Print Friendly, PDF & Email
به بهانه انتصاب رییس جدید بسیج صداوسیما

علی فروغی برخلاف خیلی از مدیران فرهنگی از دریچه آسمان یکباره پشت میز نیفتاده و آدم کف کار فرهنگی در رسانه بوده است و خیلی از حوزه‌های فرهنگ را شخصا تجربه کرده است.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق- چندی پیش علی فروغی به‌عنوان رییس بسیج صداوسیما منصوب شد. انتصابی که باعث شد همه آنها که روحیه بسیجی داشتند و یا سعی می‌کردند روحیه‌شان را با معرفت بسیجی صیقل دهند، خوشحال و خرسند شدند. انتصابی که موجب شد تا خیلی‌ها از جمله محمد حمزه‌زاده -از مدیران حوزه هنری -، رییس رادیو اقتصاد و خیلی‌های دیگر خرسندیشان را در قالب یادداشت و گفتگو و به هر شکلی که می‌توانستند، اعلام کنند. حالا هم محسن مقصودی- مجری و تهیه‌کننده برنامه ثریا- که برنامه‌اش چندی پیش ازسوی مقام معظم رهبری مورد تحسین قرار گرفت هم درباره این انتصاب یادداشتی نوشته است که در ادامه می‌خوانید:
وقتی روحیه بسیجی بر صدا و سیما حاکم می‌شود
یکی از بسیجی های گمنام که دارد در حوزه کاری خودش واقعا رسم سربازی انقلاب را به جا می آورد علی آقای فروغی است.
جوانی که با تیم توانمندش پیش از این در  مرکز تخصصی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج  منشاء تحولات بسیار بوده و کارهای بزرگ و نوآورانه ای کرده اند.
این روزها خبر دار شدم مسوولیت جدید و مهمی به او محول شده و  قرار است در جایگاه مسئول بسیج سازمان صدا و سیما مشغول خدمت رسانی به جبهه فرهنگی انقلاب باشد. این انتصاب را باید به فال نیک گرفت. انتصابی که می تواند منشا تحولات مهمی باشد.
علی فروغی بر خلاف خیلی از مدیران فرهنگی از دریچه آسمان یکباره پشت میز نیفتاده و آدم کف کار فرهنگی در رسانه بوده است و خیلی از حوزه های فرهنگ را شخصا تجربه کرده است.
 حدود سه سال قبل  زمانی که او سکان دار و مجری یک برنامه رادیویی  در رادیو گفتگو بود  با او آشنا شدم، من آن روز مهمان برنامه اش بودم و او تهیه کننده و مجری بود و برنامه اش انقلابی و بدون محافظه کاری. یادش بخیر روی آنتن برنامه زنده اش، کلی حرفهای غیر قابل پخش و تند و تیز در خصوص نقش رسانه در مبارزه با مفساد اقتصادی و پیشرفت کشور  زدیم. آن روز از کم کاری رسانه ها و سیاست زدگی شان تا محافظه کاری و فاصله گرفتن از متن زندگی مردم و مشکلاتشان گفتیم. حتی عملکرد سازمان صدا و سیما را هم کلی نقد کردیم و جالب اینکه او نه تنها خم به ابرو نیاورد، بلکه با سوالهای جهت دارش استقبال هم می کرد تا بیشتر نقد کنیم و این روحیه انقلابی و شجاعت چیزی بود که من کمتر در اهالی رسانه دیده بودم.
علی از جنس آدمهایی است که بیش تر از آنکه حرف بزنند، کار می کنند و خروجی دارند. از جنس آدمهایی که خروجی شان بزرگترین نقد به فضای محافظه کار و کم کاری موجود است.
در روزگاری که بچه های انقلاب به برکت سیاست زدگی بیش از حد، به صد جبهه و صد جناح و صد طیف و طایفه تقسیم شده اند باید غنیمت شمرد آدمهایی را که هنوز دغدغه‌های فرهنگی شان بر همه چیز اولویت دارد.
علی آقا از همین آدمهاست که جنگ نرم را فهمیده اند. امیدوارم در مسوولیت جدیدش همین روحیه انقلابی و خستگی ناپذیرش را حفظ کند.
انشالله بسیج سازمان صدا و سیما فارغ از کارهای کلیشه ای و گزارش کارهای کیلویی و مناسبتی معمول سازمانها، در دوره او پایگاه اصلی رسانه ملی برای پرورش هنرمندان جوان و متعهدی باشد که در  فضای بروکراتیک و خسته سازمانی نمی توانند دیده شوند. هنرمندان دغدغه مندی که می توانند از دورترین روستاها و استانهای محروم ایران پرچم پیشرفت و محرومیت زدایی انقلاب اسلامی را بلند کنند و خار چشم سرمایه داران زالو صفت و غربگرایان سازشکار باشند.  امیدوارم علی فروغی که از نسل فرزندان خمینی است در کلیشه های محدود سازمانی  گرفتار نشود و با خلاقیت و نوآوری های که از او  و جوانان انقلابی سراغ دارم بتواند افقهای جهانی انقلاب اسلامی را در رسانه ملی زنده کند.
اگر روحیه بسیجی که همان روحیه ایثار، شجاعت، عدالت طلبی، ظلم ستیزی و بندگی حق است، بر برنامه سازی های صدا و سیما حاکم شود آنگاه مردم رسانه ملی را در همه سخی های و ناملایمات، پناهگاه و  امید خود می دانند همانگونه که در دوران دفاع مقدس بسیج پناهگاه و امید مردم بود.
برای علی فروغی و همکارانش از صمیم دل آرزوی موفقیت دارم.
**محسن مقصودی –  تهیه کننده و مجری برنامه ثریا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet