Print Friendly, PDF & Email

نقد عملکرد دوساله دبیرکل فعلی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور با بازخوردهای متفاوتی روبرو شد، از ناراحتی کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در دوران مدیریتی آقای مختارپور به برخی از مطالبات صنفی به حق خود رسیده بودند تا بررسی و واکاوی بیشتر معایب و محاسن فعالیت های این نهاد فرهنگی که در فضای سیاست زده فعلی و عدم پرداخت رسانه ها به نقد عملکرد مراکز پراهمیت فرهنگی کشور ،فتح الباب‌ی به شمار می رود.
چندی پیش سرویس فرهنگی پایگاه ۵۹۸ با انتشار یادداشتی انتقادی به عنوان «واپس‌گرایی فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بازگشت به ماقبلِ ۸۴» نسبت به استمرار نگاه محمدحسین ملک احمدی در دو سال دوره مدیریتی علیرضا مختارپور انتقاداتی را بیان نمود.

نقد عملکرد دوساله دبیرکل فعلی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور با بازخوردهای متفاوتی روبرو شد، از ناراحتی کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در دوران مدیریتی آقای مختارپور به برخی از مطالبات صنفی به حق خود رسیده بودند تا بررسی و واکاوی بیشتر معایب و محاسن فعالیت های این نهاد فرهنگی مهم که در فضای سیاست زده فعلی و عدم پرداخت رسانه ها به فضای نقد عملکرد مراکز پراهمیت فرهنگی کشور، فتح الباب‌ی به شمار می رود.
در این بین با توجه برداشت های مختلفی که از متن فوق الذکر صورت گرفته پایگاه ۵۹۸ لازم می داند که نکاتی را در خصوص مطلب فوق الذکر بیان نماید.

– نخست آنکه هدف از نگارش و انتشار این مطلب کمک به اصلاح امور و تصحیح سیاست های فعالی این نهاد فرهنگی در راستای رسیدن به رسالت اصلی نهاد کتابخانه های عمومی که همان ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور بوده است.

– در یادداشت انتقادی فوق الذکر به درستی بارها به مدیریت انقلابی دکتر منصور واعظی در نهاد کتابخانه ها اشاره شده است که قرار گرفت اسم مدیریت سابق و فعلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور موجب گردید که برخی برداشت بر انقلابی نبودن جناب مختارپور را نمایند که لازم است اشاره گردد که این برداشت از متن صحیح نمی باشد و سابقه جناب مختارپور نشان از رویکرد انقلابی ایشان دارد.

– در مطلب فوق الذکر اشاراتی به تعطیلی طرح های «کتاب من»، «ایستگاه مطالعه»، «کارگروه‌های تخصصی بررسی منابع»، «هزار و یک مسابقۀ فرهنگی»، «شبکۀ کتابخوانان حرفه‌ای» شده بود که بررسی های بیشتر خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه ۵۹۸ حکایت از تعطیلی بخشی از این طرح ها و تغییر برخی دیگر از این پروژه ها همچون طرح ایستگاه مطالعه با توجه به مقدورات مالی و سازمانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را دارد.

نقد اصلی پایگاه ۵۹۸ به استمرار نگاه آقای ملک احمدی در دوران جناب مختارپور می باشد که بررسی حجم انتقاداتی که از عملکرد آقای ملک احمدی در رسانه ها صورت می گرفت با سکوت رسانه های فرهنگی کشور درخصوص عملکرد مدیریت دوساله آقای مختارپور این سوال را به وجود می آورد که چه علتی موجب عدم پرداخت رسانه های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به عملکرد و فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دو سال گذشته بود است که در جای خود قابل تامل می باشد.

در پایان تحریریه فرهنگی پایگاه ۵۹۸ ضمن احترام به نظرات و برنامه های مدیریت فعلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آمادگی خود را برای برگزاری میزگردی تخصصی درخصوص بررسی عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور را اعلام می دارد و از کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین منتقدین دعوت می نماید که با حضور در این میزگرد به انتقادات و ابهامات موجود پاسخ دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet