Print Friendly, PDF & Email

یک عضو شورای مرکز حزب اعتماد ملی به تازگی اظهار کرده است که شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ مبنی بر “مذاکره”، تماماً با هماهنگی حاکمیت کشور هماهنگ شده بودند.

***

شعارهای انتخاباتی روحانی با حاکمیت هماهنگ می‌شد!

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال چپ و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مصاحبه با ایلنا با بیان اینکه وعده روحانی مبنی بر مذاکره در سال ۹۲ با نظام هماهنگ شده بود، گفته است:

“در ماجرای برجام به علت فشار بین‌المللی و قطعنامه‌هایی که علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده بود و اگر آن قطعنامه‌ها لغو نمی‌شد احتمال حمله نظامی هم وجود داشت، لذا نیاز این بود که نمایندگان جمهوری اسلامی به صورت فشرده و البته با دقت لازم مساله مذاکره و لغو تحریم‌ها را پیگیری کرده و انجام دهند. در نتیجه اینکه آقای روحانی در شعارهای انتخاباتی سال ۹۲ خود گفت: «هم چرخ مملکت بچرخد و هم سانتریفیوژها بچرخد» این مساله کاملا با حاکمیت هماهنگ بود و حرفی نبود که به صورت شخصی مطرح کند”! [۱]

*شعار “هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها” کلمه حقی است که از آن اراده باطل شد.

به این معنی که بدیهیست که هر دوی این چرخ‌ها باید با هم بچرخند اما نتیجه‌ای که اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاحات از این حقیقت می‌گرفتند این بود که اولا چرخ‌ها نمی‌چرخد و ثانیا برای چرخش روال امور بایستی دست به مذاکره و البته کرنش ذلیلانه در مقابل غرب زد!

ما در بحث چرخیدن روال زندگی مردم؛ مخاطبان محترم را به انفجار قیمت‌ها طی چند سال اخیر و مقایسه قیمت‌ها با ایام قبل از آقای روحانی و زمان طرح شعار “چرخ زندگی مردم باید بچرخد” ارجاع می‌دهیم. و این سؤال را می‌پرسیم که چرا اصلاح‌طلبان در ایام دلار ۱۰ هزار تومانی و پراید ۳۰ میلیونی هم ابراز می‌کردند که خودشان و جامعه در “گرسنگی” به سر می‌برند! [۲]

پس بپذیریم که در بحث حرکت چرخ زندگی مردم؛ مشکل ما در ایران سیاه‌نمایی و ناکارآمدی دولت است و گرنه روال امور بر مسیر درستی قرار داشته و دارد. اگر ناکارآمدی نباشد…

در بحث چرخش سانتریفیوژها نیز تجربه برجام بیدستاورد آقای روحانی مقابل چشم مردم قرار دارد که چگونه با اشاره آمریکا در قلب رآکتور اراک سیمان ریخته شد اما طرف مقابل نه تنها سبب‌ساز بهتر شدن اوضاع مردم نشد بلکه تحریم‌های بیشتری را نیز اعمال کرد.

جدای از این مقولات، ادعای جوادی‌حصار همچنین در حالی است که حاکمیت کلان کشور از پیش از انتخابات سال ۹۲ و قبل از آنکه تجربیات تلخ پیش‌گفته عینی شود نیز تأکید کرده بود که حل مشکلات کشور نه از مسیر مذاکره و چشم دوختن به خارج از کشور که از مسیر توجه به توانمندی داخلی و رأی مردم به مدیریت جهادی عبور می‌کند.

فلذا ادعای جوادی حصار برای مرتبط کردن شعارهای مذاکراتی آقای روحانی و یاران اصلاح‌طلبش به نظام اسلامی! کذب محض است.

***

تخت‌روانچی اشتباه ظریف و روحانی را جبران کرد

مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، ساعاتی پس از ترور دانشمند کشورمان شهید محسن فخری‌زاده؛ طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت؛ آمریکا و اسراییل را در این رخداد مسئول دانست و تأکید کرد که آمریکا باید این ترور را محکوم کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، او در بخشی از نامه خود نوشته است: یکی از آخرین خدمات شهید فخری‌زاده نقش برجسته وی در تولید اولین کیت بومی تشخیص کرونا بود که سهم بزرگی در تلاش های ملی ما در مهار این همه گیری در زمانی داشته است که ایران تحت تحریم های غیرانسانی ایالات متحده است که به شدت مانع دسترسی ما به کالاهای بشردوستانه از جمله داروها و تجهیزات پزشکی می شود.

تخت‌روانچی همچنین ضمن اخطار به ایالات متحده و اسرائیل در انجام اقدامات ماجراجویانه علیه ایران، به ویژه در دوره باقی مانده از دولت فعلی ایالات متحده، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ تمام اقدامات لازم را برای دفاع از مردم و تأمین امنیت خود، تاکید کرده است.[۳]

*نامه مهم و تحسین‌آمیز تخت‌روانچی مبنی بر مسئول دانستن آمریکا در ترور شهید فخری‌زاده در حالی نگاشته شده است که در سخنرانی و پیام مقام ارشد دولت و ایضا وزیر امور خارجه دولت پیرامون این ترور؛ هیچ اثری از اشاره به نام آمریکا و مسئولیت او در این ترور نیست.

***

بهانه‌های عجیب برای معرفی کردن یک کاندیدا از “خانه سالمندان”

کاندیدای پیر می‌خواهیم چون باید با “جو بایدن” ۷۸ ساله مذاکره کنیم!

محمدجواد حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری تسنیم پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرده است:‌ مهم‌ترین مسئله‌ای که داریم این است که نامزد انتخاباتی باید بتواند پلی باشد بین خواسته مردم و نظام و این شکاف شکل گرفته را ترمیم کنند. بهترین عنصری که می تواند انتخاب شود فردی است که خواسته‌های مردم و کارآمدی دنبال کند، اینجاست که سخن‌نو و ایده، کارآمدی و مهارت‌های سیاسی فرد کمک کننده هستند.

او تصریح می‌کند:

“باید بدانیم افراد را برای چه کاری انتخاب می‌کنیم، اگر بخواهیم به قله توچال برویم، بله قطعاً همه گزینه جوان را پیشنهاد می‌کنند، اما در مقطعی که باید با بایدن ۷۸ ساله مذاکره کنیم؛ اینجا دیگر توصیه نمی‌کنیم که جوانی را مسئول این کار کنیم. لذا نباید آدرس غلط بدهیم! “[۴]

*این از طنز روزگار ماست که جریانی که مسبب مشکلات مردم و گرانی است و شکست گفتمانش در معرفی کاندیدا بر عالم و آدم آشکار شده اما به جای “عذرخواهی و اشاره به مثبتات رقیب” مشغول تئوری‌پردازی برای یک رئیس‌جمهور جدید است!

رئیس‌جمهور جدیدی که منطقا نمی‌تواند غیر از همانچه که در دولت آقای روحانی بر سر سفره‌های مردم قرار گرفت را در چنته داشته باشد…

نکته جالب‌تر اما اینست که رجال ستادی اصلاحات هنوز و همچنان با جوانان میانه خوبی ندارند و جالب است که بهانه جدیدشان را لزوم مذاکره با جو بایدن آمریکایی بیان می‌کنند!

آقای حق‌شناس البته توضیح نمی‌دهد که تکلیف مذاکرات پیرمردهای سابق چه شد که پیرمردهای آینده هم با وعده مذاکره قرار است بیایند؟

و روند کرنش ذلیلانه اصلاح‌طلبان که گویا با توسری و ترور از سوی آمریکا هم مشکلی ندارد؛ دقیقا چه زمانی تمام خواهد شد؟

در عین حال و علیرغم اظهارات حق‌شناس اما افکار عمومی باید در جریان این حقیقت مهم قرار داشته باشند که چپ‌های ستادی قصد دارند در صورت ردّ صلاحیت کاندیدای معمّر و پیر خود؛ رفتار تحریمی‌شان در قبال مجلس یازدهم را در سال ۱۴۰۰ نیز تکرار کنند.

و در صورت ردّ صلاحیت این کاندیدای پیر، اینطور به مردم بگویند که نظام قصد ندارد ما را در ساختار بپذیرد و از همین رو ما هیچ نامزدی در انتخابات نداریم (و در انتخابات شرکت نمی‌کنیم)

این رفتار شریرانه که هدف آن القای نامشروع بودن نظام اسلامی است؛ در حالت بدبینانه هدف خبیثانه‌تری را نیز دنبال می‌کند و آن آماده‌سازی زمینه‌های هجوم نظامی دشمن علیه کشورمان است.

چه اینکه دشمنان ایران مترصد مشاهده یک حاکمیت ضعیف هستند تا وارد اجرائیات نقشه‌های نظامی علیه کشورمان شوند.

مع‌الوصف بیان این نکته هم ضروریست که اگرچه مشارکت بالا در انتخابات یک امتیاز است اما عامل حیات و قوام انتخابات؛ رعایت مُرّ قانون است و مادام که حاکمیت توانایی برگزاری یک انتخابات قانونی را دارد؛ ‌ پس مشروع است.

همانطور که مشروعیت و صلابت نظام اسلامی در جریان انتخابات مجلس یازدهم باز هم اثبات شد و با وجود کاهش مشارکت کسانی از مردم با تشویق اصلاح‌طلبان؛ اما نمایندگان قانونی ملت انتخاب شدند و امروز نیز در پارلمان ایران مشغول تقنین و نظارت هستند.

ضمن اینکه تا امروز نیز کارنامه‌ای بهتر از پارلمان قبلی بر جا گذاشته‌اند.

***

۱_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1001794

۲_ mshrgh.ir/891831

۳_ https://etemadonline.com/content/448365

۴

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet