Print Friendly, PDF & Email

رهبر انقلاب فرمودند: در کشور به طور محسوس مشکل معیشت مردمی و رفاه خانوار داریم و این بدون رشد اقتصادی علاج‌پذیر نیست. اگر بخواهیم فقر را برطرف کنیم و رفاه خانوار را در کشور رشد بدهیم، این احتیاج به رشد اقتصادی اقتصادی دارد و بدون این امکان ندارد.
جمعی از کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها صبح امروز (دوشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان تاکید کردند: یک مطلب کوتاه میخواهم به مسئولین محترمی که اینجا نشسته‌اند، به خصوص معاون اول محترم، که اینجا هستند، بگویم. این مطالبی را که این دوستان گفتند، با دقت به خاطر بسپارید. اینها صرفاً گزارش نبود؛ گزارش بود، همراه گزارش، گلایه هم بود. و این گلایه‌هایی که اینجا کردند، تقریباً همه‌اش، به نظر من درست است. همه‌ آنچه که گفتند، به‌عنوان توقّعاتی که از دولت و از مسئولین و از شخص بنده دارند، توقعات درستی است. برای همه‌ این چیزهایی که این دوستان گفتند، کارگروه تشکیل بدهید؛ در این کارگروه حتماً بایست از نیروهای مباشرِ کار استفاده بشود، حضور داشته باشند، همین‌هایی که اینجا صحبت کردند، این آقایان، و دیگرانی که هستند، نظرات آن‌ها گرفته بشود و پیگیری بشود.

در کشور به طور محسوس مشکل معیشت مردمی و رفاه خانوار داریم

ایشان همچنین فرمودند: ما در کشور به طور محسوس مشکل معیشت مردمی و رفاه خانوار داریم و این بدون رشد اقتصادی علاج‌پذیر نیست. اگر بخواهیم فقر را برطرف بکنیم و رفاه خانوار را در کشور رشد بدهیم این احتیاج دارد به رشد اقتصادی در کشور و بدون این امکان ندارد.

باید از توسعه‌ بنگاه‌های خصوصی حمایت شود

رهبر انقلاب ادامه دادند: دستگاه‌های اجرایی باید از توسعه‌ بنگاه‌های خصوصی حمایت کنند. کشور بدون فعالیت بنگاه‌های خصوصی اداره نخواهد شد. اشتباه مهمی که در سال‌های اول انقلاب اتفاق افتاد و آثارش همین طور ماند مبالغ زیادی، این بود که بخش خصوصی را کنار زدند و همه‌ کارها را، حتی فروش مثلاً اجناس خرد را به مسئولین، دولت و دستگاه‌های دولتی سپردند. خطای بزرگی بود که انجام دادیم ما.

سیاست‌های اصل ۴۴ با دقت و فکر انتخاب شد و باید به آن عمل بشود

ایشان فرمودند: اینکه ما سیاست‌های اصل۴۴ را مطرح کردیم بر خلاف تصور بعضی از برادران خوب، می‌بینم بعضی از عناصر خوب و خوش‌نیت اعتراض میکنند به سیاستهای اصل۴۴، این اعتراض درست نیست، این سیاستها با دقت انتخاب شد، با فکر انتخاب شد، افرادی که وارد بودند در مسائل اقتصادی و علاقمند به عدالت اجتماعی و به‌جد دنبال عدالت اجتماعی بودند همه تأیید کردند این را، منتها خب عمل نشده متأسفانه دولتها درست عمل نکردند. خیلی کم عمل شده. چندین دولت این‌جور پشت سر هم عمل نکردند. به این سیاستهای اصل۴۴ باید عمل بشود. منتها دقت بشود البته، مراقبت بشود، مدیریت بشود، نظم و انضباط کاری ملاحظه بشود و این کار انجام بگیرد.

با رشد اقتصادی باید جایگاه ایران را در منطقه و جهان حفظ کنیم

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه با رشد اقتصادی باید جایگاه ایران را در منطقه و جهان حفظ کنیم فرمودند: در دنیای امروز ارتقاء جایگاه یک کشور به میزان زیادی مربوط به وضع اقتصادی آن کشور است. وقتی یک کشوری پولش ضعیف میشود، امکانات اقتصادی‌اش پایین می‌آید اعتبار و جایگاهش در دنیای امروز کاهش پیدا میکند. ما برای اینکه این جایگاه را، جایگاه کشور را در مجموعه‌ منطقه و در مجموعه‌ جهان حفظ کنیم احتیاج داریم به این رشد اقتصادی.

در دهه ۹۰ به دلایل مختلف «تعطیلی نسبی مسائل اقتصادی» را داشتیم

ایشان فرمودند: ما احتیاج داریم به رشد سریع و مستمر؛ علت هم این است که عقب‌افتادگی داریم. ما در دهه‌ی ۹۰ یک عقب‌ماندگی و باصطلاح تعطیل نسبی مسائل اقتصادی داشتیم به دلایل مختلف. نمیشود همه را منسوب کرد به ضعف مدیریتها، نه؛ بخشی مربوط به عوامل خارجی و بیرونی است، بخشی مربوط به عوامل درونی است،‌ مسئله‌ی تحریمها مؤثر بود، مسئله‌ی کاهش ارزش نفت در یک برهه‌ای از زمان مؤثر بود، مسئله‌ی تمرکز کشور بر روی مسئله‌ی هسته‌ای که اقتصاد را شرطی کرد مؤثر بود، مسائل گوناگون اینجوری مؤثر بود. نتیجه این شد که ما یک دهه عقب‌ماندگی داریم و شاخص‌های منفی زیاد داریم،‌ آمار متقن مراکز رسمی است. جبران این عقب‌ماندگی کار آسانی نیست، این طبعاً محتاج یک رشد مستمر پی در پی اقتصادی در میان‌مدت دارد. برای همین است که ما در برنامه‌ هفتم توسعه، اولویت اصلیِ برنامه را گذاشتیم پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت. و رشد اقتصادی متوسط هشت درصد را در سیاست‌های برنامه‌ هفتم قرار دادیم که اگر واقعاً بتوانیم ما به رشد هشت درصد به طور متوسط برسیم در طول مدت برنامه ــ پنج ساله‌ برنامه ــ به نظر من کار بسیار خوبی انجام گرفته. ما به این رشد احتیاج داریم.

این خبر در حال تکمیل است…..

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet