Print Friendly, PDF & Email
در گفت‌وگو پایگاه ۵۹۸ با کارشناس مسائل سوریه مطرح شد:
دکتر هانی زاده افزود: نکته قابل توجه این است که آمریکایی ها و اسرائیلی ها در دادن اطلاعات به گروهک های تروریستی نقش مهمی دارند به این مفهوم که اسرائیل از طریق جاسوسان و عوامل اطلاعاتی و همچنین رصد ماهواره ای محل حضور نیروهای ایرانی را به گروهک های تروریستی گزارش داده و آنها این نیروها را مورد هدف قرار می دهند.
دکتر حسن هانی زاده کارشناس مسائل جهان عرب و کشور سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل پایگاه ۵۹۸ در رابطه با افزایش تعداد شهدای ایرانی مدافع حرم اظهار داشت: روسیه با استفاده از هواپیماهای پیشرفته توانسته است ضرباتی به داعش و جبهه النصره و گروهک های تروریستی وارد نماید لذا این گروهک ها برای انتقام گیری از شکست هایی که به آنها تحمیل شده است نیروهای ایرانی و مدافعان حرم را مورد حمله قرار داده و این حملات را افزایش پیدا کرده است تا هزینه شکست خود را جبران نمایند و وانمود کنند همچنان ابتکار عمل میدانی را در دست دارند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که آمریکایی ها و اسرائیلی ها در دادن اطلاعات به گروهک های تروریستی نقش مهمی دارند به این مفهوم که اسرائیل از طریق جاسوسان و عوامل اطلاعاتی و همچنین رصد ماهواره ای  محل حضور نیروهای ایرانی را به گروهک های تروریستی گزارش داده و آنها این نیروها را مورد هدف قرار می دهند. لذا طبیعی است وقتی گروهک های تروریستی با شکست مواجه می شوند دامنه حملات خود را پیرامون نیروهای ایرانی تشدید می کنند.هانی زاده در رابطه با آینده سوریه، گفت: به نظر می رسد با توجه به موفقیتهای نیروهای هوایی روسیه در سوریه و به هلاکت رساندن بیش از ۸۰۰ نفر از اعضای گروهک های تروریستی و بمباران چندین پایگاه آموزشی مربوط به داعش و جبهه النصره از سوی نیروی هوایی روسیه، گروهک های تروریستی در حال شکست در سوریه هستند و وضعیت سوریه به گونه ای است که بر اساس فرمول ایران و روسیه در آینده شکل خواهد گرفت ضمن اینکه رویکرد جامعه جهانی در حال حاضر بر این است که ایران را در زمینه حل بحران سوریه مشارکت دهند.

ایشان تصریح کردند: به نظر می رسد بحران سوریه تا پایان سال جاری میلادی و یا حداکثر طی ۶ ماه آینده به یک سرانجامی خواهد رسید و تمام تلاش روسیه این است که از طریق حمله هوایی به گروهک های تروریستی آنان را در یک فرآیند زمانی کوتاه نابود نماید و بعد از آن به سراغ راهکار سیاسی بروند. در راهکار سیاسی ایران و روسیه، ایجاد یک دولت انتقالی و کمک به دولت سوریه برای ایجاد همگرایی با گروه های غیر مسلح مخالف دولت سوریه برنامه ریزی شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ارتباط با نقش عربستان و ترکیه در آینده سوریه بیان کرد: از آغاز بحران سوریه در ۱۵ مارس ۲۰۱۱ ترکیه قطر و عربستان یک مثلث تخریبی علیه سوریه تشکیل دادند. عربستان و قطر در طول چهار سال گذشته ۳۶ میلیارد دلار کمک مالی در اختیار داعش و جبهه النصره قرار دادند و ترکیه هم کمک های لجستیکی و اطلاعاتی زیادی در اختیار این گروهک ها قرار داد

وی ادامه داد: با توجه به طولانی شدن بحران سوریه و اضافه شدن بحران جدیدی به نام موج مهاجرت آوارگان سوری به سمت کشورهای اروپایی به نظر می رسد هم اتحادیه اروپا و هم آمریکا به دنبال راهکار سیاسی هستند و سیاست های ترکیه و قطر و عربستان شکست خورده است.

وی در پایان درباره احتمال حضور روسیه در عراق برای نابودی گروهک های تروریستی گفت: اکنون مذاکرات میان دولت حیدرالعبادی و روسیه برقرار است که دولت عراق در آینده از روسیه در خواست کند برای آزاد سازی شهرهای عراق به کمک این کشور بشتابد و روسیه هم آمادگی خود را برای سرکوب گروهک های تروریستی در عراق اعلام کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet