Print Friendly, PDF & Email

خبرگزاری فارس: ناهماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی در چاپ تصاویر روی لوازم‌التحریر/نگرانی از ورود قاچاق کالای فرهنگی مهم‌تر از ورود «پورشه و بنز»

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید توجه ما به ورود کالای فرهنگی قاچاق زیادتر باشد،گفت: دستگاه‌های مختلف فرهنگی هنوز به هماهنگی و همسویی لازم در چاپ و طراحی تصاویر لوازم‌التحریر نرسیده‌اند.

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ در خصوص «وضعیت لوازم‌التحریر دانش‌آموزان» اظهار داشت: ما در نمایشگاه تولیدات کانون‌های فرهنگی و تربیتی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها را نیز شاهد هستیم که این ادارات دفاتر و لوازم‌التحریر خود را با طرح‌ لباس‌های محلی و بومی ارائه دادند و یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز محصولات زیادی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: بعضی اوقات این نگرانی را داریم که این محصولات و تصاویر خارجی لوازم‌التحریر، تأثیرات بد فرهنگی بر روی دانش‌آموزان بگذارد؛ چرا که به نوعی تبلیغات غیر مستقیمی است که از سوی کشورهای خارجی صورت می‌گیرد و این برای خودشان امری طبیعی است و انتظاری غیر از این نیز از آنها نمی‌رود تا با فرهنگ ما همسو باشند.

علی‌اکبرزاده افزود: به نظر بنده در این زمینه بهترین راهکار این است که ما خیلی نگران ورود پورشه و بنز به کشور نباشیم؛چرا که بالاخره پورشه و بنز از مجرای قانونی خود نیز وارد می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: باید توجه مابه ورود کالای فرهنگی قاچاق باشد که در دراز مدت بر روی دانش‌آموزان اثر می‌گذارد؛‌از متولیان امر می‌خواهیم دقت لازم را در ورود این محصولات داشته باشند؛‌بالاخره کاغذ معمولاً از مجرای قانونی می‌آید و نباید بگوییم ممکن است این به صورت قاچاق باشد.

وی تصریح کرد:برخی اوقات در لابه‌لای وسایل مجاز این محصولات وارد کشور شده و توزیع می‌شوند که باید در این خصوص دقت نظر خود را بیشتر کنیم.

علی‌اکبرزاده در خصوص «عدم تناسب لازم طرح‌ها و رنگ‌ها در لوازم‌التحریر دانش‌آموزان»،تأکید کرد: احساس می‌شود بعضی اوقات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف وارد این موضوع می‌شوند و با توجه به احساس وظیفه و رسالتی که نسبت به آن دارند،صلاح می‌بینند از برخی تصاویر و الما‌ن‌های خاص استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بعضی اوقات نیز بازخوردی از سوی اقشار مختلف در این خصوص ایجاد می‌شود؛‌ البته باید همسویی ایجاد شود تا از کانال‌های خاص این تصاویر مورد بررسی قرار گیرد،با وجود احساس وظیفه، هنوز ما به هماهنگی، همسویی و مطالعه دقیق بر روی این آثار و تصاویر نرسیده‌ایم.

وی عنوان کرد:‌بنده با اینکه همه امور در این خصوص را دولتی کنیم و ابتکار عمل را از بخش خصوصی بگیریم، مخالف هستم اما می‌توانیم خوراک ذهنی و آگاهی لازم را به دست‌اندرکاران مربوطه بدهیم.

علی‌اکبرزاده تأکید کرد: وقتی می‌بینیم که تصاویر، المان‌های خاص و وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز بر روی کتاب‌ها و دفاتر چاپ می‌شود امر بسیار خوبی است؛ چرا که برخی از این‌ها تذکر جدی به ماست.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: بعضی اوقات نباید احساس کنیم اگر از شهدا موردی را مطرح می‌کنیم،ممکن است کاری تکراری باشد؛ بلکه باید بدانیم دانش‌آموزان به این موضوعات احتیاج دارند، اما روش ارائه ما غلط است.

وی افزود: برخی اوقات مسئولان هنگامی که درگیر مسائل اداری می‌شوند از این مسائل باز می‌مانند و وقتی چند روز به بازگشایی مدارس می‌ماند به این فکر می‌افتیم که چرا این‌طور شده است.

علی‌اکبرزاده تصریح کرد: به نظرم این کار یک ستاد و گروه هماهنگی متشکل از نهادهای دولتی، غیردولتی، هنرمندان و افراد فرهنگی می‌خواهد که در طول سال فعال باشند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد:‌ در وزارت ارشاد ستادی در خصوص نامگذاری روزها داریم که همیشه فعال است، اما در واقع باید بدانیم اثر یک تصویر بر روی دفتر یک دانش‌آموز به مراتب بیشتر از نام یک روز برای او اهمیت پیدا می‌کند؛ چرا که در طول سال تحصیلی همواره این تصاویر را نگاه می‌کند.

وی در خصوص «برنامه‌های آموزش و پرورش و میزان استفاده نهادهای مختلف از تجربیات این وزارتخانه در طراحی لوازم‌التحریر دانش‌آموزان»،خاطر نشان کرد: بعضی اوقات از همکاران و کارشناسان ما دعوت می‌شود.

علی‌اکبرزاده خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک مسئول فرهنگی تا به امروز از سوی نهادهای مختلف فرهنگی در خصوص اینکه به صورت کارشناسی در جلسات آنها شرکت کنیم و حاصل مطالعات، برآیندها و آنچه را که با دانش‌آموزان در تعامل بوده‌ایم را به آن ستاد ارائه کنم، دعوتی نشده‌ام و فکر می‌کنم بهترین کار نیز این است که چنین تشکل و صنفی در طول سال فعال باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet