Print Friendly, PDF & Email
 

بسمه تعالی

سرانجام به وسیله امدادهای غیبی و نظر حضرت بقیه الله الاعظم و دعاهای خیر امام امت و تلاش شبانه روزی برادران ایثارگر و رزمنده مان در جبهه های نبرد حق علیه باطل و پشتیبانی امت حزب الله وعده الهی محقق شد و بنا به گفته شهید رجائی، سرنوشت جنگ در میدان جنگ مشخص شد و خونین شهرمان به خرمشهر تبدیل گشت. و اینک رزمندگان اسلام آهنگ آن دارند که هم چنان توفنده و خروشان به مبارزه خویش بر علیه کفر جهانی ادامه داده و زمینه را برای ظهور ولی امر حضرت حجت بن الحسن و در نتیجه گسترش حق و عدل بر روی زمین آماده سازند.

لذا برای آشنائی بیشتر با نحوه عملیات بعدی و ادامه جنگ و همچنین نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آینده آن پس از خاتمه مرحله سوم عملیات و آزادی خرمشهر، با برادرمان محسن رضائی فرمانده سپاه پاسداران به گفت و گو نشستیم، نظر شما را به متن این گفت و گو جلب می نمائیم:

س – ضمن تبریک پیروزی اسلام بر کفر و فتح خرمشهر لطفا حساسیت و وسعت عملیات بیت المقدس از لحاظ سیاسی و نظامی در منطقه را بیان فرمائید.

ج: بسم الله الرحمن الرحیم وسعت زمین هائی که آزاد شد حدود ۵۴۰۰ کیلومتر مربع است که قریبا سه برابر عملیات فتح المبین ارزش و وسعت و از نظر نظامی حسابگری داشت و باعث شد که مهم ترین برگ برنده در دست عراق، یعنی خرمشهر، آزاد شود و آزادی خرمشهر به معنای پیروزی ما بر عراق محسوب می شود به طوری که دیگر عراق به عنوان متجاوزی که در خاک ایران است مطرح نمی شود بلکه از این به بعد صحبت بر سر این است که ایران می خواهد وارد خاک عراق شود و این موضوع مشخص گشته است که عراق قادر به ادامه جنگ نیست بلکه حتی قادر به حفظ کشور خودش هم نیست در صورتی که قبل از این عملیات بحث بر سر این بود که آیا ایران قادر است که جنگ را به نفع خودش تمام بکند یا خیر و به همین دلیل است که ایران قدرت نظامی وسیعی از منطقه پیدا کرده است. همه کشورهای منطقه احساس ترس و وحشت عجیبی پیدا کرده اند و فکر می کنند که بعد از عراق نوبت آن ها است ولی ما به آن ها این اطمینان را می دهیم که در صورت عدم همکاری با عراق این ترس بی جا است.

س – حجت الاسلام رفسنجانی فرمودند که ما برای احقاق حقمان ناچاریم که وارد عراق شویم، به نظر شما در چه صورتی و چه زمانی این کار انجام خواهد شد.

ج: به هر حال جنگ باید تمام شود و این امر از طریق پذیرفتن حقوق ما امکان پذیر است. زیرا ما با کسی جنگ نداریم و حق خودمان را می خواهیم و در صورتی که حق و حقوقمان را بپذیرند و شرایطی را که معین کردیم بپذیرند و آن را برآورده سازند، مسئله حل است. اما اگر متجاوزین بعثی، حقوق ما را به رسمیت نشناسند، ممکن است که ماهر راه حلی را که به سرای رسیدن به حقوقمان لازم بدانیم. که یکی از آن ها می تواند ساقط کردن رژیم بعث باشد. و ما مختاریم که هر راهی را انتخاب بکنیم، چون ما راه حل های بسیار خوب و قاطعانه ای داریم در صورت عدم پذیرش خواسته های ما، حق خود را به زور از این ها خواهیم گرفت.

س – به نظر شما این جنگ تا کی ادامه پیدا خواهد کرد؟

ج: ما فکر می کردیم که این افرادی که در عراق و یا پشت سر او هستند به این زودی ها به بن بست نمی رسند و همچنین فکر می کردیم که آن ها قادر هستند که تغییر و تحولاتی در رژیم عراق بدهند و به جای صدام، کس دیگری را بگذارند ولی به نظر می رسد حامیان صدام و خود وی، همه به بن بست رسیده اند و تا زمانی که به همین شیوه ادامه بدهند و در بن بست بمانند و نتوانند آن را حل نمایند جنگ تمام نمی شود. و تا زمانی که صدام وجود دارد، جنگ هم چنان ادامه پیدا می کند و تمام افسران بعثی عراق هم بر همین عقیده اند. ما بر این بودیم که چون این ها ارتش را برای حفظ رژیم شان احتیاج دارند بعد از ضربات کاری اول که به آن ها وارد کردیم، عقب نشسته و مسئله را تمام می کنند اما به نظر می رسد که این ها مسئله جنگ را می خواهند تا پایان یافتن رژیم خودشان دنبال کنند و ما هم از این مسئله استقبال می کنیم و چون با پایان پذیرفتن جنگ مسئله رژیم عراق هم حل خواهد شد بسیار خوشحالیم و نگران این نیستیم که جنگ تا چه زمانی طول می کشد.

س: تاثیر این پیروزی ها در مردم عراق چگونه بوده است و آیا آن ها می توانند برعلیه رژیم بعث قیام کنند؟

ج: آن چه مسلم است هم در داخل ارتش عراق اعتراضات و تمردها زیاد شده است و صریح و علنا از رژیم و مقامات انتقاد می کنند و هم در بین مردم که صدام و ارتش صدام به صورت غولی برایشان جلوه داشت این غول شکسته و این طلسم خرد شده است و آن هیبت و ترس و رعبی که در دل مردم انداخته بودند به مقدار زیادی از بین رفته است. اما آیا این مقدار می تواند مردم عراق را وادار به برپا کردن یک انقلاب و یک قیام نماید مشخص نشده است و ما هنوز به این نتیجه نرسیده ایم و در آینده این مسئله روشن خواهد شد.

س: آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف مبارزین عراق، در عراق تشکیل شده است؟

ج: از آن جائی که ارتش و رژیم عراق را وابسته می دانیم به خودمان حق می دهیم که به مردم عراق کمک کنیم و از نظر تسلیح و سازماندهی نیازهای آنان را برآوریم و تا زمانی که این رژیم بر عراق حاکم باشد ما به این گونه فعالیت های خودمان (پارتیزانی و چریکی و آموزش نظامی مردم عراق) ادامه خواهیم داد، و البته به صورت این نخواهد بود که از نیروهای ایرانی در عراق برای انجام این امر استفاده نمائیم بلکه از نیروهای مردمی خود عراق گروه هائی تشکیل شده و خواهد شد و خود این ها امور مملکتشان را در دست خواهند گرفت.

س: بعد از عملیات پیروز مندانه بیت المقدس پیش بینی می کنید که امریکا و عمال وی چه حرکتی را در منطقه انجام خواهند داد؟

ج: یکی از کارهای آنان بسیج عمومی کشورهای حوزه خلیج بر علیه ما است که امکانی است که در اختیار دارند و حال تا چه اندازه بتوانند از این امکان استفاده کنند معلوم نیست این که این کشورها ترس و وحشت شان تا چه اندازه باشد تا به تبلیغ امریکا عمل بنمایند باز مشخص نیست ولی امریکا قادر نخواهد بود که مانورهای خیلی وسیعی علیه ما داشته باشد. آن چه که مسلم است این که امریکا دست به هر تلاش مذبوحانه ای خواهد زد و آن چه که مسلم است این است که کشورهای عربی از این که سرنوشت صدام را داشته باشند می ترسند. همان طور که دیدیم در کنفرانس همکاری خلیج که قرار بود برای آینده جنگ صحبت بکنند و مواجه با شکست شدند چرا که در حقیقت آن، شکست نبود، بلکه بن بست بود و این بن بست هم چنان برایشان ادامه خواهد داشت. به نظر ما امکانات و سیاست های امریکا، از آن جائی که می خواهد کشورهای حوزه خلیج را بر علیه ما به کار گیرد و از آن جائی که همه این کشورها از قدرت اسلام می ترسند، به بن بست رسیده است و در آینده این بن بست بیشتر هم خواهد شد.

س: گردان جولان و گردان قدس تا چه حدی تشکیل شده و آیا در این گردان ها اسرای عراقی به کار گرفته می شوند یا خیر؟

ج: برای مسئله قدس، باید کاری اساسی بشود و آن این است که نیروهای ما باید مستقیما وارد جنگ بشوند و برخوردی که ما با گردان های جولان و قدس کردیم بیشتر اقدام سیاسی بود و بستگی به اسرا و پناهندگان دارد که تا چه اندازه در این ها شرکت بکنند و باید اعلام کنیم که هر اندازه که آن ها داوطلب باشند ما آمادگی سازماندهی و تشکل آن ها را داریم.

اما برنامه ما این است که از نیروهای وسیع خودمان یعنی سپاه و بسیج نیز در مسئله قدس به صورت جدی استفاده نمائیم. و همان طور که قبلا گردان جولان را هم تشکیل دادیم و الان هم برادرها در مورد اسرا و پناهندگان کار می کنند، هر تعدا از اسرا و پناهندگان که مایل باشند شرکت می کنند و در صورتی که شرایط مناسب باشد و دولت سوریه و دیگر دولت ها اجازه بدهند که در خاکشان بر علیه اسرائیل وارد عمل بشویم ما این گردان ها را وارد معرکه خواهیم کرد.

س: این که گفته شده است که دولت سوریه به سپاه پاسداران اجازه ورود داده است صحت دارد؟

ج: من هنوز نشنیده ام. اما هر موقع دولت سوریه بخواهد ما آماده ایم این کار را انجام دهیم و انشاء ا… بعد از عملیات آینده که وضعیت جنگ را به نهایت می رسانیم به امید خدا بیشتر از چند تیپ را هم می توانیم وارد معرکه جهت آزاد سازی بیت المقدس نمائیم.

س: بعد از پایان جنگ برای سپاه در ابعاد فرهنگی و نظامی چه برنامه هائی دارید؟

ج: بعد از پایان جنگ یک برنامه عملی داریم برای پاکسازی ضد انقلاب از تمام کشور که دیگر خیال مردم از مسائل داخلی به کلی راحت شود و در کار این امر، انسجام سپاه که به عنوان اساسی ترین کار سپاه خواهد بود در برنامه ما قرار دارد. انسجام سپاه چه در ابعاد فرهنگی، ابعاد اعتقادی، آموزشی، کادر سازی، تشکیلات، سازماندهی، از مسائل اصلی است.

پس دو برنامه کاملا مشخص در این زمینه ها در دستور کار داریم:

یکی پاکسازی ضد انقلاب در کل کشور و دوم انسجام سپاه که از کادر سازی و دانشکده سپاه گرفته تا تمام مسائل سازماندهی آن.

والسلام

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet