Print Friendly, PDF & Email

/ شهید سمیر قنطار از فرماندهان مقاومت لبنان و کسی که به خاطر سه دهه اسارت درزندانهای صهیونیست ها، لقب مردمی سردار اسیران لبنانی گرفت، دلایل قابل توجهی برای عزیمت خود به جرامانای سوریه و استقرار در آن منطقه ارائه کرده بود

به گزارش «نسیم» به نقل از العالم، تارنمای روزنامه عرب زبان الاخبار امروز( دوشنبه ) در گزارشی نوشت که اسرائیل سمیر قنطار سمبل مقاومت بلندی های جولان را ترور کرد ولی نخواهد توانست مقاومت را از پای درآورد و همرزمان شهید قنطار می گویند که شهادت وی قدرت و قوت بیشتری به مقاومت خواهد داد.

قنطارپیش از شهادت خود در مصاحبه ای گفته بود: ” بلندی های جولان محل خوبی برای فعالیت است ولی وضعیت جغرافیائی سختی دارد اما ما به مقاومت خود در این بلندی ها ادامه داده و ضربات سنگینی به اسرائیل وارد خواهیم کرد.”

قنطار در پاسخ به این سؤال که چرا منطقه جرمانا را برای فعالیت خود انتخاب کرده است می گوید: منطقه جرمانا به بلندی های جولان هم نزدیک است و هم دور. شلوغ هم هست ولی آرام نیز است و من می توانم در این منطقه یک تشکیلات” مقاومت ” ایجاد کنم.

الاخبار در گزارشی از شرایط نخستین روزهای ورود شهید قنطار به منطقه جرمانا می نویسد :  قنطار شبانگاه ۲ دسامبر ۲۰۱۳ از لبنان فوراً به منطقه جرمانا در جنوب دمشق سفر کرد و در قهوه خانه ای نزدیک میدان السیوف به همراه همرزم شهیدش موفق بدریه معروف به ابوعناد و یک نفر دیگر گرداگرد یک میز نشستند و قنطار نقشه هوائی بلندی های جولان را روی میز گذاشت، انگشتان خود را روی آن حرکت داد و چند موضع اسرائیل و ۲ روستای اشغالی مجدل شمس و عین قنیا را با انگشت نشان داد و گفت : اینجاها محل خوبی برای فعالیت است ولی موقعیت جغرافیائی سختی دارد، اما ما یک تشکیلات مقاومت ایجاد خواهیم کرد و به اسرائیل ضربات سنگینی وارد خواهیم کرد.”

چند روز نگذشته بود که مقاومت بلندی های جولان با یک بمب یک دستگاه گشتی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد و مارس ۲۰۱۴ نیز چند موشک به سوی موضع نظامیان صهیونیست در منطقه جبل الشیخ شلیک کرد و این در حالی بود که حمایت اطلاعاتی و تسلیحاتی اسرائیل از تروریست های فعال در جنوب سوریه و انتقال تروریست های زخمی به فلسطین اشغالی  از حالت خفا بیرون آمده و آشکار شده بود . شش ماه نگذشته بود که یک هواپیمای بدون سرنشین در روز ۱۷ ژوئن در منطقه دورین نزدیک جاده قنیطره – دمشق ابوعناد را هنگام انتقال چند موشک کاتیوشا شهید کرد.

قنطار پس از ترور همرزمش ناامید نشد و به تلاش خود برای ایجاد تشکیلات مقاومت در بلندی های جولان با کمک گرفتن از ساکنان این بلندی های اشغالی ادامه داد و اسرائیل نیز روز به روز نگران تر می شد. مقاومت ماه اوت ۲۰۱۴ بار دیگر چند موشک به مواضع اسرائیل در جولان شلیک کرد. منبعی نزدیک به مقاومت سوریه اعلام می کند که اسرائیل اواخر سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت که سران مقاومت سوریه را ترور کند تا مانع تبدیل شدن جبهه جولان به جبهه جنگ فرسایشی شود و همچنین حمایت خود از گروه های تروریستی را افزایش داد تا بخش های بسیار بیشتری از مناطق مرزی جولان را اشغال کند . مناطق حضر و بخش شمالی قنیطره به صحنه عملیات و فعالیت مقاومت تبدیل شده بود و تروریست ها با وجود تلاش های مکرر نتوانستند این مناطق را تصرف کنند.

اسرائیل روز ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵ با سوء استفاده از حضور گروهی از اعضای مقاومت در روستاهای مناطق جبل الشیخ و حضر ۲ دستگاه خودروی حامل ۶ عضو مقاومت را از جمله جهاد مغنیه ، محمد عیسی و یک فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را بمباران کرد.

حزب الله لبنان نیز سه روز بعد یک گشتی ارتش اسرائیل را در مزارع شبعا هدف قرار داد و چند نظامی صهیونیستی را به هلاکت رساند.

دراین گزارش درباره آخرین ساعت های حضور سمیر قنطار درسوریه و منطقه جرمانا آمده است:  قنطار جمعه شب گذشته از لبنان وارد سوریه شد و در ساختمانی ۵ طبقه در منطقه الحمصی نزدیک جرمانا اقامت کرد و فرحان الشعلان (ابوسعید) همرزم قنطار نیز در این ساختمان سکونت می کرد. سمیر ۱۲ ساعت در این ساختمان بود تا اینکه هواپیماهای اسرائیلی از فراز دریاچه طبریا در بلندی های جولان ۴ موشک به ساختمان محل اقامت قنطار شلیک کردند و موشک ها دقیقاً به هدف اصابت کردند و در این حمله قنطار، ابوسعید و “تیسیر نعسو” محافظ ابوسعید شهید شدند و بیش از ۲۰ نفر نیز زخمی شدند ولی ساختمان های مجاور هیچ آسیبی ندیدند.

یکی از نیروهای گارد حفاظت از دمشق که محل خدمتش در نزدیکی ساختمان قنطار بود ، می گوید : ما هنگام بیرون کشیدن پیکرها از زیر آوار طبقه دوم باقیمانده های سفره شام را دیدیم که آن ، شام آخر آنها بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet