Print Friendly, PDF & Email

زلنسکی: حمله به اوکراین، تازه اول راه است؛ روسیه قصد دارد دیگر کشورها را هم تصرف کند / بایدن: جایگزین تحریم‌های روسیه، جنگ جهانی سوم خواهد بود / مولداوی سفیر روسیه را فراخواند

روز گذشته رستم مینه‌کایف، معاون فرمانده منطقه نظامی مرکزی روسیه در سخنانی جنجال برانگیز گفت که هدف این کشور از حمله به اوکراین تصرف کامل جنوب و باز کردن مسیری زمینی به منطقه جدایی‌طلب ترنسنیستریا در مولداوی است. ژنرال رستم مینکایف تاکید کرد که «روسیه به دنبال کنترل کامل جنوب در کنار شرق و منطقه دونباس اوکراین است.»

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش «انتخاب»، روز گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از شهروندان مناطق اشغال شده خواست تا شماره گذرنامه خود را در اختیار نیروهای روسی قرار ندهند. به گفته وی ارتش روسیه با اطلاعات شخصی شهروندان به جای ارائه کمک‌های بشردوستانه به دنبال زمینه‌چینی برای برگزاری همه‌پرسی در صورت دریافت دستوری در این راستا از سوی مسکو است.

همچنین رستم مینه‌کایف، معاون فرمانده منطقه نظامی مرکزی روسیه در سخنانی جنجال برانگیز گفت که هدف این کشور از حمله به اوکراین تصرف کامل جنوب و باز کردن مسیری زمینی به منطقه جدایی‌طلب ترنسنیستریا در مولداوی است. ژنرال رستم مینکایف تاکید کرد که «روسیه به دنبال کنترل کامل جنوب در کنار شرق و منطقه دونباس اوکراین است.»

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

پنتاگون: ماریوپل هنوز سقوط نکرده
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ – ۱۳:۰۲

جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، آمریکا هنوز معتقد است که ماریوپل «تحت منازعه» است. این اظهارات کربی یک روز پس از آن مطرح می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در این شهر بندری اعلام پیروزی کرد.

کربی گفت که «مشخص نیست» چرا پوتین چنین حرفی زد و سخنان او باید با شک و تردید بررسی شود.

h, در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: او (پوتین) روز پنجشنبه نمایش بزرگی به راه انداخت و گفت که وارد آن کارخانه نشده و مردمی که در آن حضور دارند را قلع‌وقمع نخواهد کرد. (اما) من فکر می‌کنم که باید تماشا کنیم و ببینیم که روس‌ها واقعا چه کاری می‌کنند.

او ادامه داد، ارزیابی‌های آمریکا همچنان حاکی از آن است که ماریوپل سقوط نکرده و اوکراینی‌ها در آنجا مقاومتی فعال داشته و از شهرشان دفاع می‌کنند.

دبیرکل سازمان ملل پنج‌شنبه به اوکراین می‌رود
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ – ۱۲:۱۰

براساس بیانیه دفتر «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، وی قرار است پنج‌شنبه آتی یک نشست کاری با «دمیتری کولبا»، وزیر خارجه اوکراین داشته باشد و پس از آن با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار کند.

در این بیانیه آمده است: «گوترش همچنین قرار است با کارکنان نهادهای سازمان ملل به منظور بررسی افزایش حجم کمک بشردوستانه برای مردم اوکراین دیدار داشته باشد.»

این در حالی است که گوترش همچنین قرار است ۲۶ آوریل ‌به مسکو سفری کرده و با رئیس‌جمهوری روسیه و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

مدودف: اروپا یک هفته هم بدون گاز روسیه دوام نمی‌آورد
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ – ۱۱:۵۴

معاون شورای امنیت ملی روسیه که زمانی هم نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری روسیه بود، گفت که اروپا بدون گاز روسیه حتی یک هفته هم دوام نمی‌آورد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه کمیسیون اروپا گفت، شرکت‌های اتحادیه اروپا احتمالا بتوانند بدون گرفتار شدن در تحریم‌های این نهاد علیه مسکو، حسابی در گازپروم‌بنک برای پرداخت هزینه گاز روسیه با استفاده از شرایط پرداخت جدیدی که مسکو ایجاد کرده است، باز کنند.

در همین رابطه دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه در کانال تلگرام خود نوشت: ما ارزش سازگاری و یکپارچگی شرکای اروپایی‌مان را ارزیابی می‌کنیم. به خصوص با توجه به این واقعیت که طبق داده‌های اخیر صندوق بین‌المللی پول، اروپا قادر نخواهد بود تا بیشتر از شش ماه بدون گاز ما دوام آورد که البته در واقع این امر یک هفته هم نخواهد بود.

بایدن: جایگزین تحریم‌های روسیه، جنگ جهانی سوم خواهد بود
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ – ۱۰:۳۰

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که یک جایگزین برای تحریم‌های سختگیرانه‌ای که واشنگتن علیه روسیه اتخاذ کرده است، جنگ جهانی سوم خواهد بود.

به گزارش تاس، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با براین تیلر کوهن که ویدیوی آن امروز (شنبه) در صفحه یوتیوب او منتشر شد، گفت: «شما دو گزینه دارید؛ اینکه جنگ جهانی سوم را شروع کنید و به جنگ فیزیکی با روسیه بروید، یا راه دوم، اینکه مطمئن شوید کشوری که برخلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند، در نهایت بهای انجام این کار را می‌پردازد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که هیچکدام از تحریم‌ها فوری نیست. بایدن گفت: «اما من گمان می‌کنم که این تحریم‌ها، گسترده‌ترین تحریم‌های تاریخ، تحریم‌های اقتصادی و تحریم‌های سیاسی هستند.»

رئیس دموکرات کاخ سفید همچنین تاکید کرد: «روسیه بابت این کار در کوتاه مدت و بلند مدت و به ویژه در بلند مدت هزینه جدی پرداخت خواهد کرد.»

زلنسکی: حمله به اوکراین، تازه اول راه است؛ روسیه قصد دارد دیگر کشورها را هم تصرف کند
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ – ۱۰:۲۹

رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به اظهارات یک ژنرال روس که گفته بود خواستار کنترل کامل بر جنوب اوکراین است، گفت که حمله روسیه به کشورش “تنها اول راه است و مسکو قصد دارد تا دیگر کشورها را هم تصرف کند.”

اظهارات زلنسکی واکنشی به سخنان رستم مینکایف است.

این ژنرال ارشد ارتش روسیه در سخنانی که خبرگزاری‌های دولتی روسیه منتشر کردند، گفت که هدف این کشور از حمله به اوکراین تصرف کامل جنوب و باز کردن مسیری زمینی به منطقه جدایی‌طلب ترنسنیستریا در مولداوی است.

مولداوی سفیر روسیه را فراخواند
۱۴۰۱/۰۲/۰۳ – ۱۰:۲۹

وزارت امور خارجه مولداوی، سفیر مسکو را برای ابراز “نگرانی عمیق” خود درباره اظهارات یک فرمانده نظامی عالی‌رتبه روسیه که گفته بود جمعیت روس‌زبان این کشور در معرض سرکوب قرار دارند، احضار کرد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه مولداوی در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، ‌آورده است: این اظهارات بی‌پایه و اساس هستند. مولداوی یک کشور بی‌طرف است و این اصل باید از سوی تمامی بازیگران بین‌المللی از جمله فدراسیون روسیه مورد احترام قرار گیرد.

احضار سفیر روسیه به دنبال آن صورت می‌گیرد که یک ژنرال ارشد ارتش روسیه برای اولین بار گفت که “هدف این کشور از حمله به اوکراین تصرف کامل جنوب و باز کردن مسیری زمینی به منطقه جدایی‌طلب ترنسنیستریا در مولداوی است.” ژنرال رستم مینکایف تاکید کرد که “روسیه به دنبال کنترل کامل جنوب در کنار شرق و منطقه دونباس اوکراین است.”

همچنین وزیر خارجه مولداوی در بیانیه‌ای این اظهارات را “بی‌پایه و برخلاف موضع رسمی روسیه در حمایت از تمامیت ارضی مولداوی در مرزهای به رسمیت شناخته شده آن” خواند.

ترنسنیستریا یک منطقه جدایی‌طلب مولداوی با حمایت روسیه و هم مرز با اوکراین است. این منطقه از غرب هم‌مرز با اوکراین است و در پی سقوط اتحاد جماهیر شوروی در جنگ خونین، اعلام استقلال کرد اما هنوز رسما بخشی از مولداوی محسوب می‌شود و به صورت بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است. به عنوان بخشی از توافق آتش‌بس، از سال ۱۹۹۵ نزدیک به ۱۵۰۰ سرباز روس در این منطقه پایگاه و حضور دارند.

مشخص نیست که ژنرال مینکایف مستقیما موضع کرملین را اعلام کرده است یا خیر. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیش از آغاز حمله به اوکراین درباره “تبعیض علیه روس‌زبانان در اوکراین” صحبت کرده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet