Print Friendly, PDF & Email
وزارت کشور عربستان تایید کرد؛
وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد. شبکه خبری «العربیه»، خبر داد بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه ۴۶ متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در ۱۲ منطقه در عربستان اجرا شده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه ۵۹۸، وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد.

شبکه خبری «العربیه»، خبر داد بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه ۴۶ متهم دیگر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در ۱۲ منطقه در عربستان اجرا شده است.

در میان افرادی که وزارت کشور عربستان می‌گوید آنها را اعدام کرده «فارس آل شویل الزهرانی» نیز به چشم می‌خورد که از اعضای شناخته شده القاعده در عربستان به شمار می‌رود.

این در حالی است که برادر شیخ نمر «محمد النمر» هنوز اطلاعاتی درباره این خبر ارائه نداده است، او معمولا اخبار مربوط به برادرش را در صفحه خود در توییتر منتشر می‌کند.

در حالی که اتهامات وارد شده به شیخ نمر مربوط به فعالیت‌های سیاسی و حقوق بشری او بوده ریاض با قرار دادن نام او در کنار نام افرادی که دست به فعالیت‌های تروریستی زده‌اند مدعی شده که او یک تروریست بوده است.

شیخ نمر باقر النمر متولد سال ۱۳۷۹ هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است.

او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۳ دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد (جزئیات بیشتر).

در کمتر از سه ماه پیش وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرد، که این به معنای مجوز به وزارت کشور برای اعدام شیخ نمر تنها با امضای «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای اجرای حکم اعدام بود.

حکم اعدام شیخ نمر بارها از سوی سازمان‌های حقوق بشری محکوم شده و از عربستان خواسته شده بود که این حکم را اجرا نکند.

به گزارش پایگاه ۵۹۸، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستانی که به‌ سبب حمایت از حقوق مشروع و پایمال شده شیعیان صبح امروز توسط حکومت آل سعود اعدام شد با صدور بیانیه ای اعدام این روحانی شجاع را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

در کمال تاسف باخبر شدیم رهبر شیعیان عربستان آیت الله شیخ باقر النمر به دست حکام سفاک آل سعود به شهادت رسید.

ایشان که با مدیریت منطقی و الهی خود توانسته بود خون تازه ای در رگ‌های شیعیان عربستان جاری کند خار چشم آل سعود بود که اکنون در جوار رحمت حق آرمیده است.

رژیم خونخوار سعودی که اکنون رو به اضمحلال قرار گرفته است و برای ادامه حیات خود دست به هرکاری از جمله حمله به یمن، کودک کشی، سرکوب و اعدام مخالفین و … می زند باید بداند که کاسه ی صبر آزادگان جهان لبریز گشته است و اراده های برای نابودی آل سعود محکم تر گشته است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور ضمن عرض تسلیت این واقعه ی هولناک به ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای و سایر مراجع معظم تقلید و شیعیان و آزادگان جهان،عموم مردم انقلابی کشورمان را به برپایی تجمع برابر سفارت عربستان دعوت می کند.

زمان قطعی این تجمع متعاقبا اعلام خواهد شد.

وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّاللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet