Print Friendly, PDF & Email
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا عامل محبوبیت ایران در منطقه شده است،‌ گفت:‌ اگر ایران از مبارزه با آمریکا دست بردارد، محبوبیت خود را از دست می‌دهد و به مصر، اردن و عربستان دیگری تبدیل می‌شود.

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به دلایل و زمینه‌های ممنوعیت مذاکره با آمریکا اظهار داشت: مذاکره در اصطلاح مرسوم معاصر به معنای داد و ستد و دادن و گرفتن چیزی است در حالی که وضعیت ما در ارتباط با آمریکا این گونه نیست و جمهوری اسلامی اهرم‌هایی همچون قدرت هسته‌ای، نفوذ منطقه‌ای و استحکام درون‌زا دارد.

 

به  نقل از فارس ایزدی با بیان اینکه آمریکا سال‌هاست که علاقمند است این اهرم‌ها را از دست ایران بگیرد و در این راستا و در قدم اول توافق برجام را به دست آورد تصریح کرد: مقامات آمریکایی بارها گفته‌اند در حوزه سوریه نیز می‌خواهند به یک توافق برسند و در واقع به «برجام سوریه» علاقمندند.

 

* آمریکا به «برجام سوریه» علاقمند است

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: آمریکا به دنبال استحاله و سپس سرنگونی جمهوری اسلامی است و از این رو در صدد از بین بردن اهرم‌های قدرت‌زای ایران به منظور هم‌رنگ کردن جمهوری اسلامی با خود است.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی در آمریکا معتقدند ایران در مسئله هسته‌ای به نظر آمریکا تمکین کرده است و از این رو می‌خواهند در موضع سوریه و یمن نیز به روش برجام عمل کنند، یعنی به جای اینکه ایران و آمریکا پشت میز مذاکره بنشینند با همان مکانیزم برجام موضوع خود را حل کنند.

 

ایزدی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت سیاسی که دچار استحاله نشده مطرح است، افزود: ما به دلیل هماهنگ نشدن با آمریکا همواره موضع مستقل و متفاوت داشته‌ایم اما طرف مقابل می‌خواهد که ما را به یک کشور هم‌رنگ با خود تبدیل کند.

 

*مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا عامل محبوبیت ایران در منطقه شده است

 

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه چهره‌های اصیل انقلابی مخالف این روند و مخالف مذاکره با آمریکا هستند درباره پیامدهای منفی مذاکره با آمریکا یادآور شد: ما در منطقه نفوذ زیادی داریم و با زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقابله می‌کنیم و همین امر عامل محبوبیت و افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی شده است.

 

وی افزود: اگر ایران از این اصل و بحث مبارزه با آمریکا دست بردارد و به سمت هماهنگ‌ شدن با این کشور برود، محبوبیت خود را از دست می‌دهد و به مصر، اردن و عربستان دیگری تبدیل خواهد شد.

 

ایزدی با بیان اینکه آنها طراحی کرده‌اند که پس از توافق برجام با قطعنامه ۲۲۳۱ ایران را در کمک‌رساندن به همپیمانان خود دچار مشکل کنند افزود: طرف مقابل به دنبال بازرسی از سایت‌های هسته‌ای و نظامی ماست و برای نفوذ در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی طراحی کرده‌اند از این رو این امر نیازمند هوشمندی مسئولان ایرانی است.

 

 

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند مذاکره با آمریکا متوقف شود به این دلیل بود که این احساس خطر وجود داشت که با توجه به موفقیت آمریکا در محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در برجام، آنها بتوانند در حوزه‌های دیگر نیز ایران را محدود کنند که این برای ما خوب نبود.

 

وی با ارائه تحلیلی در این زمینه خاطرنشان کرد: آمریکا پس از حمله روسیه به سوریه با مقامات وزارت خارجه ایران تماس گرفت و خواستار هماهنگ کردن وزارت خارجه کشورمان شده است و چون کارمندان وزارت خارجه نیز لزوما خیلی اهل مقاومت در مقابل آمریکا نیستند مانند آنچه در برجام مشاهده شد، از این رو مجوز ندادند که مذاکرات در مورد سوریه ادامه یابد.

 

*موضع سیاست‌ خارجی آمریکا فاجعه‌بار است/ تفاوت ماهوی آمریکا و اروپا

 

ایزدی در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب که ما با اروپا و آمریکای لاتین مذاکره می‌کنیم اما با آمریکا خیر، درباره تفاوت ماهوی آمریکا با سایر کشورها توضیح داد: آمریکا شیطان بزرگ است که علاقه دارد جمهوری اسلامی را سرنگون کند و حامی اصلی رژیم صهیونیستی‌ است، آنها کشورهای همسایه ما را اشغال کرده‌اند و موضع سیاست‌ خارجی آمریکا فاجعه‌بار است.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه شاید برخی کشورهای اروپایی نیز اقدامات خوبی در این زمینه نداشته‌‌اند اما به هر حال پیرو سیاست‌های آمریکا هستند، گفت: این مسائل با یکدیگر متفاوت است و در حال حاضر آنها نیز به سیاست‌های آمریکا نقد دارند.

 

*دولتمردان خجالت می‌کشند بگویند منظورشان از دنیا «آمریکا» است

 

وی یادآور شد: ادبیات برخی از مسئولان ما مورد نقد است چراکه آنها می‌گویند ما می‌خواهیم با دنیا رابطه داشته باشیم و منظورشان نیز آمریکاست اما چون خجالت می‌کشند بگویند منظورشان آمریکاست، از اصطلاح «دنیا» استفاده می‌کنند و آمریکا را کدخدا می‌دانند.

 

ایزدی با بیان اینکه کشورهای اروپایی به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی نیستند و این آمریکاست که برای اینکار طراحی می‌کند و بودجه می‌دهد، افزود: این پیش‌فرض مسئولان ما که آمریکا به مثابه دنیاست، بسیار خطرناک است و دوستان ما در وزارت خارجه و دولت دوست دارند با آمریکا تعامل کنند اما از آن سو اوباما هرگاه فرصت کند ما را تهدید نظامی می‌کند و پس از برجام نیز صحبت از تغییر حکومت می‌کند.

 

این کارشناس مسائل آمریکا در پایان تصریح کرد: ما اگر تحلیل درستی از طراحی‌های طرف مقابل نداشته باشیم ضرر خواهیم کرد اما متاسفانه نه تنها تحلیلی نداریم بلکه تحلیل‌های ما خلاف واقع است و فکر می‌کنند اگر هسته‌ای را بدهند برود با آمریکا تعامل خواهیم کرد در حالی که آنها به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی هستند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet