Print Friendly, PDF & Email

راهبرد سپاه در قبال اسرائیل؛ فوری، صریح، ویرانگر/ آرزویی که سردار حاجی‌زاده ۱۰ سال قبل فاش کرد

فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ۱۰ سال است درباره آرزویی سخن می‌گویند که برآورده شدن آن به اسرائیل مربوط است!
سرویس سیاست مشرق _ “تهدیدات نظامی اسرائیل علیه هژمونی ایران” گزینه‌ای است که گاهی طی ۲۰ سال اخیر از سوی صهیونیست‌ها مطرح می‌شود و ذهن برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای در مناطقی از جهان و البته در منطقه غرب آسیا را به خود مشغول کرده است.
مسئله‌ای که هر از گاهی با داغ شدن اظهارات غرب پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران و یا فعالیت‌های محور مقاومت مطرح می‌شود؛ قال و مقال‌هایی پیرامون آن شکل می‌گیرد و دست آخر نیز همانند مه صبحگاهی محو می‌شود تا مقطعی دیگر…
فعالان سیاسی و رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های بسیاری در این رابطه مطرح کرده‌اند. مثلا اینکه اساسا رژیم صهیونیستی که در مقابل جهاد اسلامی و حماس در باریکه غزه شکست خورده و یا در مقابل یک تهدید سیدنصرالله درباره میادین نفتی کاریش بلافاصله عقب‌نشینی کرده است؛ چگونه می‌تواند هماورد پشتیبانی اصلی مانیفست‌های مقاومت یعنی ایران باشد؛ ابرچالش این گمانه‌هاست که البته پاسخ آن هم چندان پنهان نیست!
در کنار این چالش اصلی البته سوالات محفلی دیگری از قبیل اینکه آیا اسرائیل توان لجستیک حمله به ایران را دارد یا خیر؟ تأسیسات اتمی ایران در مقابل حمله نظامی مقاوم‌اند یا خیر!؟ گروه‌های مقاومت همپیمان ایران وارد جنگ با اسرائیل خواهند شد یا خیر و… نیز وجود دارد که همانطور که اشاره شد در هنگامه طرح مسئله حمله اسرائیل به هژمونی ایران به آنها پرداخته می‌شود.
در میانه‌ی این فضای فرضی، مبهم و پذیرای چالش اما بیش از حدود ۱۱ سال است که یک بخش مهم و تعیین کننده این معادله یعنی “سپاه پاسداران”، پاسخی راهبردی را برای چالش “حمله اسرائیل به ایران” مطرح کرده که می‌توان آنرا فصل‌الخطاب نامید.
اسرائیل و صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که سپاه پاسداران قراول هژمونی ایران برای برخورد با آنهاست و فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران در فرامرزها نیز طلیعه همین هماوردی است. فعالیت‌هایی که کارنامه آن منجر به محدودتر شدن رژیم صهیونیستی و تندتر شدن دومینوی شکست‌های نظامی آن توسط گروه‌های مقاومت شده است.
و اما آن پاسخ راهبردی…
سپاه پاسداران در قبال تئوری حمله اسرائیل به ایران؛ موضعی دارد که نگاه عمیق به آن به راحتی می‌تواند سرنوشت تئوری پیش گفته را در هر دو حیطه واقعیت و رؤیا مشخص کند.

*آرزویی که سردار حاجی‌زاده ۱۰ سال قبل فاش کرد/ جانشین فرمانده کل سپاه: ما مترصدیم برای نابودی اسرائیل
حوالی ۱۰ سال قبل بود که سردار حاجی‌زاده، ‌ فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به تهدید نظامی وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی به راهبرد مذکور اشاره کرد.
حاجی‌زاده گفته بود: “آرزوی بزرگ جمهوری اسلامی این است که اسرائیل دست به این کار بزند چون خیلی وقت است انرژی نهفته ای وجود دارد که جمهوری اسلامی علاقه مند است آن را خرج کند و دشمنان اسلام را به زباله دان تاریخ بفرستد. ”
رسانه‌های آن روزها در واکنش به این صحبت راهبردی سردار حاجی زاده از تیتر محتوایی “آرزوی جمهوری اسلامی ایران در قبال اسرائیل” استفاده کردند.
۲ سال بعد نیز این مقام معظم رهبری بودند که بر راهبرد اشاره شده مهر تأیید نهادند و طی بیاناتی در حرم مطهر رضوی فرمودند:
“رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به چشم بیاید. گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم میکنند؛ تهدید به حمله‌ی نظامی میکنند؛ اما به‌نظرم خودشان هم میدانند، و اگر نمیدانند، بدانند که اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد. “[۱]
راهبرد فوری، ویرانگر و صریح مذکور تا آن اندازه گویا هست که جایی برای مناقشه بیشتر باقی نگذارد؛ نظام جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک ابرقدرت جهانی بلامنازع منتظر بهانه است تا علیه اسرائیل وارد حمله مستقیم شود.
دقت شود که از لحاظ فلسفی؛ در این راهبرد هیچ اهمیتی ندارد که کنش اسرائیلی‌ها یک عملیات محدود است یا پر دامنه بلکه بخش پر اهمیت ماجرا واکنش ایران خواهد بود که قصد دارد انرژی متراکم خود علیه چیزی که آنرا غده سرطانی می‌داند (یعنی اسرائیل) آزاد کند…
این راهبرد به تازگی و توسط جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز مجددا مورد تأکید قرار گرفته است.
سردار علی فدوی در حاشیه همایش ” غزه نماد مقاومت ” پیرامون تهدیدات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان؛ راهبرد سابق را مجددا گوشزد کرده و گفته است:
“اصلا ما مترصدیم که با اشتباهات محاسباتی، علیه ما اقدام کنند؛ ما مترصدیم برای نابودی اسرائیل. ”
فدوی تصریح می‌کند: اگر حماقت و اشتباه محاسباتی علیه ما کنند بلایی سرشان می‌آوریم که از همه اقداماتی که در پاسخ به اشتباهات شان کردیم و به پشیمانی آنان منجر شده است محکم‌تر باشد. [۲]
اکنون اسرائیل و مقامات صهیونیست آن هستند که باید تکلیف خود را در مقابل این راهبرد مشخص کنند. عقب نشینی در مقابل ایران و تسلیم سرنوشت شدن یا نادیده گرفتن راهبرد ایران و دست زدن به اولین اشتباه در قبال ایران که قطعا آخرین اشتباه است. اشتباهی که سرعت اسرائیل در رسیدن به سرنوشت پیش‌گفته را بیشتر می‌کند و گزینه “اضمحلال” در لحظه رخ خواهد داد.

***

۱_https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=۲۲۲۳۳&nt=۲&year=۱۳۹۲&tid=۱۱۴۶#۴۶۳۸۵

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet