Print Friendly, PDF & Email

ظریف باز هم از استناد به « متن برجام» فرار کرد/ «کلی گویی» درباره ابهام در رفع تحریم ها، محور اصلی سخنان ظریف در مجلس/ ترک جلسه کمیسیون برجام توسط ظریف، پس از چندین بار غیبت!

ظریف در این جلسه نسبت به سوالات نمایندگان درباره باقی ماندن برخی تحریم ها نیز پاسخ مشخص و قانع کننده ای نداد و بدون آنکه تلاش کند تا با استناد به متن برجام پاسخی ارائه کند، با توضیحات کلی و بعضا مبهم، نگرانی های کارشناسان و افکار عمومی در این باره را بیشتر کرد.
 سرانجام محمد جواد ظریف پس از ده روز از آغاز جلسات ویژه کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی، تصمیم گرفت جهت پاسخگویی بابت توافق وین به جمع نمایندگان برود ولی در عین حال در همین جلسه هم تا پایان جلسه باقی نماند و به بهانه حضور در یک جلسه دیگر، کمیسیون ویژه را ترک کرد!
به گزارش، جلسات کمیسیون ویژه برجام مجلس که از حدود ده روز پیش  با حضور چهره های مختلف موافق و مخالف برجام در حال برگزاری است، بالاخره شاهد حضور وزیر امور خارجه نیز بود اما وی ترجیح داد تا آخر در همین یک جلسه نیز باقی نمانده و با بیان اینکه هر چه بعد از من آقایان عراقچی و روانچی بگویند قبول دارم، جلسه را ترک کند.
این در حالی است که پیش از این نیز همزمان با حضور عراقچی در یکی از جلسات کمیسیون برجام مجلس، ظریف به بهانه رونمایی از آثار هنری استاد فرشچیان از حضور در این جلسه خودداری کرده بود!
از دیگر نکات مهم این جلسه که از طریق شبکه خبر پخش شد، عصبانیت ظریف در پاسخ به برخی سوالات نمایندگان و هم چنین بیان پاسخ های تکراری بود که تا کنون بارها مطرح شده اما همان پاسخ ها با اشکالات فنی- حقوقی متعددی مواجه هستند.
این در حالی است که ظریف در این جلسه نسبت به سوالات نمایندگان درباره باقی ماندن برخی تحریم ها نیز پاسخ مشخص و قانع کننده ای نداد و بدون آنکه تلاش کند تا با استناد به متن برجام پاسخی ارائه کند، با توضیحات کلی و بعضا مبهم، نگرانی های کارشناسان و افکار عمومی در این باره را بیشتر کرد.
ظریف هم چنین در بخش های پایانی سخنان خود نیز در واکنش به سوال یکی از نمایندگان درباره بی اثر بودن توافق ژنو نسبت به زندگی اقتصادی مردم و همچنین سقوط بورس، با پاسخ های سیاسی و فریاد زدن نشان داد تیم مذاکره کننده هسته ای نیز همچون رسانه های حامی دولت ترجیح می دهد به جای پاسخ منطقی و مستدلی برای انتقادات فنی- کارشناسی مطرح شده به برجام و اثرات معکوس آن بر وضع اقتصادی جامعه، تنها با هیاهو و پاسخ های تکراری، توجه افکار عمومی از وضعیت «لغو تحریم ها» را به مسایل حاشیه ای و سیاسی سوق دهد.
به نظر می رسد چاره کار واضح و روشن است، منتقدین با استناد به متن رسمی و موجود برجام، از عدم لغو تحریم ها می گویند، اما ظریف هرگز نگفته است که مستند به کدام بند برجام، تمام تحریم هایی که او مدعی است لغو می شود، شاید پس از دو سال، دیگر زمان کلی گویی گذشته و اکنون زمان دقت بر متن برجام و پاسخ به افکار عمومی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet