Print Friendly, PDF & Email

سردبیر روزنامه رسالت متهم کردن برخی رسانه‌ها به عنوان «پلیس مخفی» را فرار از پاسخگویی به نقدها دانست و گفت: هیچ رسانه‌ای در کشور در حاشیه امن نیست و همگی در برابر قانون مساوی هستند و دستگاه قضا در این مورد مسئولانه عمل می‌کند.

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت: رئیس جمهور در برابر نقد صبوری و با منتقدین مهربانی کند.

وی با اشاره به سخنان امروز رئیس جمهور گفت: اینکه نقد از دولت را «اتهام»، «تخریب»، «تهمت» و «دروغ» تلقی بکنند منصفانه نیست. همچنین منتقدین را با عباراتی چون افراطی، بی‌شناسنامه، بی‌اخلاق و بی‌سواد بنوازند و نهایتاً بفرمایند بروند به جهنم مشفقانه نیست. آقای روحانی قدری صبوری کنند شاید در نقدها روش اصلاح سیاست‌های غلط دولت را پیدا کنند.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شعار امسال نمایشگاه مطبوعات گفت: دولت شعار امسال نمایشگاه را نقد منصفانه و پاسخ مسئولانه نامگذاری کرده است. این شعار خوبی است. خوب بود رئیس جمهور در این نمایشگاه پاسخ مسئولانه به نقد منصفانه مطبوعات می‌دادند.

انبارلویی متهم کردن برخی رسانه‌ها به عنوان «پلیس مخفی» را فرار از پاسخگویی به نقدها دانست و گفت: هیچ رسانه‌ای در کشور در حاشیه امن نیست. همگی در برابر قانون مساوی هستند. دستگاه قضا در این مورد مسئولانه عمل می‌کند ضمن اینکه هیئت منصفانه به عنوان نماینده افکار عمومی در دادگاه مطبوعات عمل می‌کند.

سردبیر روزنامه رسالت اضافه کرد: رئیس جمهور اگر اعتراض به دستگاه قضایی دارد این دخالت در امر قضا و نقض قانون اساسی است. ایشان نباید فراموش کنند که در جمهوری اسلامی قوا مستقل هستند و دخالت در امور قوا بازگشت به دورانی است که از آن عبور کرده‌ایم.

وی با گله از رئیس جمهور در مورد عدم واکنش درست در برابر شبکه نفوذ دشمن در رسانه‌های کشور گفت: آقای روحانی خوب می‌دانند روزنامه‌نگاران فراری که در غائله ۱۸ تیر ۷۸ و نیز فتنه ۸۸ به غرب پناهنده شدند اتاق فکر تشکیل دادند و با نفوذی‌ها در رسانه‌های داخل ارتباط دارند این امر موجب شده تیتر شب رادیو آمریکا و رادیو بی‌بی‌سی گاهی با برخی رسانه‌ها در داخل فردای آن روز کاملاً انطباق داشته باشد.

انبارلویی ادامه داد: این فضاحت را مردم عادی هم تشخیص می‌دهند که یک بده بستان در این میانه برقرار است چرا ایشان در بیانات خود به این افتضاح رسانه‌ای اشاره نکردند؟ چرا از وزارت اطلاعات نمی‌خواهند به جای نصیحت به این جماعت وفق و وظایف ذاتی خود با آن برخورد کنند؟

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به پروژه نفوذ در مدیریت سایبری که اخیراً توسط رسانه‌های مستقل فاش شده گفت: رئیس جمهور محترم باید به پدیده نفوذ در پسابرجام حساس باشد و هشدارهای دلسوزان نظام را جدی بگیرد.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی افزود: رئیس جمهور امروز باید توضیح می‌داد «نزار ذکا» مدیر منطقه‌ای آژانس توسعه فراملی آمریکا در تهران چه می‌کرده است. نفوذ او در مدیریت سایبری از طریق چه کسانی صورت گرفته است، مناسبات او با وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی چیست؟

وی گفت: رئیس جمهور سوگند خورده است که حافظ استقلال کشور باشد. این استقلال در حوزه رسانه چگونه تعریف می‌شود و ایشان چگونه وظیفه خود را درباره صیانت از استقلال کشور انجام می‌دهند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه مراسم بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه تعطیل و توقیف باید آخرین واژه های مرتبط با رسانه باشد، گفت: معنا ندارد رسانه‌ای برای همیشه حاشیه امنیت داشته باشد و یا به جای اطلاع رسانی، نقش پلیس مخفی را نیز ایفا کند و شما از محتوای آن آگاه شوید که فردا چه کسی بازداشت خواهد شد و کجا تعطیل می‌شود و یا آبروی چه کسی ریخته خواهد شد.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet