Print Friendly, PDF & Email

در ترنجستان بهشت

مجموعۀ ۷۲ جلدی «قصۀ عاشورا» تألیف پرویز امینی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، آیین رونمایی از مجموعۀ ۷۲ جلدی «قصۀ عاشورا» بعد از ظهر امروز ۱۷ آبانماه در ترنجستان بهشت با حضور حجت الاسلام صدر شریعتی، مهدی پیرهادی،  معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۳ و پرویز امینی مؤلف این مجموعه برگزار شد.

نگارش این مجموعه ۱۳ سال طول کشید، متن آن بیش از ۵۰ مرتبه ویرایش شده و فرهاد جمشیدی ۳ سال تصویرسازی ۸۰ تصویر این کتاب را انجام داده است.

پرویز امینی، مؤلف کتاب «قصۀ عاشورا» در این مراسم با اشاره به روند تولید این اثر گفت: در سال ۹۲ با همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی تولید این اثر به صورت جدی آغاز شد. دفتر اول این مجموعه شامل ۱۵ جلد کتاب دربارۀ حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا بود، اندکی بعد طی تصمیماتی تغییراتی در آن ایجاد شد و در نتیجه به ۷۲ جلد و ۵ دفتر رسانده شد.

پس از گذشت ۳۸ سال از جریان انقلاب، هنوز نامی از شهدا در کتب درسی دیده نمی‎شود

مؤلف کتاب «قصۀ عاشورا» با تأکید بر لزوم حمایت از مجموعه‎های دینی ـ فرهنگی اظهار کرد: متأستفانه حمایتهای لازم در این عرصه صورت نمی‎گیرد، ۳۸ سال از جریان انقلاب اسلامی می‎گذرد، اما هنوز نامی از شهدای کربلا در کتب درسی وجود ندارد.

امینی افزود: مشاهدۀ این اتفاقات دغدغه‎ای را در من به وجود آورد و موجب شد به فکر تولید اثری در قالب مقتل‎خوانی بیافتم.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ عاشورایی در طول سال در قلوب مردم گفت: با توجه به فرهنگ عاشورایی‎ای که در سال ۵۷ منجر به شکل گیری انقلاب اسلامی  و پس از ماجرای ۸ سال دفع مقدس و پیروزی در این فضا شد، لازم است امروزه هرچه بیشتر برای گسترش این فرهنگ تلاش کنیم.

در پایان این مراسم قاسم صرافان و احمد بابایی به مناسب شهادت امام حسن مجتبی (ع) به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet