Print Friendly, PDF & Email

این اعجوبه جاسوسی و خیانت تاریخ معاصر ایران، قبل از مرگ خود، از ملکه الیزابت انگلستان نشان درجه عالی گرفت و در سن ۵۸ سالگی به مرض سرطان در اروپا درگذشت.

موسسه راهبردی دیده بان، امیراسدالله علم، فرزند محمدابراهیم خان شوکت الملک، در سال ۱۲۹۸ ش در بیرجند متولدشد. از تحصیلات این خان زاده ی متمول بیرجندی ، اطلاع صحیحی در دست نیست . احتمالاً تحصیلات او بیش از دیپلم کشاورزی ادامه نیافت؛ هر چند در بیوگرافی های رسمی از او با عنوان مهندس یاد کرده اند. امیراسدالله علم به توصیه پدرش، در سال ۱۳۱۸ ، پس از ازدواج

علی قوام، پسر ابراهیم خان قوام الملک شیرازی با اشرف پهلوی، در سن ۲۰ سا لگی با ملک تاج، دومین دختر قوام ، ازدواج کرد و بدینسان ارتباطات عمیقِ ایران با پیوندهای خویشاوندی و اشرافیت اطلاعاتی تحکیم یافت.

پیشینه ی خانوادگی اسدالله علم، به اسماعیل خان خزیمه، از رجال اواخر صفویه و اوایل سلطنت نادرشاه افشار، در سال” ۱۱۴۴ ق” برمی گردد که حکومت قائن و فراه را در دست داشت و پس از آن،در سال ۱۱۴۶” ق” به حکومت کهگیلویه و بهبهان رسید. معهذا، تاریخ واقعی این دودمان با بلوای امیرعلم خان Tپسر اسماعیل خان خزیمه آغاز می شود. او که نامش در تاریخ به عنوان چهره ای خونخوار ثبت شده، در دوران انقراض افشاریه به ترکتازی در خطه شمال شرقی و شرق ایران، ،پرداخت و دعوی سلطنت کرد و در توطئه کور کردن شاهرخ افشار نیز دست داشت و بسیاری از قدرتمندان منطقه را به قتل رساند و یا مانند جعفرخان، رئیس ایل کُرد میانلو را کور کرد.

به هرحال، اقتدار واقعی این دودمان، به دوران محمدشاه و ناصرالدین شاه قاجار ، که بر سرهرات بین ایران و انگلستان جنگ در گرفت و به جدایی این منطقه از ایران انجامید، برمی گردد که در این زمان، منطقه حساس قائنات، حکومت با امیراسدالله علم حسام الدوله بود. این وقایع باعث شد تا انگلیسی ها، ضمن تدوین استراتژی تقویت حکومت محلی، با توجه به آشفتگی حکومت

مرکزی قاجار و نفوذ روسیه تزاری در آن، حکومت محلی قائن را به مرکز ثقل سیاست بریتانیا در اتفاقات تاریخی ۱۹۰۰منطقه تبدیل کرده و از خاندان علم، به عنوان پایگاهی قدرتمند در منطقه بهره برداری کنند . در این رابطه بود که دولت انگلستان پیوندهای پنهانی با امیرعلم خان سوم حشمت الملک برقرار کرد و چنین مقرر داشت که با پول انگلیس یک ارتش محلی زیر فرمان حشمت الملک علم تأسیس شود.انگلستان نظم منطقه را تأمین کند و در عین حال سدی در برابر مشت آهنین و به عنوان توسعه طلبی روسیه تزاری به حریم امپراطوری انگلستان باشد.در پی این سیاست، خاندان علم سلطه ی بی رقیب خود را بر سراسر خطه ی شرقی ایران برقرار ساخت و با سرکوب یا تطمیع سران طوایف از جمله ایلات زعفرانلو، شادو، جلالی، افشار و … به یک دولت واقعی خودمختار بدل شد.

پس از مرگ امیرعلم خان حشمت الملک و پسرش محمد اسماعیل شوکت الملک اول،حکومت قائن به پسر کوچکش امیرابراهیم خان علم شوکت الملک دوم رسید.ابراهیم علم، قائنات و شرق کشور را پایگاه مطمئنی برای انگلیس قرارداد و عمیق ترین وگسترده ترین مناسبات را با استعمار انگلیس برقرار ساخت و در دوران رضاخان به مقام های مهمی رسید. وی در سال ۱۳۲۳ ش درگذشت و امیراسدالله علم، تنها پسر او، وارث خان نشین قائن شد،که آخرین فصل تاریخ پیوند های شوم این دودمان را با استعمار بیگانه ورق زد و جایگاهی برتر از پیشینیان خود کسب کرد.

اسدالله علم در اوایل دهه ی ۲۰ در مکتب جاسوسی و توطئه گری تجربه ها اندوخت . در این سال ها، در ارتباط فعال با سرویس اطلاعاتی بریتانیا، نقش حساسی در عملیات جاسوسی به ویژه در تهران و شرق و جنوب ایران، ایفاء کرد و در رأس شبکه ای از عوامل اینتلیجنت سرویس قرارگرفت و در سن ۲۶ سالگی، به فرمانداری کل بلوچستان منصوب شد و پس از آن نیز، چند بار به وزارت رسید و با نقش فعالی که در کودتای آمریکایی، انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ایفا کر د، ازمحمدرضا پهلوی مبلغ یک میلیون دلار پاداش دریافت کرد.پس از کودتای آمریکایی – انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ ش، ابتدا فضل الله زاهدی را کنار زد وجایگزین او شد و اعتماد آمریکایی ها را نیز به دست آورد و سپس مدیرکل حزب مردم شد و در نهایت فرمانروایی دربار پهلوی را به عهده گرفت. اسدالله علم که از مشاورت و هدایت هوشیارانه شاپور ریپورتر برخوردار بود، به عنوان یکی از اصلی ترین رابط های شاه با عالی ترین مقامات سیاست باز آمریکا و انگلستان عمل می کرد و یکی از عوامل وحدت بخش این مثلث سلطه بر ایران بود.او کسی است که در زمان نخست وزیری خود ، مجری اصلاحات ارضی و انقلاب سفید می باشد.

انگلیسهااربابماهستند

آمریکایی ها در ایران ننگ سرکوب و کشتار قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را در تاریخ به نام خود ثبت کرد.اسدالله علم در سایه حمایت پیدا و پنهان سازمان های جاسوسی غرب، به مرد اول سیاست ایران بعد از شاه معدوم ارتقاء یافت و در مسائل کلان کشور، مجری سیاست بیگانگان بود؛ که این حرکت را در سایه ی مشاغلی چون:

سرپرستی املاک و مستغلات پهلوی . آجودانی مخصوص شاه . نماینده ی منتخب شاه در هیأت مدیره بنیاد پهلوی . دبیرکلی حزب مردم . ریاست دانشگاه پهلوی شیراز . عضویت در شورای عالی تقسیم املاک سلطنتی . عضویت در هیأت مدیره بنگاه ترجمه و نشر کتاب . ریاست هیأت امنای دانشگاه مشهد . عضویت در هیأت مدیره سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی . عضویت در هیأت امنای بنیاد فرهنگی ملکه پهلوی . مدیرعامل کمیته ملی پیکار جهانی با بیسوادی و … دنبال می کرد.

این اعجوبه جاسوسی و خیانت تاریخ معاصر ایران، قبل از مرگ خود، از ملکه الیزابت انگلستان نشان درجه عالی گرفت و در ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ در سن ۵۸ سالگی به مرض سرطان در اروپا درگذشت.

سند زیر، اعتراف وی به نوکری برایِ انگلیس است:

 

sssss

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet