Print Friendly, PDF & Email

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: این حرکت اتحادیه اروپا واکنش منفعلانه و از سر استیصال غرب در پی شکست اغتشاشاتی است که همه توان خود را پای آن ریخته بودند.
به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی گفت: این حرکت که در پارلمان اروپا به تصویب رسیده است اگر در اتحادیه اروپا هم که مرحله نهائی آن است به تصویب برسد، ضمن آن که با ماده ۳۹ منشور ملل متحد مغایرت دارد و نقض صریح این منشور تلقی می‌شود، به ایران نیز اجازه می‌دهد نظامیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را گروه تروریستی دانسته و به عنوان تروریست با آن‌ها برخورد کند.
شریعتمداری در ادامه گفت: ماده ۳۹ منشور ملل متحد تصریح دارد که تعیین موارد تهدیدعلیه صلح، نقض صلح، اخلال در امنیت بین‌المللی و تجاوز بر عهده شورای امنیت سازمان ملل است و اقدامات تروریستی ذیل همین ماده تعریف می شود.
مدیر مسئول کیهان اضافه کرد: نهادها و مراکزی که در قانون اساسی یک کشور به عنوان یک نهاد رسمی و بخشی از پیکره و ساختار آن کشور شناخته می شوند را نمی توان بیرون از ساختار قانونی کشور یاد شده تلقی کرده و به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد. وظائف، ماموریت و جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصل ۱۵۰ قانون اساسی تعریف شده است و بر این اساس، هیچ کشوری نمی تواند و حق ندارد سپاه را یک گروه تروریستی بداند.
شریعتمداری در این خصوص به بند ۷ از ماده ۲ منشور ملل متحد اشاره کرد که در آن اقدامات یک جانبه از سوی کشورهای عضو، غیرقانونی و نقض قواعد و اصول بین المللی شناخته شده است.
مدیر مسئول کیهان درباره انگیزه اتحادیه اروپا گفت: این حرکت اتحادیه اروپا واکنش منفعلانه و از سر استیصال غرب در پی شکست اغتشاشاتی است که همه توان خود را پای آن ریخته بودند.
وی افزود: اتحادیه اروپا نمی داند که از این اقدام خود نتیجه معکوس خواهد گرفت و حمله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به نظامیان کشورهای عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می کند چرا که در صورت تصویب این قانون، ما نیز با استناد به اصل پذیرفته شده «مقابله به مثل» نظامیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تروریست تلقی کرده و برخوردمان با آنها از نوع برخورد و مقابله با سایر تروریست ها خواهد بود ضمن آن نظامیان وابسته به اتحادیه اروپا در منطقه حضور داشته و در دسترس ما هستند.
شریعتمداری در پایان گفت: اتحادیه اروپا در یک اتاق شیشه ای نشسته که بسیار شکننده است و در مقابل هر کلوخی که پرتاب می کند پاسخی از جنس سنگ دریافت خواهد کرد. کشورهای اروپائی تاب تحمل این نامعادله را ندارند!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet