Print Friendly, PDF & Email
روز اول محرم که با توسل به «مسلم بن عقیل» سفیر امام حسین(ع) نامگذاری شده است، خالی از لطف نیست که یاد شهید رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان را زنده کنیم. شهیدی که همانند حضرت مسلم سفیر بود و در ایام حج به شهادت رسید.
 از قدیم رسم بوده که شب اول محرم در محافل عزاداری روضه حضرت مسلم بن عقیل خوانده شود. حضرت مسلم یک ماه قبل از روز عاشورا در روز عرفه و زمانی که به عنوان سفیر امام حسین(ع) به دعوت مردم  کوفه به آن شهر رفته بود به صورت غریبانه و در تنهایی به شهادت رسید.

همانطور که در دهه اول محرم هر روز به صورت نمادین به یکی از شهدای قیام امام حسین (ع) اختصاص یافته است. جهان نیوز هم قصد دارد که در دهه اول محرم امسال و در یک کار ذوقی در سلسله گزارشی هایی هر روز یاد شهید یا شهدایی را که به شخصیت آن روز ارادت بیشتر یا شباهت کوچکی دارد بپردازد.

روز اول محرم که با توسل به «مسلم بن عقیل» سفیر امام حسین(ع) نامگذاری شده است، خالی از لطف نیست که یاد شهید غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان را زنده کنیم. شهیدی که همانند حضرت مسلم سفیر بود و در ایام حج و در بین فاجعه منا توسط آل سعود به طرز مشکوکی به شهادت رسید.

شاید در بین شهدای ایران در فاجعه منا، شهید رکن‌آبادی از بارزترین و برجسته‌ترین شهدا باشد. یکی از وقایع دوران مسئولیت شهید رکن آبادی در لبنان، حمله تروریستی به سفارت ایران بود که با هدف ترور شخص ایشان انجام شد.

در ادامه خاطراتی از همسر و دختر شهید رکن آبادی را خواهید خواند:

همسر شهید درباره روزهای منتهی به سفر حج ایشان می‌گوید: قبل از اینکه ایشان به مکه برود، وقتی حادثه حمله عربستان به یمن پیش آمد، گفت که من می خواهم بروم یمن! من باورم نمی شد چون در وزارت خارجه هم به او می‌گفتند که تو سفیر بودی و از نظر پروتکل صحیح نیست که بروی زیر دست یک سفیر دیگر!

چون در زمان جنگ لبنان با اسرائیل خیلی ایشان مثمرثمر بود، بخاطر همین تجربه هم فکر می‌کرد اگر یمن برود، می‌تواند مثمرثمر باشد؛ به همین دلیل، خیلی اصرار داشت برود، کارهایش را هم انجام داد، ولی راه ورود به یمن وجود نداشت، چون راه ها بسته شده بود و امکان ورود نبود و حتی هواپیمای کمکی هم که رفته بود، نگذاشتند هواپیما بنشیند و برگشت.

بحث اعزام به مکه که پیش آمد، قبل از آن کلاس هایی برای مبلغین می گذاشتند و ایشان هم استاد بود و می رفت آنجا تدریس می کرد، قرار بود سال ۹۳ به حج برود، اما چون برای مادرش عمل جراحی پیش امد نتوانست برود، به همین خاطر آقای قاضی عسگر (نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی) به ایشان گفت که شما امسال برای سفر حج همراه ما بیایید، چون آنجا ما به وجود شما نیاز داریم.

صبح دوم مهر ماه سال ۱۳۹۴ همزمان با عید قربان رسانه ملی از جان باختن شمار زیادی از لاله‌های سفیدی که غریبانه در لباس احرام، در سرزمین آرزو‌ها به لقاءالله شتافتند، خبر داد. فاجعه منا به دلیل بی‌کفایتی شجره ملعونه آل‌سعود رخ داد و در این فاجعه حدود ۸ هزار حاجی از جمله ۴۷۵ حاجی ایرانی به شهادت رسیدند.

دختر شهید رکن آبادی در خصوص آخرین مکالمه تلفنی که با پدرش داشت، می‌گوید:

«آخرین باری که با پدرم حرف زدم شب عید قربان بود، میخواست تقصیر رو انجام بده و من مخالف بودم.

گفتم: عزیزم شما استادی، اگر موهات رو بزنی دانشجوهات بهت میخندن.

آخرش قبول کرد و قول داد که این کار رو نکنه.


به قولش هم عمل کرد…

وقتی پیکرش برگشت چیزی در پیکرش باقی نمونده بود، الا موهاش..

نمیدونستم قراره چه اتفاقی بیفته.. اگر میدونستم ازش میخواستم به جای موهاش مواظب قلبش باشه. قلبی که نمیدونم الان کجاست…»

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet