Print Friendly, PDF & Email

همایش واکاوی قطعنامه ۵۹۸ با رویکردی به اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی‌(ره) از سوی مؤسسه مستشهدین وصال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند، دبیر علمی دبیرخانه دائمی ۵۹۸ در گفت‌وگو با رسا گفت: همایش واکاوی قطعنامه ۵۹۸ با رویکردی به اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی‌(ره) به همت مؤسسه مستشهدین وصال، ۳۰ تیرماه در قم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش واکاوی قطعنامه ۵۹۸ در سال گذشته، افزود: این همایش بنابر ضرورت و تبیین این حادثه تاریخی که یکی از نقاط عطف جنگ هشت ساله دفاع مقدس محسوب می‌شود، برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام بهداروند ادامه داد: سال گذشته از محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه برای سخنرانی در مراسم دعوت به عمل آمد، اما ایشان نپذیرفتند و جلسه با حضور حسین علائی از سرداران سابق سپاه و حجت‌الاسلام محمدمهدی میرباقری تشکیل شد.
وی همچنین گفت: به مناسبت نخستین همایش واکاوی قطعنامه ۵۹۸، ویژه‌نامه‌ای در روزنامه ایران شامل ارائه دیدگاه‌ها و نظرات پانزده نفر از صاحب‌نظران درباره قطعنامه با مقاله، مصاحبه و یادداشت به چاپ رسید و کتابی نیز با نام «قاب قطعنامه ۵۹۸ و زبان تصویر ما» منتشر شد که در آن تحلیل‌های عمیقی درباره زمینه‌های پذیرش قطعنامه انجام شده بود.
دبیر دبیرخانه دائمی قطعنامه ۵۹۸ با بیان این‌که امسال برای دومین بار همایش واکاوی قطعنامه ۵۹۸ برگزار می‌شود، گفت: امسال دبیرخانه دائمی این همایش تأسیس و پایگاه اطلاع‌رسانی آن شامل سخنرانی‌ها، پیام‌ها و مصاحبه‌های پیرامون قطعنامه به نشانی http://www.598news.com افتتاح شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال هم مانند سال گذشته از عناصر اصلی و تأثیرگذار در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، رحیم صفوی و علی شمخانی برای سخنرانی در این مراسم دعوت شد که متأسفانه نپذیرفتند.
حجت‌الاسلام بهداروند افزود: در دومین همایش واکاوی قطعنامه ۵۹۸، سردار محمد کوثری، نایب رییس امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اسماعیل لاریجانی، رییس بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی و عباس ملکی از اعضای هیأت ایرانی سال ۱۳۶۷ در سازمان ملل متحد که پیگیر قطعنامه بودند، سخنرانی خواهند کرد.
وی همچنین اظهار داشت: کتاب «جستاری در پایان جنگ» و کتاب «نگاهی نو به ابعاد قطعنامه ۵۹۸» شامل مجموعه مقالات ارائه شده به فراخوان مقاله این همایش چاپ و در روز همایش به مخاطبان ارائه خواهد شد.
دبیر دبیرخانه قطعنامه ۵۹۸ ادامه داد: ویژه‌نامه‌ای هم در جدیدترین شماره نشریه پنجره، ۲۳ تیرماه شامل مصاحبه‌ها، مقاله‌ها و یادداشت‌های برخی مسؤولان سیاسی، امنیتی و نظامی کشور به چاپ رسیده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار تبیین صحیح مقاطع حساس دوران دفاع مقدس برای نسل جوان شد و با بیان این‌که تبیین این رخداد عظیم از ضرورت‌های جدی انقلاب اسلامی است، گفت: هر فردی خواسته یا ناخواسته به ایفای این نقش نپردازد با آرمان‌های انقلاب بازی کرده است.
گفتنی است، همایش واکاوی قطعنامه ۵۹۸ با رویکردی به اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی‌(ره)، پنجشنبه ۳۰ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی قم به نشانی بلوار جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet