Print Friendly, PDF & Email

یاس آفرینی و ناامیدکردن مردم بخشی از دستورالعمل دائمی جریان اصلاح‌طلب است. جریانی که خود مسبب و بانی اصلی وضع موجود است ولی بجای عذرخواهی و تلاش برای جبران خسارت‌ها، بذر ناامیدی می‌پاشد.

 این روزها و همزمان با روی کارآمدن دولت سیزدهم، جریان اصلاح طلب به عنوان بانی اصلی وضع موجود، پروژه ناامیدسازی افکارعمومی و القای بغرنج شدن اوضاع در آینده نزدیک را کلید زده است.

در همین رابطه در هفته های گذشته «صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی‌بینم. برای اینکه آقای رئیسی قرار است چکار کند. وقتی بودجه و اعتبار نیست وزیر نیروی آقای رئیسی باید چه کند و از کجا اعتبار بیاورد…رئیسی چه معجزه ای می تواند بکند؟».

پروژه بانیان وضع موجود علیه رئیسی/ اصلاح‌طلبان «ناامیدسازی افکارعمومی» را کلید زدند

همچنین «محمدرضا تاجیک» مشاور «محمد خاتمی» در روزهای گذشته گفت: «در این سال‌ها همه دولت‌هایی که روی کار آمده‌اند، با سلام و صلوات آمده‌اند؛ چون در آغاز هیچ فاصله‌ای از خودشان نشان ندادند، اما به‌ مرور که در ساحت قدرت بودند و بازیگری داشتند، همه با آه و ناله و به ‌صورت «دیگری رادیکال» از فضا خارج شدند…دولت رئیسی نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. امروز که نامه‌ها برایش می‌نویسند، حتی مجلسی که قرار است به وزرای دولت‌ها رأی دهد، ابتدا از دولت استقبال می‌کند اما فردا در مقابلش موضع می‌گیرد. این وضعیت دولت‌ها در جامعه ماست؛ دولت‌های کم‌حوصله و زودگذری که پایان خوشی ندارند».

پروژه بانیان وضع موجود علیه رئیسی/ اصلاح‌طلبان «ناامیدسازی افکارعمومی» را کلید زدند

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در مطلبی نوشت: «امروز که مدیریت اجرایی در حال انتقال است، تا چه حد شاهد این شور و نشاط عمومی یا امیدواری نسبت به آینده هستیم؟…تعداد قابل توجهی از مردم هستند که گمان می‌کنند اوضاع یا تغییری نمی‌کند یا نه‌تنها بهتر نمی‌شود که احتمالا بدتر هم می‌شود این همان نامیدی و یأسی است که در جریان انتخابات هم دیده شد».

عبدی در ادامه تاکید کرد: «قصدم این است که به آقای رییسی و دیگر همفکران یا دوستان اصولگرای آنان بگویم که وضعیت برای آغاز کار اصلا مساعد نیست. البته این را خودتان انتخاب کردید و وعده‌هایی هم داده‌اید که طبعا انجام شدنی نیست».

پروژه بانیان وضع موجود علیه رئیسی/ اصلاح‌طلبان «ناامیدسازی افکارعمومی» را کلید زدند

«مصطفی هاشمی طباء» کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نیز در هفته های گذشته در پاسخ به این سوال که «با تغییر دولت فکر می‌کنید رویکردهای حاکم  و عملکردها به طور کلی تغییر کند یا اینکه برخی رویه‌ها به قوت خود باقی خواهد ماند؟ » گفت: «…من معتقدم در کلیت موضوع تغییری حاصل نمی‌شود… اگر هم تصمیم بگیریم جراحی کنیم خیلی مواقع بیمار زیر دست جراح از دست رفته یا به کما فرو می‌رود…درمجموع اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر در حرف».

علاوه بر این روزنامه اعتماد چندی پیش در مطلبی نوشت: «آقای روحانی هم رفت. ارزیابی دقیق و منصفانه عملکرد دوره هشت ساله او اکنون ممکن نیست. به ویژه اینکه ما منتظریم که ارزیابی عملکرد را با آینده‌ای که هنوز نیامده است مقایسه کنیم! در حقیقت باید گفت که در آینده همچون دفعات پیش، مردم حسرت گذشته را خواهند خورد. شاید فقط در دوره اصلاحات بود که چنین حسرتی مشاهده نشد».

پروژه بانیان وضع موجود علیه رئیسی/ اصلاح‌طلبان «ناامیدسازی افکارعمومی» را کلید زدند

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در تاریخ جدید ایران سراغ ندارم، یک نفر مسوول که از مردم هم رای گرفته باشد تا این حد تحت فشار و توهین و چوب گذاشتن لای چرخش باشد…روحانی…خوش‌شانس است که عملکرد دولت پس از این، به احتمال فراوان او را به نوستالژی مردم ایران تبدیل خواهد کرد».

همچنین «محمد عطریانفر» عضو حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند و اتفاق مثبتی در عرصه جهانی و در ارتباط با کشورهای قدرتمند رخ ندهد، بعد از گذشت شش‌ماه از کار دولت جدید، همین منتقدان به ستایش عملکرد دولت آقای روحانی خواهند پرداخت. نقدهایی که امروز علیه دولت آقای روحانی می‌شنویم یا ناشی از عدم اطلاع منتقدان از شیوه حکمرانی و کشورداری‌ یا عاری از انصاف است».

پروژه بانیان وضع موجود علیه رئیسی/ اصلاح‌طلبان «ناامیدسازی افکارعمومی» را کلید زدند

«مهدی پازوکی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت روحانی مشاور نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بوده است نیز در هفته های گذشته در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «برجام؛ سد راه ونزوئلایی‌شدن اقتصاد ایران» نوشت: «باید به این توجه داشت که هر روز عقب افتادن پذیرش برجام برای کشور و مردم به‌ویژه توده‌های آسیب‌پذیر هزینه دارد».

پازوکی در ادامه نوشت: «اگر همچنان رقابت بین افزایش تورم و دستمزد را ادامه بدهیم قطعا می‌تواند تبعات منفی‌ای همچون ونزوئلایی‌شدن داشته باشد. در ونزوئلا یک‌باره ارزش پول ملی در مقابل ارزهای رایج بین‌المللی کاهش پیدا کرد و به این حال و روز افتاد، قطعا دولت رئیسی اگر برجام را نپذیرد به شدت ارز پول ملی دچار خدشه خواهد شد».

پروژه بانیان وضع موجود علیه رئیسی/ اصلاح‌طلبان «ناامیدسازی افکارعمومی» را کلید زدند

جریان اصلاح طلب و رسانه های این طیف همزمان با آغاز به کار دولت رئیسی، ضمن تطهیر کارنامه غیرقابل دفاع دولت تدبیر و امید به یأس آفرینی و ناامیدکردن افکارعمومی مشغول هستند.

نکته قابل توجه اینجاست که طیفی که در هفته های اخیر به ناامیدکردن مردم مشغول است، همان جریانی است که در سال ۹۶ تاکید داشت که با روحانی به عقب برنمی گردیم و اگر رئیسی یا قالیباف به ریاست جمهوری برسند، دلار ۵ هزارتومان شده و شرایط کشور بحرانی می شود.

به عبارت دیگر بانیان فتنه ۸۸ و مدافعان غائله آبان ۹۸ و حامیان برجام و مدافعان کرسنت و توتال و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و حامیان مدیران نجومی بگیر و مفسدان گردن کلفت اقتصادی، ژست کارشناس و تحلیلگر به خود گرفته و آدرس غلط به افکارعمومی می دهند.

یاس آفرینی و ناامیدکردن مردم بخشی از دستورالعمل دائمی جریان تندرو اصلاح طلب است. جریانی که خود مسبب و بانی اصلی وضع موجود است ولی بجای عذرخواهی و تلاش برای جبران خسارت ها، بذر ناامیدی پاشیده و طوری القاء می کند که گویی هیچ روزنه امیدی وجود نداشته و اداره کشور با بن بست مواجه شده است.

جریانی که این روزها مشغول مایوس کردن مردم است، همان طیفی است که در سال ۸۸ جنبه شکست در انتخابات را نداشتند و با دروغ تقلب، چندین ماه کشور را دچار آشوب و التهاب کرده و سفره مردم را کوچک کرد.

این طیف از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ نیز علیرغم تصاحب قوه مجریه با امکانات و اختیارات گسترده، ظرفیت پیروزی در انتخابات را نداشته و باز هم با سوءمدیریت، سفره مردم را کوچک کرد.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند: «در طول این چهل سال – و اکنون مانند همیشه – سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

پروژه بانیان وضع موجود علیه رئیسی/ اصلاح‌طلبان «ناامیدسازی افکارعمومی» را کلید زدند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم  با بیان اینکه سند ماندگار بیانیه گام دوم، مستند اقدامات دولت خواهد بود، عنوان کرد: «در این سند که رهبری فرزانه انقلاب آن را بسیار حکیمانه نوشتند، هم وضع موجود به خوبی تبیین شده است و هم وضع مطلوب. ما باید وضع موجود و مطلوب را دقیق ببینیم و فاصله وضع موجود و مطلوب را کمتر و کمتر کنیم و بتوانیم به وضعیت مورد انتظار مردم یعنی تحقق فرازهای بلند بیانیه گام دوم برسیم».

رئیسی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: «در این تحول ضروری، لازم است همه فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان و دغدغه مندان نقش آفرینی کنند و همه مردم مشارکت کنند و به میدان بیایند، این کار انجام شدنی است. ما حتماً به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود اما حتماً سفره مردم و اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد».

وی در ادامه اظهار داشت: «ما یک برنامه تحولی آنی و فوری، کوتاه مدت با نگاه به مسائل پیش رو تنظیم کردیم…مسائل شناسایی شده است و به مردم امیدواری می‌دهم که هم مسأله خوب شناسایی شده و هم از راهکارهای مسائل از نگاه کارشناسان و خبرگان بهره مند شدیم و ان شاءالله این کار با قوت و به صورت فوری و آنی دنبال می‌شود».

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet