Print Friendly, PDF & Email

/ یک مسئول: فیلترهای جدیدی برای معافیت مشمولان اعمال می‌کنیم

یکی از این موارد، طلاق صوری زن و شوهر است که به دلیل قانونی بودن کار و ارائه مستندات توسط افراد، امکان برخورد با آن وجود ندارد.
روایت رئیس سازمان بهزیستی از پرونده‌سازی برای اخذ کفالت/ یک مسئول: فیلترهای جدیدی برای معافیت پسران اعمال می‌کنیم (اماده)قانونگذار در مواردی راه را برای معافیت افراد از طریق سازمان‌های حمایتی باز گذاشته است که شامل مصادیقی چون معافیت یکی از فرزندان مادران فاقد همسر که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند یا معافیت فرزند ذکور خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و خانواده‌شان تنها یک پسر و سه دختر دارد، می‌شود.

حتی قانونگذار برای مشمولان دارای فرزند معلول نیز راهی گذاشته تا با تایید سازمان بهزیستی معافیت خود را از خدمت وظیفه عمومی دریافت کنند و از دیگر موارد قانونی که موجب معافیت فرد می‌شود ازدواج فرد مشمول با زن معلول است که بعد از ۵ سال معافیت موقت، در صورت استمرار زندگی مشترک به معافیت دائم تغییر می‌کند.

حال با وجود این قوانین حمایتی، عده‌ای سودجو برای معاف شدن از خدمت سربازی به افراد و باندهای متخلف دراین حوزه متوسل می‌شوند.

روایت رئیس سازمان بهزیستی از پرونده‌سازی برای اخذ کفالت/ یک مسئول: فیلترهای جدیدی برای معافیت پسران اعمال می‌کنیمدکتر انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو باخبرنگار سرویس جامعه مشرق ضمن تایید وجود تخلفات و پرونده سازی برای دریافت معافیت کفالت به ویژه کفالت مادر می‌گوید: همواره کارشناسان و مسئولان سازمان بهزیستی با مواردی از این دست برخورد می کنند و هر بار با معرفی این افراد به نیروی انتظامی، جلوی صدور معافیت‌های فاقد وجاهت قانونی را میگیرند.

دکتر حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز مراجعه افراد فاقد عذر قانونی برای دریافت کارت معافیت از خدمت را  یکی از مشکلات همیشگی و دغدغه‌های کارشناسان سازمان بهزیستی می‌داند چراکه این افراد برای رسیدن به کارت معافیت از هیچ تخلفی حذر نمی‌کنند.
وی البته در گفتگو با خبرنگار مشرق از همکاری مستقیم کارشناسان سازمان نظام وظیفه عمومی با کمسیون های تخصصی تشخیصی سازمان بهزیستی کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که توسط سازمان بهزیستی کشور و سازمان نظام وظیفه صورت گرفته است امکان هرگونه تخلف در حوزه معافیت‌های توانبخشی تا حد بسیار زیادی سلب شده است.

فعالیت باندی برای معافیت از طریق نهادهای حمایتی

یک مقام مسئول در سازمان بهزیستی نیز در گفتگو با مشرق با تشریح این قبیل تخلفات، مشکل اصلی و خلأ موجود که بسیاری از باندهای متخلف در زمینه صدور کارت معافیت سربازی از آن استفاده می‌کنند را دریافت معافیت از طریق قوانین مرتبط با کفالت به دلیل مشکلاتی نظیر فقر و سرپرستی زنان خانوار می‌داند و می‌گوید: متاسفانه در این حوزه افرادی هستند که با سواستفاده از قانون اقدام به دریافت معافیت برای مشمولان می‌کنند.

وی افزود: این درحالی است که به دلیل ظاهر قانونی کار و صوری بودن اقدامات صورت گرفته توسط مشمول، امکان برخورد سهل قانونی با افراد وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول، یکی از این موارد، طلاق صوری زن و شوهر است که به دلیل قانونی‌بودن کار و ارائه مستندات توسط افراد، امکان برخورد با آن وجود ندارد و در چنین مواردی حتی فرد اقدام به شکایت از سازمان بهزیستی کرده و سازمان را به عدم تبعیت از قوانین متهم می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزستی در حال تدوین آیین نامه مشترکی با سازمان نظام وظیفه است تا بر اساس آن، جلوی اینگونه سواستفاده‌ها بهتر و جدی‌تر گرفته شود، می‌گوید: با تدوین این آیین نامه فیلترهای سختگیرانه‌ای به ویژه برای معافیت فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته خواهد شد و امکان سواستفاده از قانون گرفته می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet