Print Friendly, PDF & Email
/ وقتی همه با یک «بستنی» گول خوردند +عکس
تصاویر نشان می‌دهد شلیک‌های صورت گرفته، فاقد نشانه‌گیری دقیق و موثر بوده و ضعف کالیبر اسلحه‌ها این فرصت را در اختیار مهاجم قرار داده تا مسیر بیشتری را برای زیر گرفتن مردم طی کند.
به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، پنج شنبه شب گذشته یکی از خونین ترین حوادث تروریستی سالهای اخیر در شهر نیس فرانسه رخ داد و طی آن یک تروریست سوار بر یک کامیون به جمعیت زیادی که برای مراسم جشن روز ملی فرانسه تجمع کرده بودند، حمله کرده و حدود ۸۴ نفر را کشته و بیش از صد نفر را مجروح کرد که بسیاری از این مجروحین نیز در شرایط بحرانی قرار دارند.

اما با گذشت چند روز از این حادثه، مشخص شده است که اشتباهات وحشتناک پلیس فرانسه و همچنین ضعف تسلیحات این نیرو، به نوعی باعث بروز یا حداقل تشدید این فاجعه شده است؛ موضوعی که رسانه های غربی توجه خاصی به آن نکرده و بیشتر در تلاش برای اسلام هراسی و بزرگنمایی کدهای خاص مد نظر خود هستند. برای فهم بهتر این اتفاقات مهم، به توضیح مرحله به مرحله این حادثه می پردازیم.

از مردی با کامیون حامل بستنی تا پلیس‌هایی بی دقت

“محمد سلمان الحویج بوهلال” تروریست تونسی الاصل این ماجرا، حدود ۹ ساعت قبل از حمله توانسته بود کامیون ۱۹ تنی خود را به محل مورد نظر و کمی دورتر از مکانی که در هنگام شب مردم برای جشن جمع می شوند، برساند، در حالی که معمولا در روزهای جشن در اکثر کشورهای جهان حضور خودروهای سنگین در این نقاط ممنوع می شود یا حداقل سختگیری های خاصی درباره این موضوع اعمال می شود.

در این جا، اولین اشتباه مهم از پلیس فرانسه سر می زند و با وجود متوقف کردن او، راننده به صرف گفتن اینکه “بستنی به همراه دارد” بدون چک شدن توسط پلیس عبور می کند. نکته جالب اینجاست که بعد از کشته شدن این فرد و بازرسی کابین راننده و پشت کامیون، انواع مواد منفجره، سلاح و نارنجک در این خودرو دیده شده و در صورتی که پلیس یک بازرسی ساده از این خودرو به عمل می آورد، به راحتی متوجه سلاح و مهمات و عدم وجود بستنی! در این کامیون می شد.

از سوی دیگر، اگر در زمان تردد این خودرو در منطقه ای خاص و تحت نظر، بار آن طبق گزارش راننده ثبت می شد، حتما مسئولان و کارمندان پلیس باید متوجه می شدند که کامیون با حجم بستنی، نمی تواند ساعت ها در این منطقه توقف کند!

فرانسه
نمایی از محفظه کامیون مورد نظر

اسلحه‌هایی برای نکشتن تروریست‌ها!

در حدود ساعت ده و نیم شب به وقت محلی، این راننده با خودروی سنگین خود به سمت جمعیت حرکت کرده و بر اساس صحبتهای شاهدین حاضر در صحنه، با سرعتی بین ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر در ساعت در حالی که بین جمعیت در حالت زیگزاگ رفتن بوده، به حرکت ادامه داده است.

در ادامه راننده مورد نظر، از شیشه کنار خود سلاحی را خارج کرده و به سمت مردم حاضر در صحنه که در مسیر حرکت کامیون نبودند، شلیک کرده  و به نظر می رسد، بسیاری از ۸۴ قربانی یا مجروحین حادثه، نه با ضربه خودرو بلکه به وسیله گلوله مورد اصابت قرار گرفته اند.

البته در میانه های راه، چند پلیس و چند نفر از مردم عادی سعی می کنند تا با آویزان شدن از خودرو و باز کردن درب آن، به نوعی راننده را متوقف کنند که البته در این امر موفق نبوده اند که این عدم موفقیت، اگرچه از طرف شهروندان عادی قابل قبول است اما نحوه عملکرد یک پلیس در این شرایط، قطعا باید حرفه ای تر می بود.

در نهایت و در نزدیکی هتلی به نام Negresco ، بوهلال به سمت سه پلیسی که بیرون این هتل ایستاده بودند شلیک کرده و سه پلیس مورد نظر نیز به صورت متقابل اقدام به شلیک می کنند و برای حدود ۳۰۰ متر نیز این خودرو را تعقیب کرده و بعد از شلیک نزدیک به ۶۰ گلوله، بالاخره کامیون مورد نظر را متوقف می کنند.

نکته جالب آن است که این توقف پس از طی مسافتی در حدود ۱۷۰۰ متر توسط خودروی تحت رانندگی این فرد صورت گرفته و پلیس ها بعد از نزدیک شدن به کامیون و باز کردن درب، با جنازه این تروریست رو به رو می شوند.

سلاح نامناسب؛ مشکل مهم پلیس فرانسه

بر اساس فیلم های منتشر شده از صحنه تیراندازی، مشخص است که نیروهای پلیس از اسلحه کمری برای شلیک و توقف خودرو استفاده می کنند. بررسی های مشرق نشان می دهد اسلحه کمری پلیس فرانسه مدل SP 2022 ساخت شرکت SIG آلمان است که با خشاب های ۱۵ تیری با گلوله های ۹ میلی متری “پارابلوم” مسلح می شود و بردی در حدود ۵۰ متر دارد.

فرانسه
اسلحه کمری SP 2022
در تحلیل تکنیکال این موضوع باید گفت که فشنگ های ۹ میلی متری به طور معمول در بهترین حالت، سرعت دهانه ای در حدود ۴۲۶ متر بر ثانیه و انرژی در حدود ۶۷۸ ژول دارند که مشخصا برای متوقف کردن یک هدف انسانی در شرایط عادی کافی است. اما زمانی که این شخص در یک کامیون با وزن حدود ۱۹ تن و در حال حرکت با سرعت ۵۰ کیلومتر است، مسلما این سلاح گزینه مناسبی برای درگیری نیست.
همانطور که بالاتر به آن اشاره شد و در تصاویر نیز مشخص است حدود ۶۰ گلوله شلیک شده تا در نهایت این کامیون متوقف و فرد مورد نظر از پای در بیاید.
فرانسه
نمایی از گلوله های اصابت کرده به بدنه کامیون مورد نظر

فرانسه
شبیه سازی رفتار چند نمونه از گلوله های اسلحه کمری مختلف در بدن انسان

شببه سازی بالا مربوط به چندین نوع از کالیبرهای سلاح های کمری است که دو نمونه اول مخصوص گلوله های ۹ میلی متری است. توجه کنید که این شبیه سازی بر اساس نفوذ به بدن انسان انجام شده و همانطور که مشاهده می کنید این گلوله ها در فاصله ای در حدود ۱۲ اینچ یا صرفا ۳۰ سانتی متر توان نفوذ در بدن قربانی را دارند.

تیراندازی های مملو از گاف پلیس نیس

همانطور که مشاهده می شود، عمده انرژی این گلوله ها حتی در بدن انسان نیز در همان چند سانت اول ایجاد می شود، حال تصور کنید که این گلوله قرار است از شیشه یا بدنه فلزی یک کامیون عبور کرده و به موتور خودرو یا شخص راننده برخورد کند. مشخصا در این حالت به شدت از شتاب و انرژی گلوله کاسته شده و احتمال آسیب به موتور یا شخص مورد نظر کاهش می یابد.

فراموش نکنید در این گونه شرایط، خودرو یا شخص مورد نظر بایستی درجا متوقف بشوند و هر ثانیه تعلل در این امر می تواند به مرگ افراد بیشتری منجر شود که همین قانون طلایی، دقیقا توسط پلیس فرانسه رعایت نشده است!

فرانسه
نمایی از گلوله های اصابت کرده به کامیون مورد نظر
نکته اینجاست که در مدت اخیر در چندین مرحله کشور فرانسه با حملات تروریستی رو به رو شده و حداقل برای حفاظت از مراسم مهم و شلوغی مثل مراسم شب جمعه گذشته، باید سلاح های مناسبی تهیه می شد.

اگرچه دلایل حضور نیروهایی با اسلحه های سنگین تر و مناسب تر، مشخص نیست اما در عین حال، می توان از نحوه تیراندازی پلیس های نیس نیز به عنوان یک گاف یاد کرد، چراکه تصاویر منتشره به خوبی نشان می دهد بخش زیادی از شلیک های صورت گرفته، فاقد نشانه گیری دقیق و موثر بوده و این فرصت را در اختیار مهاجم مذکور قرار داده تا حد فاصل بیشتری را برای زیر گرفتن مردم طی کند.

در صورتی که اگر درصد بیشتری از ۶۰ گلوله شلیک شده (البته بر اساس آمار رسمی)، به سمت محل رانندگی این فرد روانه می شد، قطعا وی نمی توانست بیش از ۱٫۵ کیلومتر را طی کرده و در حین رانندگی، به مردم و پلیس هم شلیک کند.

با این اوصاف، اگرچه مانند بسیاری از اتفاقات و رخدادهای تروریستی دیگر، نمی توان ردپایی مستدل و مستند از دخالت برخی مسئولان غربی در کشتارهای تروریستی پیدا و معرفی کرد، اما در این حادثه تلخ می توان نشانه هایی آشکار از اهمال و اشتباهات متعدد پلیس و مسئولان امنیتی فرانسه را مشاهده کرد که در نهایت، به مرگ تعداد بیشتری از مردم منجر شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet