Print Friendly, PDF & Email

مقدّمه :

بـراسـاس انـديـشـه قـرآنـى ، مـالك واقـعـى زمين خداوند است و در نهايت ، حاكميت بر آن را به بندگان شايسته خويش خواهد سپرد؛ (وَ لَقـَدْ كـَتـَبـْنـا فـِى الزَّبـُورِ مـِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ اَنَّ الاَْرْضَ يَرِثُها عِبادِىَ الصّالِحُونَ)(انبياء سوره ۲۱ : آيه ۱۰۵)
و در حـقـيـقـت در زبـور، پـس از تـورات نـوشتيم كه زمين را بندگان شايسته من به ارث خواهند برد.
بـنـده صـالح ، كسى است كه هيچ گونه كجى و سستى در افكار و انديشه و گفتار و كردار او نـبـاشد و همه كارهاى او بر طريق صواب و حق باشد، چنين كسى خود، محور حق و صلاحيت است و ديـگـران بـايـد او را مـعـيار و شاخص حقانيت خود قرار دهند. به نظر ما چنين شخصى ، جز انسان مـعـصـوم نـمـى تـوانـد بـاشـد. اوسـت كـه صلاحيّت دارد كه (صلاح ) را تشخيص دهد و براى اصـلاح امـور اقـدام نـمـايـد و كـژى و بـاطل و ياوه را از انديشه جامعه بزدايد و ديگران را به صراط مستقيم هدايت نمايد.
طـبـق عـقـايـد بـر حـق شـيـعـه ، چـنـين شخصيت بزرگى از سلاله پاكان متولّد گشته و ساليان سـال اسـت كـه انـتـظـار ظـهـور خـود را مـى كشد تا پرچم اصلاح عالم را بر دوش كشد و جور و تـبـاهـى را از / ۴۹صـفـحـه روزگـار بـزدايـد. از رسـول اكـرم (ص )نقل شده كه فرمود:
بـه هـنگام معراج ، به آسمان هفتم رسيدم . در سدرة المنتهى (۱)، پروردگارم فرمود: من از تو خشنودم كه بنده و محبوب و رسول و پيامبر منى ، چنان كه به امامت على (ع )نيز خشنود گشتم ، به واسطه تو، على و امامانِ از نسل تو، بر بندگان رحمت آورم و به وسيله قائم شما زمـيـن را بـه تـسبيح و تقديس و تهليل و تكبير و تمجيد خويش آباد خواهم ساخت و به وسيله او زمـين را از لوث دشمنان خويش ، خواهم پرداخت چنان كه آن را به ارث ، به دوستان خويش خواهم داد.(۲)
مـسـلمـانـان راسـتين از زمان پيامبر(ص )تاكنون با چنين انديشه اى پرورش يافته و دمادم منتظر ظهور آن حجت خدا هستند و هر فرصتى را براى زمينه سازى چنين ظهورى مغتنم شمرده اند و براى ابـراز وفـادارى خـويـش بـه آن مـصـلح بـزرگ ، خـود راه صـلاح در پيش ‍ گرفته اند. انقلاب اسـلامـى عالى ترين نمونه از آن اقدامات است ، چنان كه معمار انقلاب ، حضرت امام خمينى (ره ) خود فرمود:
… الا ن عـالم پـر از ظـلم اسـت . شـمـا يـك نـقـطـه هستيد در عالم ، عالم پر از ظلم است . ما [اگر] بتوانيم جلوى ظلم را بگيريم ، بايد بگيريم ، تكليفمان است … ضرورت اسلام و قرآن تكليف مـا كـرده اسـت كـه بـايـد بـرويـم هـمه كار را بكنيم ، اما نمى توانيم بكنيم ، چون نمى توانيم بكنيم ، بايد او بيايد تا بكند! اما ما بايد فراهم كنيم كار را، فراهم كردن اسباب اين است كه كـار را نـزديـك بـكـنيم ، كار را همچو بكنيم كه مهيا بشود عالم براى آمدن حضرت [مهدى ] سلام الله عليه … .(۳)
آنـچـه تـقـديـمتان مى شود، شبنمى است از درياى رحمت ظهور. اميد آن داريم كه همگان از منتظران واقعى طلوع خورشيد جمالش باشيم .
ان شاءاللّه .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet