Print Friendly, PDF & Email

شهرک‌نشینان صهیونیست با صدور فراخوان‌هایی خواستار تعرض دسته‌جمعی به مسجد الاقصی در ایام عید یهودی “پسح” از فردا یکشنبه شدند که جنبش حماس درباره این اقدامات به واسطه‌ها بین خود و رژیم اسرائیل هشدار داده است.

 منابع عبری زبان اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست با صدور فراخوان‌هایی خواستار تعرض دسته‌جمعی به مسجد الاقصی در ایام عید یهودی “پسح” از فردا یکشنبه تا روز پنجشنبه آینده شدند.

شبکه قدس فلسطین به نقل از این منابع امروز شنبه گزارش داد که زمانی که صهیونیست‌های شهرک‌نشین برای یورش به مسجد الاقصی اعلام کرده‌اند، از صبح ساعت هفت تا ۱۰ و نیم است.

همزمان با این فراخوان، نهاد موسوم به «هیئت مقر تشکیلات هیکل» (معبد سلیمان) اعلام کرد که فردا یکشنبه ۱۶ آوریل در ساعت اشاره شده درهای مسجد الاقصی برای یورش دسته جمعی صهیونیست‌ها باز خواهد شد.

در مقابل نیز بنا به گزارش شبه قدس، فلسطینیان فراخوان اعتکاف در مسجد داده و خواستند از امشب با حضور و اعتکاف مانع از تعرض و یورش نظامیان صهیونیست به این مکان مقدس شوند.

اعیاد موسوم به پسح که به مناسب فراری بنی اسرائیل از مصر برگزار می‌شود، از ۱۵ آوریل به مدت چند روز برگزار می‌شود. صهیونیست‌های شهرک‌نشین با حمایت پلیس و ارتش رژیم اشغالگر طی این مدت برخی از مراسم یهودی از جمله ذبح و قربانی را در قدس و مسجد الاقصی برگزار می‌کنند که گروه‌های مقاومت درباره این مراسم هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط، «عزت الرشق»، از رهبران جنبش حماس در کنفرانس خبری گفت که «پیام ما به همه واسطه‌ها واضح است و آن اینکه قدس و مسجد الاقصی خط قرمز بوده و دست مقاومت روی ماشه است.»

او تأکید کرد که «هر تجاوز و حمله جدید با پاسخ مردم ما در هر نقطه و منطقه ‌ای که هستند، مواجه خواهد شد.»

اوضاع در فلسطین اشغالی به ویژه کرانه باختری به دنبال اقدام وزیر خارجه رژیم اسرائیل در ورود غیرقانونی به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن، متشنج شد و شهرهای اشغالی فلسطین شاهد عملیات استشهادی بوده است. روز گذشته رژیم صهیونیستی با یورش به مسجد الاقصی ۳۴۴ نفر نمازگزار را زخمی کرد و صدها تن دیگر را بازداشت کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet