دسته‌بندی نشده
Print Friendly, PDF & Email
وزیر خارجه عربستان:
با روابط خوبی با این کشور در دهه های شصت و هفتاد داشتیم، اما داشتن روابط مثبت با ایران در شرایطی که تجاوزگری علیه دولت و ملت عربستان ادامه دارد، دشوار است.

عادل الجبیر بار دیگر ضمن بیان سخنان ضدایرانی، ادعاهایی را علیه تهران مطرح کرد.

، وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با فرانک والتر اشتاینمایر همتای آلمانی خود در ریاض گفت: ما امیدواریم ایران شیوه رفتار خود را در منطقه تغییر دهد و از دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله لبنان، عراق، سوریه و یمن خودداری کند. ما خواهان بهترین روابط با ایرانیها هستیم. ما روابط خوبی با این کشور در دهه های شصت و هفتاد داشتیم، اما داشتن روابط مثبت با ایران در شرایطی که تجاوزگری علیه دولت و ملت عربستان ادامه دارد، دشوار است.

الجبیر خاطر نشان کرد: ما از همه توان سیاسی، نظامی و اقتصادی خود در برابر هر تجاوزگری از طرف ایران استفاده خواهیم کرد. حدود یک هفته پیش بود که کشتی حامل سلاح که ایران برای حوثی ها در یمن ارسال کرده بود، توقیف شد. این قبیل اقدامات از طرف کشوری که به دنبال حسن همجواری است، انجام نمی شود.

وزیر امور خارجه عربستان گفت: ما شاهد تلاش ایران برای قاچاق مواد منفجره سی ۴ به بحرین و از آنجا به عربستان سعودی بودیم. دخالت های ایران در سوریه، عراق و لبنان بسیار نگران کننده است. اگر ایران می خواهد جایگاهی در منطقه و روابط خوبی با کشورهای همسایه داشته باشد، ما به شدت از آن استقبال می کنیم. همکاری با ایران می تواند به نفع ملت های دو کشور باشد. ما امیدواریم ایران بتواند شیوه گذشته را کنار بگذارد و پس از امضای توافقنامه هسته ای با قدرت های بزرگ شیوه های جدیدی را در منطقه در پیش بگیرد.

عادل الجبیر گفت: ما رفتارهای ایران، تعامل آن با کشورهای همسایه و چگونگی استفاده آن از اموالی را که پس از لغو تحریمها به دست خواهد آورد زیر نظر داریم و پس از آن درباره گسترش روابط با ایران تصمیم گیری خواهیم کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet