Print Friendly, PDF & Email
“سپاه در حالی رژه نظامی برگزار نمود و خلیج [فارس] را خانه خود توصیف کرد که تنش میان تهران و ریاض این روزها به اوج خود رسیده و از سویی میان نیروی دریایی سپاه و کشتی های نظامی آمریکا برخورد صورت گرفته است.”

رژه بازتاب گسترده رژه نظامی ایران در رسانه‌های عربی

همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان دیروز در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.

این مراسم در تهران با حضور فرماندهان ارشد نظامی کشورمان از جمله سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردارسلامی جانشین فرمانده کل سپاه، امیر سرلشکر عطاء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده نیروی انتظامی آغاز شد.

فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش و نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه به همراه برخی از معاونان و مسئولان نظامی، انتظامی و ستادکل نیروهای مسلح کشورمان، جمعی از وابستگان نظامی خارجی مستقر در ایران و نیز جمعی از خانواده‌های شهدا در مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان حضور دارند.

این رژه نظامی بزرگ، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی منطقه داشته است:

 

روزنامه الکترونیکی رای الیوم به انعکاس رژه نظامی ایران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس پرداخت و نوشت: سپاه در حالی رژه نظامی در خلیج [فارس] برگزار نمود و آن را خانه خود توصیف کرد که از سویی تنش میان تهران و ریاض این روزها به اوج خود رسیده و از سوی دیگر میان نیروی دریایی سپاه و کشتی های نظامی آمریکا برخوردهایی صورت گرفته است.

 

روزنامه الشرق الاوسط وابسته به عربستان -که هر گونه اقدام سیاسی و نظامی و حتی اقتصادی ایران را تهدید علیه اعراب می داند- درباره رژه نظامی ایران مدعی شد: ایران در حالی رژه سالیانه خود را برگزار نمود که به سلاح و توان نظامی خود افتخار کرد و همزمان با این رژه هم در خلیج [فارس] به تهدید کشورهای عربی پرداخت. در این رژه، فرماندهان سپاه  به هم‌فکر و هم‌مسلک بودن همپیمانان خود در یمن، عراق و سوریه و لبنان تأکید کردند.

 

وبسایت خبری مصر العربیه هم به بیان خشم اعراب از رژه نظامی ایران در نزدیکی خلیج فارس از زبان “یاسر الزعاتره” تحلیلگر اردنی پرداخت و نوشت: ایران رژه نظامی بزرگی در خلیج [فارس] برگزار کرده که در آن توان نظامی اش را به نمایش گذاشته است.

 

الزعاتره که به نظر می رسد از رژه نظامی ایران چندان هم راضی نیست، در ادامه مدعی شد: موشک ها و سلاح را در معرض دید دیگر کشورها قرار دادن که نشانه اقتدار نیست بلکه نشان بحران زدگی است. روسیه و کره شمالی هم این گونه سلاح ها را به نمایش می گذارند.

 

شبکه خبری المنار هم با پخش بخشی از رژه نظامی ایران، گزارش داد: رژه گسترده و ملی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس آغاز شد. در این مراسم، بخشی از آخرین تجهیزات نظامی و دفاعی ایران به نمایش آمد و یگان‌های نمونه پیاده و محمول نیروهای نظامی و انتظامی کشور از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 

وبسایت خبری العهد هم گزارش داد: مراسم رژه نیروهای مسلح ایران در بندرعباس شامل رژه زمینی، هوایی و دریایی بوده و یگان های نمونه نیروهای مسلح در این مراسم بخشی از توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارند.

 

این رژه با محوریت سپاه و فرماندهی نیروی دریایی سپاه با حضور یگان های برگزیده زمینی، دریایی و هوایی ارتش و سپاه و مشارکت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بسیج و نیروهای بومی منطقه برگزار می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet