Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی از اقدام نظامی لندن در سوریه بشدت انتقاد و آن را «غیرقانونی» توصیف کرد و گفت، پاریس و انگلیس خود نوک پیکان حمایت از تروریسم هستند.

صراط:  رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی از اقدام نظامی لندن در سوریه بشدت انتقاد و آن را «غیرقانونی» توصیف کرد و گفت، پاریس و انگلیس خود نوک پیکان حمایت از تروریسم هستند.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه چند روز پس از آغاز حملات هوایی انگلیس در سوریه که ادعا می‌شود علیه داعش انجام می‌شود، با نشریه انگلیسی «ساندی‌تایمز» گفت‌وگو و این اقدام انگلیس را غیرقانونی و محکوم به شکست توصیف کرد.

اسد در این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه انگلیس و فرانسه از ابتدای بحران نوک پیکان حمایت از تروریست‌ها در سوریه بوده‌اند، گفت که حملات هوایی انگلیس و فرانسه به داعش نتنها هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت بلکه زیان‌بار هم خواهد بود.

رئیس‌جمهوری سوریه این اقدام لندن و پاریس را غیرقانونی و در حمایت از تروریسم دانست زیرا به گفته او گروه‌های تروریستی مانند غده سرطانی می‌مانند… غده سرطانی با مجروح کردن آن درمان نمیشود بلکه باید آن را ریشه‌کن کرد و درآورد.

اسد یادآوری کرد: انگلیس و فرانسه امروز هیچ اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند و حتی هیچ درک و ایده‌ای برای چگونه شکست دادن آن در اختیار ندارند.

رئیس‌جمهور سوریه ادعای «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر حضور ۷۰ هزار جنگجوی میانه‌رو در سوریه، را قسمتی از سریال طنز او دانست که به جای دادن اطلاعات واقعی، اطلاعات کذب می‌دهد… و یادآوری کرد که روسیه قبلا از غربی‌ها خواسته بود که اطلاعات این افراد و فرماندهان آنان را [برای هماهنگی] به مسکو بدهند اما غربی‌ها پاسخش را ندادند.

اسد همچنین ائتلاف آمریکاییی موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، اشاره کرد و گفت، این ائتلاف فرضی و وهمی است و هیچ دستاوری کسب نکرده و سوریه وقت خود را با بحث درباره اینکه این ائتلاف چه کرده، تلف نمی‌کند زیرا سوریه پیش از این مبارزه با تروریسم را آغاز کرده و بی‌توجه به قدرتهای جهانی به این مبارزه ادامه می‌دهد.

اسد توضیح داد که حمایتی که تروریست‌ها از چند کشور دریافت می‌کنند، علت اصلی طولانی شدن بحران و پیچیده شدن آن است و گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله داعش و جبهة النصره یکی هستند چون همه آنها بر اساس ایدئولوژی تاریک منحرف وهابیت فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet