Print Friendly, PDF & Email
راز افزایش”ترددهای مشکوک”به ایران چیست؟/تست افکارعمومی‌ایران پس از”برجام”، مهم ترین‌هدف‌استراو
کارشناسان معتقدند هدف اصلی این سفرها برآورد افکار عمومی ایران درباره برجام و انتخابات است/ ترددهای زیادی در پوشش کنفرانس‌های علمی و روابط دانشگاهی به ایران در حال انجام است

جک استراو وزیر امورخارجه سابق و نماینده فعلی پارلمان انگلیس از روز یک شنبه به همراه خانواده خود وارد ایران شده و نخست به شهر یزد سفر کرده است.

گفته می شود جک استراو در هتل باغ مشیرالممالک یزد اقامت کرده و مشغول بازدید از آثار تاریخی و قدیمی شهر یزد و نیز مراسم و آیین های سنتی یزد در ایام محرم است.

گزارش ها حاکی است جک استراو در ادامه سفر خود به ایران به شهر شیراز سفر خواهد کرد.

در حالی که استراو یک چهره شناخته شده انگلیسی و هم اکنون یکی از رابط های اصلی اطلاعاتی انگلستان با محیط داخلی ایران است، تلاش برای عادی سازی این سفر به شدت نگران کننده به نظر می رسد.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در اظهار نظری عجیب سفر جک استراو به ایران را سفری شخصی و در تور گردشگری قلمداد کرده است.

سفر استراو البته فقط یکی از نمونه هایی از مسئله نگران کننده «افزایش ترددهای مشکوک» به ایران است.

شواهد بیشتری در ماه های گذشته به دست آمده که نشان می دهد گویا بخشی از پروژه نفوذ در قالب سفرهای مشکوک گردشگری و تجاری به ایران در حال رخ دادن است؛ برای نمونه همین چندی پیش شاهد گشت و گذار ۱۴ روزه یک خبرنگار اسرائیلی در ایران بودیم، وی در این سفر گزارش هایی برای روزنامه یدیعوت آحارانوت تهیه کرده بود.

هیئت های تجاری آمریکا به راحتی به ایران سفر کرده و در رستوران های تهران جشن می گیرند، توماس اردبرینک خبرنگار نیویورک تایمز در تهران در ارتباط با سفر یک هیات تجاری آمریکایی در اوائل امسال به تهران نوشته است: «تاجران آمریکایی آزادانه در خیابان های تهران قدم می زنند و آب هویج می خورند و …»‌.

همچنین در ماه های گذشته تعداد زیادی از ایرانیان شاغل در اندیشکده های غربی وارد ایران شده و برای کارفرمایان خود گزارش هایی از محیط داخلی ایران تهیه کرده اند.

کارشناسان اطلاعاتی در تهران عقیده دارند هدف اصلی این سفرها برآورد افکار عمومی ایران درباره دو مسئله برجام و انتخابات است.

دو سال پیش نیز رئیس هیئت پارلمانی اروپا در سفر به تهران با دو تن از محکومان امنیتی فتنه ۸۸ ملاقات کرد.

«ایران هسته ای» مطلع شده است که همچنین ترددهای زیادی در پوشش کنفرانس های علمی و روابط دانشگاهی به ایران در حال انجام است.

شرکت های متعدد غربی از جمله برندهای امریکایی هم در تلاش برای افتتاح نمایندگی های خود درایران هستند.

در حالی که ظاهرا دستگاه سیاست خارجی کشور نسبت به عمق تهدید ناشی از «رها شدن مرزهای کشور» بی توجه است، ضرورت دارد این مسئله در دستور کار دستگاه های امنیتی کشور قرار گیرد.
منبع:ایران هسته ای

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet