Print Friendly, PDF & Email
مسئولان ارشد وزارت نفت در فاصله یکی دو روز، آمارهای متناقضی از میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران اعلام کرده‌اند که به نظر می‌رسد اصرار بر اعلام افزایش صادرات، دلیل تناقض آمارها باشد.

گروه اقتصادی مشرق – رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت در نخستین نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه صنعت نفت اظهار داشت: در حال حاضر خوشحالم که اعلام کنم در ماه آوریل متوسط صادرات ما از مرز ۲ میلیون بشکه در روز گذشته و به ۲٫۱ میلیون بشکه نزدیک شده است.

ایرنا هم به نقل از جوادی نوشته است: صادرات نفت ایران در اردیبهشت ماه به روزانه دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه رسید.

این در حالی است که قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت، رقم واقعی صادرات نفت خام کشور را ۱۰۰ هزار بشکه کمتر از رئیسش عنوان کرده و گفته است: صادرات نفت خام ایران به دو میلیون بشکه در روز رسیده است.

در مورد میعانات گازی نیز آمار و ارقام متفاوتی از سوی مسئولان وزارت نفت ارائه شده است.

جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت در این باره گفته است: میزان صادرات میعانات گازی در دوران تحریم روزانه ۲۵۰ هزار بشکه بود که امروز از مرز ۴۰۰ هزار بشکه در روز عبور کرده است.

اما محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت کاملا متفاوت از جوادی درباره رقم صادرات میعانات گازی کشور سخن گفته و اعلام کرده است: قبل از تحریم صادرات میعانات گازی ما ۵۰۰ هزار بشکه بوده و الان نیز همین میزان را صادر می‌کنیم.

آمار متناقض از صادرات نفت ایرانبیژن زنگنه وزیر نفت نیز آمار دیگری بیان کرده و گفته است: مجموع صادرات نفت خام و میعانات گازی به ٢ میلیون و ۴۵٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

این در حالی است که قمصری رقم مجموع صادرات نفت و میعانات گازی را ۵۰ هزار بشکه بیشتر از زنگنه بیان کرده است.

لازم به ذکر است هفته گذشته مسعود میرکاظمی عضو کمیسیون انرژی مجلسبا بیان اینکه صادرات نفت ایران به ۲ میلیون بشکه در روز نرسیده گفته بود: اگر مجبور شویم اسناد محرمانه در این زمینه را منتشر می‌کنیم.

در هفته‌های اخیر به دنبال بالا گرفتن انتقادات از نحوه اجرای برجام و عملی نشدن تعهدات آمریکا، مسئولان دولت بر افزایش صادرات نفت به عنوان مهمترین دستاورد برجام اشاره  و به همین علت سرعت در ارائه آمار را فدای دقت کرده اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet