Print Friendly, PDF & Email
رئیس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز تاسف از احتمال قطع همکاری‌های اقتصادی این کشور با روسیه، اعلام کرد که همتای روسی وی به تماس تلفنی او پاسخ نداده است.

به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «النشره» خبر داد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، پنجشنبه در سخنانی از نحوه تعامل همتای روسی‌ وی در پی سرنگونی جنگنده روسی، ابراز تاسف کرد و خبر داد «ولادیمیر پوتین» به تماس تلفنی او پاسخ نداده است.

اردوغان تأکید کرد که ترکیه در صورتی‌که می‌دانست جنگنده سرنگون شده روسی است، به شیوه‌ای دیگر برخورد می‌کرد.

اردوغان در واکنش به تأکید دولت روسیه درباره لغو پروژه‌های مشترک این کشور با ترکیه،خاطرنشان کرد واکنش مسکو به سرنگونی جنگنده‌ روسی که «حریم هوایی ترکیه را نقض کرد»، «احساسی و نامناسب» است.

در حالی‌که جنگ لفظی بین مسکو و آنکارا تشدید شده است، اردوغان اتهام‌‌های روسیه را مبنی بر اینکه ترکیه از داعش در سوریه نفت و گاز می‌خرد، رد کرد و مدعی شد «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و حامیان آن از جمله مسکو، تامین کننده مالی و نظامی واقعی این گروه تروریستی هستند.

به باور برخی از تحلیلگران ، سرنگونی جنگنده روسی در سه‌شنبه گذشته یکی از خطرناک‌ترین درگیری‌های علنی بین یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه از بیش از نیم قرن گذشته است و همین امر تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با عناصر تروریستی داعش را پیچیده‌تر کرده است.

اردوغان گفت: «ما متحدان استراتژیک هستیم، آنها می‌گویند پروژه‌های مشترک متوقف و روابط قطع خواهد شد ولی این شیوه‌ها برای سیاسیون مناسب نیست.»

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet