Print Friendly, PDF & Email

یک مؤسسه مطالعاتی مدعی شد تکمیل عملیات ویژه توسط نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، نه تنها یک پیروزی بر رژیم کی‌یف خواهد بود، بلکه پیروزی روسیه ضربه‌ای سخت به طرح ایجاد «نوآغاز بزرگ» کلاوس شواب خواهد زد.

 مؤسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین‌المللی در گزارشی نوشت: تکمیل عملیات ویژه توسط نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، نه تنها یک پیروزی بر رژیم کی‌یف خواهد بود، بلکه پیروزی روسیه ضربه‌ای به طرح ایجاد «نوآغاز بزرگ» کلاوس شواب خواهد بود. اتفاقی که برگه‌های بازی گلوبالیست‌ها و سوروس را که به مدت چند دهه، سکوی پرشی از جمهوری شوروی سابق برای مبارزه با دشمن اصلی‌شان، که در «نظم نوین جهانی» نمی‌گنجد (یعنی کشور روسیه) ساخته‌اند، بر هم خواهد زد.


مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌ها، مؤسسات مطالعاتی و رسانه‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


صدای پای جورج سوروس یهودی در خیابان‌های کی‌یف / پدر «انقلاب‌های رنگی» در پروژه اوکراین به دنبال چیست؟

پوتین دشمن اصلی جورج سوروس 

جورج سوروس هرگز این موضوع را مخفی نکرده که دشمن اصلی او در مسکو نشسته است. او می‌گوید: من معتقدم که جامعه اروپا به اندازه کافی نسبت به روسیه، پاسخ‌های قاطعی نشان نمی‌دهد. به همین دلیل است که سعی می‌کنم توضیح دهم که در واقع چه نوع خطری را به همراه دارد.

روس استرات می‌نویسد: به هر حال، روسیه  با محافظه‌کاری و وفاداری به ارزش‌های سنتی، سازمان دهندگان «نظم نوین جهانی» را با خطر جدی مواجه می‌کند.  به یاد بیاورید که زبیگنیو برژینسکی به مشاور امنیت ملی سابق جیمی کارتر، سی و نهمین رئیس‌جمهور ایالات متحده گفته بود: نظم نوین جهانی تحت سلطه ایالات متحده علیه روسیه، به هزینه روسیه و بر روی خرابه‌های روسیه ایجاد می‌شود. از نگاه ما، اوکراین پایگاه غرب در برابر احیا شدن اتحاد جماهیر شوروی است.

صدای پای جورج سوروس یهودی در خیابان‌های کی‌یف / پدر «انقلاب‌های رنگی» در پروژه اوکراین به دنبال چیست؟

دست داشتن سوروس در تمامی انقلاب‌های رنگین

جورج سوروس (با نام واقعی گیورگی شوارتز) یک بار در مصاحبه‌اش با گاردین اعلام کرده بود که آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، بهترین پروژه اوست و خاطرنشان کرده که به صورت صریح به موفقیت‌هایش افتخار می‌کند. این گفتگو سه سال پیش و مدت‌ها پیش از شروع عملیات ویژه کرملین انجام شده بود، بنابراین بازتاب گسترده‌ای در جامعه نداشته است.

 اما حتی در آن زمان، حامی اصلی انقلاب‌های رنگی به این نکته اشاره کرد که او هنوز به «پیشرفت سیاسی کامل» در اوکراین دست نیافته، اما نتایج به‌دست‌آمده «امیدبخش» است.

نتایج «توسعه سیاسی» او در کشورهای دیگر به روشنی قابل مشاهده است. با پول “سرمایه‌گذار خونین”، حزب اپوزیسیون یوگسلاوی “اتپور” که آزار و شکنجه اسلوبودان میلوسویچ را به راه انداخت، حمایت مالی شد. انقلاب نارنجی و اعتراضات مردمی در اوکراین و “انقلاب رز” در گرجستان نیز دو نمونه دیگر است. نایجل فاراژ، سیاستمدار بریتانیایی، سوروس را بزرگ‌ترین خطر برای کل جهان غرب خوانده و رئیس‌جمهور ترکیه نیز این میلیاردر را به تلاش برای نابودی و تجزیه کشورها متهم کرده است.

صدای پای جورج سوروس یهودی در خیابان‌های کی‌یف / پدر «انقلاب‌های رنگی» در پروژه اوکراین به دنبال چیست؟

 جورج سوروس بخشی جدایی‌ناپذیر از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا

این گزارش می‌افزاید: تصور اینکه یک «تاجر باهوش» به تنهایی دسیسه‌های خود را عملی کند، دشوار است. همانطور که سرگئی سوداکوف، عضو آکادمی علوم نظامی فدراسیون روسیه و دانشمند علوم سیاسی، متخصص در مطالعه آمریکا به درستی خاطرنشان می‌کند: هیچ درگیری‌ای وجود ندارد که بنیاد سوروس در آن شرکت نداشته باشد.

در عین حال، این کارشناس علوم سیاسی تأکید می‌کند، لازم است درک کنیم که جورج سوروس، بخشی جدایی‌ناپذیر از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا است.

سوداکوف حتی اصطلاح “سوروس و متحدان” را با اشاره به همسویی یک تاجر با وزارت امور خارجه و دستگاه اطلاعاتی آمریکا پیشنهاد کرد که اطلاعاتی را ارائه می‌دهند، برنامه‌هایی را برای اقدامات او آماده کرده و توسعه می‌دهند.

حضور سوروس یعنی هرج و مرج

سوروس به صورتی بدبینانه، دسیسه‌های خود را دقیقاً با منافع تجاری توضیح داده و آنها را سرمایه‌گذاری می‌نامد. وی می‌گوید: من فقط در آنجا پول درمی‌آورم. نمی‌توانم و نمی‌خواهم به عواقب اجتماعی کاری که انجام می‌دهم، نگاه کنم. یک بار او فاش کرده بود که برای پیروزی رقابت می‌کند.

زائور رسول زاده، تحلیلگر سیاسی آذربایجانی دربا ره این میلیاردر نوشته است: در هر جایی که مردم حامی او ظاهر شده‌اند، هرج‌ومرج آغاز شده، کودتاهایی به وقوع پیوسته و در اکثر موارد، موفقیت‌آمیز بوده است. همچنین سرمایه سوروس با میلیون‌ها دلار سود جدید بیشتر شده است، زیرا تمام برنامه‌های او برای به دست گرفتن کنترل بر حوزه‌های بسیار سودآور اقتصاد کشورهای تسخیرشده بوده است.

صدای پای جورج سوروس یهودی در خیابان‌های کی‌یف / پدر «انقلاب‌های رنگی» در پروژه اوکراین به دنبال چیست؟

پروژه ۲۵ ساله سوروس در اوکراین برای نسل کشی در دونباس

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: سوروس سرمایه‌گذاری خود را در اوکراین در صندوق رنسانس انجام داد. تاکتیک‌ها مانند روسیه در دهه ۱۹۹۰ میلادی بود، زمانی که به دنبال کمک‌های ترحم‌آمیز ۵۰۰ دلاری، دانشمندان روسی مجبور شدند کتاب‌های درسی تاریخ را برای برنامه‌های مدرسه بازنویسی کنند.

این انسان خاطرنشان می‌کند که حدود ۲۵ سال، یعنی یک نسل طول می‌کشد تا پروژه موفقی همانند اوکراین ایجاد شود.

این بنیاد علاوه بر تحریف تاریخ روابط روسیه و اوکراین و تحقیر گذشته و حال دولت روسیه، با موفقیت “ارزش‌های اروپایی و دموکراسی” را در میان جوانان ترویج کرده است. نتیجه آن، یک میدان آشوب و آغاز نسل‌کشی در دونباس بود. سوروس در ازای آن چه چیزی دریافت کرد؟ خرید املاک، شرکت‌های رسانه‌ای و زمین.

 کارشناسان بر این باورند که این تاجر بین‌المللی انتظار دارد به یکی از ذینفعان اصلی فروش اوکراین تبدیل شود.

سوروس، از طریق مرد سودآور خود یعنی الیگارش توماس فیالا، مدیرعامل و بنیانگذار دراگون کپیتال، تنها در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی ۳۵۰۰۰۰ مترمربع املاک تجاری در اوکراین را از طریق سرمایه‌های مشترک خریداری کرد. دراگون کپیتال با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار، توانسته به بزرگ‌ترین خریدار املاک و مستغلات و نشریات خبری در بازار اوکراین تبدیل گردد. همچنین دستیابی سوروس به منابع رسانه‌ای به معنای کنترل کامل بر حوزه اطلاعات است.

 اکنون روشن می‌شود که چرا جورج سوروس از کلمات رقت‌انگیز در مورد «حفاظت از اراده مردم» و «نجات دموکراسی» به اظهارات تند مانند زیر حرکت کرد: ما به اوکراین به عنوان یک اژدر در جنگ با روسیه نیاز داریم. و سرنوشت شهروندان این کشور اصلاً به ما مربوط نیست.

صدای پای جورج سوروس یهودی در خیابان‌های کی‌یف / پدر «انقلاب‌های رنگی» در پروژه اوکراین به دنبال چیست؟

پول‌پاشی سوروس و برنارد لوی برای پروژه نجات اوکراین

روس استرات در پایان نوشت: عملیات ویژه در اوکراین علیه نقشه‌های سفته‌باز قدیمی و بنیانگذار آژانس مدرن سازی اوکراین، برنارد هانری لوی و سرمایه‌گذاران انگلیسی‌اش، صاحبان شرکت چندملیتی تولید محصولات جی‌ام او، شرکت مونسانتو و بسیاری دیگر از بازرگانانی است که سوروس و لوی در ازای پرداخت پول نقد در پروژه «نجات دموکراسی در اوکراین» جایزه اصلی یعنی «روسیه جدید بدون پوتین» را به آنها وعده دادند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet