Print Friendly, PDF & Email

پنج سخنرانی با یک موضوع محوری و کلیدی؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار با پنج گروه متفاوت و البته متنوع یک هشدار و یک دغدغه را طرح می‌کنند. فعالان رسانه‌ای جهان اسلام، دولتمردان، خبرگان، اقشار مختلف مردم و فرماندهان سپاه در یک ماه گذشته همگی مخاطب یک پیام و یک هشدار واحد مشخص و روشن بوده‌اند. در میان همین هشدارها، رهبر حکیم انقلاب هم تاکید ویژه‌ای بر آمادگی شبانه‌روزی «نیروهای مؤمن، نیروهای اصیل و معتقد در سرتاسر کشور» دارند. اما ریشه این مسئله و دغدغه اصلی رهبری چیست؟

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کردند: «دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب، در فکر نفوذ به‌خصوص نفوذ سیاسی-فرهنگی است که شناخت توطئه‌های دشمن، تقویت و استحکام روحیه‌ی انقلابی و حرکت مستمر به‌سمت تحقق آرمان‌ها این هدف را ناکام خواهد گذاشت.»

رهبر معظم انقلاب هشدار درباره «نفوذ دشمن» را یک ماه قبل و در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام بیان کردند اما جملات بالا در دیدار با فرماندهان نهاد پاسدار تمامیت انقلاب اسلامی صریح ترین سخن ایشان، در بیان مهمترین هدف و روش دشمن و هم چنین راهکارهای مقابله با آن در تمام پنج سخنرانی اخیر بوده است. شاید به همین دلیل است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیر با اعضای هیئت دولت اینچنین از نگرانی جدی خود درباره نقشه دشمن پرده بر می‌دارند: «یک نکته‌ای … که جزو نگرانی‌های من است، جزو دغدغه‌های بنده است و آن این است که ما توجّه کنیم به هدفهایی که دشمنان صریح جمهوری اسلامی در ذهن خودشان دارند میپرورانند و کارهایی که میخواهند انجام بدهند. مسلّم است که دشمنی‌های دشمنان جمهوری اسلامی از اوّل انقلاب تا حالا کاسته نشده… شیوه‌های کاری آنها تحوّل پیدا کرده؛ پیشرفت پیدا کرده؛ یک‌وقت یک‌جور دشمنی میکردند، ضربه میزدند، حالا با ابزار دیگری؛ این را نباید از نظر دور داشت. این را مطلقاً همه‌ی مسئولین… توجّه داشته باشند که ما در داخلِ نقشه‌ی طرّاحی شده‌ی دشمن قرار نگیریم و بازی نکنیم.» اما امید واهی «پایان انقلاب» و تکمیل نقشه دشمن زمانی اتفاق خواهد افتاد: «که ملت ایران تفکر انقلابی را کنار بگذارد تا قدرت خود را از دست بدهد و در نقشه‌های چند کشور زورگو که خود را جامعه‌ی جهانی می‌نامند هضم و محو شود.» خواسته‌ی کوری که از سوی نظام سلطه مطرح می‌شود: «زیرا قدرت و نفوذ ما به علت روحیه و عملکرد انقلابی است و طبعاً اگر آن را کنار بگذاریم ضعیف می‌شویم.»
http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1394/1394062616242c396.jpg
نسخه تابلو اعلانات | نسخه مطالعه (اندازه A۴) | نسخه چاپی (اندازه A۳)
اعلام وضعیت آماده‌به‌کار در سراسر کشور
این خطر نقشه دشمن، آنقدرجدی است که رهبر حکیم انقلاب چونان یک راهبر هشیار و تیزبین از همه نیروها می‌خواهند تا خود را آماده به کار شبانه‌روزی کنند: «همه آماده باشند؛ نیروهای مؤمن، نیروهای اصیل و معتقد در سرتاسر کشور -که بحمدا… اکثریّت قاطع این کشور را هم تشکیل میدهند- آماده‌به‌کار باشند. آماده‌به‌کار به معنای آماده‌ی جنگ نیست؛ یعنی هم آماده‌ی کار اقتصادی باشند، هم آماده‌ی کار فرهنگی باشند، هم آماده‌ی کار سیاسی باشند، هم آماده‌ی حضور در میدانها و عرصه‌های مختلف باشند… ما همه باید آماده باشیم. در مقابل این جهت‌گیری‌های دشمنان -که دشمنان ما شب و روز نمی‌شناسند- ما هم بایستی شب و روز نشناسیم.»(۱۲/۶/۹۴) آماده به کاری که در دیدار با فرماندهان سپاه از یک زاویه دیگر تکرار می‌شود: «آنها منتظرند که ملت و نظام خوابشان ببرد تا اهدافشان را محقق کنند اما ملت و مسئولان نمی‌گذارند امید شیطانی بیگانگان درباره‌ی به خواب رفتن ملت، در دل دشمن پا بگیرد.»

وظیفه همه نیروهای انقلاب در این توصیه به آمادگی چیست و چه تکلیفی در قبال آن بر دوش آنان است؟ «باید پایه‌های تفکر و روحیه‌ی انقلابی را چنان در کشور مستحکم کنیم که هیچ چیز در ادامه‌ی این مسیر درخشان خللی ایجاد نکند.» وظیفه‌ای که اگر به درستی و با دقت انجام شود نه تنها شکستی را متوجه آن نخواهد کرد بلکه این انقلاب را در همه منطقه و بلکه دنیا صادر خواهد کرد: «بارها گفتیم، مفاهیم انقلاب و مفاهیم اسلام، مثل عطر گلهاى بهارى است؛ هیچ کسى نمیتواند جلوى آن را بگیرد؛ پخش میشود، همه‌جا میرود؛ نسیم روح‌افزا و روان‌بخشى است که همه‌جا را به خودى خود میگیرد؛ حالا جنجال کنند، دادوبیداد کنند؛ رفته، صادر شده و الان شما در کشورهاى گوناگونى ملاحظه کنید؛ این تفکّر در لبنان دارد فعّالیت میکند، در عراق دارد فعّالیت میکند… در سوریه همین‌جور، در غزّه همین‌جور، در فلسطین همین‌جور، در یمن همین‌جور، ان‌شاءا… در قدس شریف و براى نجاتِ الاقصى هم همین‌جور.»

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet