاست. ترامپ این روزها با سخنان و مواضع عجیب خود نشان داده است که می تواند در نقش بوریس یلتسین آمریکایی استارت فروپاشی آمریکا را استارت بزند. توجه به  نکات ذیل درک موضوع را راحتتر می سازد:

الف: ما برنده می‌شویم. نمی‌بازیم مگر اینکه تقلب کنند. نگاه من اینطور است. نمی‌توانیم اجازه بدهیم تقلب کنند. کشورمان در خطر است، چون این آدم‌ها کشورمان را نابود می‌کنند. ما خواستار انتقال قدرت به صورتی بسیار دوستانه هستیم ولی نمی‌خواهیم علیه ما تقلب شود و نمی‌خواهیم در حالی که می‌دانیم که در هزاران هزار رأیی که سرنوشت متفاوتی را رقم می‌زدند تقلب صورت گرفته احمق‌بازی در بیاوریم و بگوییم، اوه، بیایید قدرت را انتقال دهیم. (سخنان ترامپ/ جهان نیوز/ پنجم مهرماه ۱۳۹۹)

ب : ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید درپاسخ به پرسش خبرنگاران که در صورت شکست درانتخابات آیا وی متعهد به انتقال مسالمت آمیز قدرت خواهد شد، گفته بود «باید ببینیم چه پیش می‌آید، صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم ریاست جمهوری من را خواهیم داشت. ( تابناک/ سوم مهرماه ۱۳۹۹)

۴- باید به ساختار وحدت سیاسی ایالات مختلف آمریکا نیز توجه نمود تا پازل این فروپاشی تکمیل گردد. ایالاتی که با جنگ های داخلی و کشورگشایی نظامی به آمریکا ملحق شده است امروزه بدلیل تبعیضات مختلف اقتصادی و سیاسی در ساختار آمریکا چسبناکیشان به آمریکا به کمترین میزان خود از زمان استقلال آن رسیده است.

به عنوان مثال: دو ایالت کالیفرنیا و کارولینای شمالی امروز در آستانه جنگ داخلی و ادعای تجزیه طلبی هستند. به عنوان مثال: آدام اسمیت  ازرهبران کارولینای شمالی می توان نام برد. وی که به همراه همسرش رهبری جنبش «بازگشایی کارولینای شمالی» را برعهده دارد، با انتشار پیامی ویدیویی اعلام کرد که او و سایر معترضان در صورت بروز درگیری برای شکستن قرنطینه در ایالت خود، قادر به کشتن افراد خواهند بود و اضافه می کند: وقت آن رسیده که علیه آنها برخیزیم، ما خیال نداریم جا بزنیم.

در نتیجه گیری اضافه کنیم اولا ملت ایران بیگانه با این قبیل رفتارها نیست که در فتنه های ۷۸ و ۸۸ این شخصیت ها را دیده و این شعارها را تجربه کرده است  و ثانیا: پیش نگری امام راحل تقارن عجیبی با رفتارهای ترامپ و حوادث سیاسی امروز آمریکا دارد و تحقق یافتن این امر دور از انتظار نیست خصوصا اگر توجه کنیم که در فروپاشی آمریکا نابودی صهیونیزم را نیز خواهد بخشید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet