Print Friendly, PDF & Email
وزارت دفاع ایالات متحده و کره جنوبی در بیانیه‌های جداگانه از شلیک سه موشک بالستیک، دو اسکاد کوتاه‌برد و یک رودونگ میان‌برد از شهر هوانگجو در غرب کره شمالی خبر دادند.
سرویس جهان مشرق- پیونگ‌یانگ در پاسخ به افزایش حضور نظامی آمریکا در شرق آسیا سه موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. این اقدام با توجه به برد موشک‌ها تهدیدی علیه توکیو در آن سوی دریای ژاپن به حساب می‌آید.
هدفگیری سه موشک بالستیک به سمت ژاپن
به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت دفاع ایالات متحده و کره جنوبی در بیانیه‌های جداگانه از شلیک سه موشک بالستیک، دو اسکاد کوتاه‌برد و یک رودونگ میان‌برد از شهر هوانگجو در غرب کره شمالی خبر دادند. خبرگزاری دولتی یونهاپ (Yonhap) به نقل از ارتش کره جنوبی، زمان آزمایش را بین ۵ و ۴۵ دقیقه تا ۶ و ۴۰ دقیقه صبح سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرده است.
این اقدام احتمالاً در ادامه واکنش‌های پیونگ‌یانگ به توافق سئول و اشنگتن در اوایل ماه جاری میلادی جهت استقرار سامانه دفاعی تاد در خاک کره جنوبی است. به گزارش راشاتودی، توافق اخیر به شدن مورد اعتراض چین و روسیه نیز قرار گرفت و آن را برهم‌زننده توازن قوا در منطقه دانستند.
کره شمالی تا به حال چندین بار از سوی شورای امنیت از آزمایش‌های بالستیک و هسته‌ای منع شده؛ اما در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ میلادی تسلیحات هسته‌ای خود را آزمایش کرد. موج جدید تنش در این حوزه از ژانویه سال جاری شروع شد، زمانی که پس از آزمایش یک بمب هیدروژنی، آزمایش‌های متوالی بالستیک آغاز شده و تا کنون تداوم یافته است.
هدفگیری سه موشک بالستیک به سمت ژاپن
سئول اعلام کرده نگران است آزمایش‌های متوالی بالستیک از سوی پونگ‌یانگ در ماه‌های جاری به نوعی مقدمه پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی باشد. جئونگ جون هی سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در این باره گفت:«به نظر می‌رسد کره شمالی برای انجام آزمایش هسته‌ای کاملاً آماده است و هر لحظه ممکن است اقدام کند». وی ادامه داد «کره جنوبی از نزدیک با همکاری ایالات متحده هر گونه تحرکی را در سایت آزمایش موشکی همسایه شمالی رصد می‌کند».

 چندی پیش یک نهادهای امنیتی در ایالات متحده اعلام کرد تحرکات درسایت آزمایش هسته‌ای پونگ‌گیه‌ری (Punggye-ri) افزایش یافته است.
منابع:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet